Odstavec předpisu 82/2023 Sb.
Nařízení Vlády České republiky č. 82/2023 Sb., o stanovení podmínek provádění společné organizace trhů organizacemi producentů
Příl.5
Příloha 5
Seznam opatření, činností, cílů a způsobilých výdajů obsažených ve Strategickém
plánu podle jednotlivých příslušných odvětví pro účely operačních programů
A) ODVĚTVÍ OVOCE A ZELENINY
I. Investice, výzkum a vývoj
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. a), b), c), d), e), I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I f), g) nebo k) I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení Komise I čl. 12 odst. 1 písm. a) až i) I I v přenesené pravomoci (EU) 2022/126 I I I (opatření související I I I s agroenvironmentálně klimatickými I I I cíli) I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje na pořízení výpočetní techniky I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Výdaje na pořízení softwarového vybavení I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Výdaje na pořízení technologií pro přípravu půdy I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Výdaje na pořízení technologií pro ošetřování rostlin I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Výdaje na pořízení technologií pro sklizeň rostlin včetně sklizňových I I boxů I I----------------------------------------------------------------------------I I 6. Výdaje na pořízení skleníků nebo fóliovníků a související technologie, I I závlahy, topení, chlazení, ventilace, clon, pěstebního osvětlení, I I pěstebních žlabů, elektroinstalace, zařízení pro distribuci CO2pro I I podporu fotosyntézy, hardwarového nebo softwarového vybavení pro I I evidenci pracovních operací ve skleníku a pro řízení nebo optimalizaci I I klimatu včetně senzorů, nebo související s vybavením skleníků včetně I I postřikovače, stroje pro čištění skleníku, stroje pro čištění střechy I I skleníků I I----------------------------------------------------------------------------I I 7. Výdaje na budování systémů síťových nebo foliových krytů I I----------------------------------------------------------------------------I I 8. Výdaje na zařízení nebo technologie související I I s agroenvironmentálně-klimatickými cíli včetně výměny starých I I chladících systémů nebo tepelné izolace objektů pro skladování I I a posklizňovou úpravu I I----------------------------------------------------------------------------I I 9. Výdaje na pořízení technologií nebo zařízení ke zvýšení přirozené I I úrodnosti půd, včetně mulčovačů, drtičů větví, pařezů nebo kmenů I I----------------------------------------------------------------------------I I 10. Výdaje na pořízení technologií pro laboratorní nebo polní detekci I I patogenních organismů, včetně virů a bakterií I I----------------------------------------------------------------------------I I 11. Výdaje na pořízení technologií v souvislosti s automatickým I I monitoringem chorob a škůdců v porostech I I----------------------------------------------------------------------------I I 12. Výdaje na protimrazovou ochranu I I----------------------------------------------------------------------------I I 13. Výdaje na pořízení technologií prodlužujících trvanlivost produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 14. Výdaje na pořízení technologií pro posklizňovou úpravu produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 15. Výdaje na pořízení techniky pro dopravu v rámci organizace producentů I I----------------------------------------------------------------------------I I 16. Výdaje na pořízení dodatečné nástavby nákladních vozů vybavené I I chladícími boxy nebo regulovatelnou atmosférou I I----------------------------------------------------------------------------I I 17. Výdaje na monitoring kvality produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 18. Výdaje na pořízení technologií pro třídění, úpravu, balení nebo I I označování produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 19. Výdaje na vybudování skladovacích nebo manipulačních prostor I I----------------------------------------------------------------------------I I 20. Výdaje na pořízení zařízení nebo technologií ke zvýšení hygieny I I a kvality skladovacích prostor včetně sociálního zařízení nebo zázemí I I pro zaměstnance I I----------------------------------------------------------------------------I I 21. Výdaje na pořízení zařízení nebo technologie ke zpracování vlastní I I produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 22. Výdaje na výzkum nebo vývoj v oblasti šetrných technologií pěstování I I ovoce a zeleniny, včetně oblasti integrované produkce nebo I I ekologického zemědělství, zavádění inovativních postupů v oblasti I I pěstování, sklizně, posklizňové úpravy nebo skladování I I----------------------------------------------------------------------------I I 23. Výdaje na pořízení závlahových technologií včetně příslušenství I I (kapková závlaha, mikropostřik, závlahové systémy s uzavřeným oběhem I I vody, mobilní závlahová zařízení včetně pásových, mostových I I a pivotových zavlažovačů nebo zálivkových vozíků, záplavové stoly I I a záhony, nádrže na závlahovou vodu, míchací a čerpadlové jednotky, I I jednotky na filtraci, úpravu a desinfekci vody nebo systémy I I fertigace) I I----------------------------------------------------------------------------I I 24. Výdaje na pořízení investic a technologií pro optimalizaci výrobních I I procesů a snižování výrobních nákladů I I----------------------------------------------------------------------------I I 25. Investice na pořízení systémů, které vyrábějí energii, pokud množství I I vyrobené energie nepřekročí množství, které lze každoročně využít na I I činnosti organizace producentů I I----------------------------------------------------------------------------I I 26. Výdaje spojené se splácením jistiny úvěru a leasingu na pořízení I I investic do hmotných aktiv, očištěné o provozní náklady a úroky I I----------------------------------------------------------------------------I I 27. Výdaje na pořízení zařízení pro precizní zemědělství včetně dronů, I I navigačních systémů, precizních strojů nebo robotických platforem I I----------------------------------------------------------------------------I I 28. Výdaje na pořízení technologií pro pěstování rostlin včetně nosných I I konstrukcí do sadů I I----------------------------------------------------------------------------I I 29. Výdaje na pořízení technologií pro čištění nebo úpravu vody I I související s činností organizace producentů na uznané produkty I I----------------------------------------------------------------------------I I 30. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 31. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
III. Poradenství a technická pomoc
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. d), e), i) nebo k) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení Komise I čl. 12 odst. 1 písm. a) až i I I v přenesené pravomoci (EU) 2022/126 I I I (opatření související I I I s agroenvironmentálně klimatickými I I I cíli) I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené se získáním informací z oblasti šetrných technologií I I pěstování ovoce a zeleniny, zejména z oblasti integrované produkce I I a ekologického zemědělství, zavádění inovativních postupů v oblasti I I pěstování, sklizně, posklizňové úpravy, skladování a odbytu produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Výdaje spojené se získáním informací o environmentálních tématech, I I o kontrole chorob a škůdců, jakosti produktů, o dohledatelnosti I I produktů, o zlepšení a udržení vysoké kvality produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Výdaje spojené s poradenskou činností k zajištění vysoké kvality I I produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Výdaje spojené s bezpečností pracovního prostředí I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 6. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
III. Odborná příprava a školení
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. d), e), f) nebo i) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení Komise I čl. 12 odst. 1 písm. a) až i) I I v přenesené pravomoci (EU) 2022/126 I I I (opatření související I I I s agroenvironmentálně klimatickými I I I cíli) I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené s poskytováním vzdělání nebo s přednáškovou činností I I včetně pronájmu prostor, výstavní plochy nebo sálu, ubytování nebo I I dopravy I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Výdaje spojené s poskytováním vzdělání nebo s přednáškovou činností I I týkající se environmentálních témat, výzkumu nebo vývoje I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Výdaje spojené s výzkumem nebo vývojem a předáváním znalostí I I a osvědčených postupů do zemědělské praxe I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
IV. Ekologická nebo integrovaná produkce
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. d), e) nebo f) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení Komise I čl. 12 odst. 1 písm. a), c), d), I I v přenesené pravomoci (EU) 2022/126 I e), g), h) nebo i) I I (opatření související I I I s agroenvironmentálně klimatickými I I I cíli) I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje na opatření nebo služby spojené s technologií šetrnou vůči I I životnímu prostředí I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Výdaje na opatření nebo služby spojené s technologií vedoucí ke zvýšení I I nebo udržení přirozené úrodnosti půd I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Zvláštní výdaje na přípravky na biologickou ochranu rostlin včetně I I výživy pro predátory a přípravků na přírodní bázi ve výši 97,79 % I I z fakturované částky s výjimkou ekologické produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
V. Odbyt produkce
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. b) nebo c) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje na opatření nebo služby spojené s uplatněním technologie pro I I posklizňovou úpravu, třídění nebo balení produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Výdaje spojené s technologií prodlužující trvanlivost produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Výdaje spojené s úpravou skladovacích a manipulačních prostor I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Neinvestiční výdaje spojené se zvýšením hygieny a kvality skladovacích I I prostor I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Pronájem nebo pacht skladovacích a manipulačních prostor jako účelná I I náhrada výstavby nových skladů I I----------------------------------------------------------------------------I I 6. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 7. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
VI. Propagace a zvyšování spotřeby produktů
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. i) nebo h) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení Komise I čl. 14 písm. a) až g) nebo j) I I v přenesené pravomoci (EU) 2022/126 I I I (opatření související s propagací, I I I komunikací a marketingem) I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené s aktivním marketingem I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Výdaje spojené s propagací obchodní značky organizace producentů včetně I I příslušného označení I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Výdaje spojené s propagací značek jakosti včetně příslušného označení I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Výdaje spojené s propagací způsobů produkce, režimů jakosti a kvality I I produktů včetně nových odrůd I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 6. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
VII. Kvalita produkce: režimy jakosti
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. a), c) nebo g) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Zvláštní výdaje související se zavedením a prováděním režimů jakosti I I (chráněné označení původu, chráněné zeměpisné označení, zaručená I I tradiční specialita, horský produkt) ve výši 100 % z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
VIII. Systémy certifikace
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. a), c), d) nebo g) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Zvláštní výdaje spojené s monitoringem kvality produkce, včetně I I rozborů, ve výši 100 % z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Zvláštní výdaje spojené s certifikací produktů nebo s certifikací I I procesu řízení ve výši 100 % z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
IX. Zmírňování změny klimatu
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. d), e) nebo f) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení Komise I čl. 12 odst. 1 písm. a), c), d), I I v přenesené pravomoci (EU) 2022/126 I e), g), h) nebo i) I I (opatření související s I I I agroenvironmentálně klimatickými I I I cíli) I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Zvláštní výdaje spojené se zvýšením biodiverzity, introdukce opylovačů I I (včetně formou služby) ve výši 75 % z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Zvláštní výdaje spojené s pořízením netkaných textilií na pokrytí I I porostu ve výši 93,67 % z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Zvláštní výdaje na zajištění služby týkající se zavedení a provozu I I vratných obalů ve výši 100 % z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Zvláštní výdaje spojené s roubováním rostlin pro produkci ve I I venkovních a krytých podmínkách ve výši rozdílu mezi neroubovanými I I rostlinami a roubovanými rostlinami; způsobilým výdajem je výhradně I I samotné roubování rostlin I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Výdaje na služby spojené s vakcinací rostlin proti původcům I I rostlinných viróz I I----------------------------------------------------------------------------I I 6. Výdaje spojené se zvyšováním kvality produkce ve skleníkovém I I hospodářství nebo snižování spotřeby energií (včetně pronájmu zařízení I I na skladování technického CO2od externích dodavatelů) I I----------------------------------------------------------------------------I I 7. Zvláštní výdaje na monitoring nebo odchyt škůdců pomocí signalizačních I I pásek a lapačů, feromonových lapačů, lepových desek nebo pásů, I I UV lamp, odparníků ve výši 82,59 % z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 8. Zvláštní výdaje na služby nebo pronájem vybavení k automatizovaným I I pastím včetně vybavení kamerou ve výši 93,24 % z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 9. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 10. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
X. Prevence krizí a řízení rizik: stahování z trhu za účelem bezplatné
distribuce nebo pro jiné účely
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. j) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Výše podpory na stahování z trhu pro produkty podle § 13 odst. 5
I--------------------------I-------------------------------------------------I I Produkt I Výše podpory (Kč/t) I I I------------------------I------------------------I I I Bezplatná distribuce I Pro jiné účely I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Třešně I 18 141 I 13 606 I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Višně I 4 537 I 3 403 I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Švestky, slívy I 4 804 I 3 603 I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Jahody I 40 650 I 30 487 I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Rybíz červený I 8 898 I 6 673 I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Rybíz černý I 8 601 I 6 451 I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Mrkev I 3 351 I 2 513 I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Cibule I 3 348 I 2 511 I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Okurky salátové I 9 328 I 6 996 I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Papriky I 9 873 I 7 405 I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Saláty I 15 722 I 11 792 I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Brokolice I 11 600 I 8 700 I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Kedlubny I 11 495 I 8 621 I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Kapusta I 5 985 I 4 489 I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Ředkvičky I 9 200 I 6 900 I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Hlávkové zelí bílé I 3 769 I 2 827 I I--------------------------I------------------------I------------------------I I Hlávkové zelí červené I 3 058 I 2 294 I I--------------------------I------------------------I------------------------I
c) Náklady na přepravu na stahování z trhu k bezplatné distribuci podle
§ 13 odst 6
I------------------------------------------------I---------------------------I I Vzdálenost mezi místem stažení z trhu a místem I Dopravní náklady Kč/t I I bezplatné distribuce I I I------------------------------------------------I---------------------------I I 25 km nebo menší I 449,54 I I------------------------------------------------I---------------------------I I Více než 25 km, ale nejvýše 200 km I 1 022,58 I I------------------------------------------------I---------------------------I I Více než 200 km, ale nejvýše 350 km I 1 341,21 I I------------------------------------------------I---------------------------I I Více než 350 km, ale nejvýše 500 km I 1 793,22 I I------------------------------------------------I---------------------------I I Příplatek za chladírenskou dopravu (Kč/t) I 209,95 I I------------------------------------------------I---------------------------I
XI. Prevence krizí a řízení rizik: zelená sklizeň
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. j) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Částky ve výši 90 % z výše podpory pro stahování z trhu pro jiné účely I I než k bezplatné distribuci pro daný produkt přepočtené na Kč/ha přes I I výnosy I I----------------------------------------------------------------------------I
XII. Prevence krizí a řízení rizik: nesklízení
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. j) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Částky ve výši 90 % z výše podpory pro stahování z trhu pro jiné účely I I než k bezplatné distribuci pro daný produkt přepočtené na Kč/ha přes I I výnosy I I----------------------------------------------------------------------------I
XIII. Prevence krizí a řízení rizik: pojištění sklizně a produkce
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. j) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené s pojištěním sklizně a produkce pro uznané produkty pro I I možný případ ztrát v důsledku přírodních katastrof, nepříznivých I I klimatických jevů a napadení chorobami nebo škůdci do výše 80 % celkové I I podpory z veřejných prostředků za předpokladu, že pojistná smlouva nebo I I informace o zaplaceném pojistném obsahuje výši výdajů pro uznaný druh I I ovoce nebo zeleniny I I----------------------------------------------------------------------------I
XIV. Prevence krizí a řízení rizik: odborné vedení
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. j) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení Komise I čl. 13 písm. a) až c) I I v přenesené pravomoci (EU) 2022/126 I I I (opatření související s odborným I I I vedením) I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené s organizováním a poskytováním odborného vedení I I organizacím producentů i jednotlivým producentům na území Evropské unie I I ohledně opatření pro předcházení krizím a jejich řešení, s výměnou I I osvědčených postupů ohledně opatření pro předcházení krizím a jejich I I řešení nebo s podporou zřizování organizací producentů I I----------------------------------------------------------------------------I
XV. Prevence krizí a řízení rizik: informační kampaň
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. j) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené s komunikačními akcemi na zvýšení povědomí a informování I I spotřebitelů o ovoci a zelenině I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Výdaje spojené s pronájmem prostor nebo výstavní plochy, nacházející se I I na území Evropské unie I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
B) ODVĚTVÍ BRAMBOR
I. Investice
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. c) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Výdaje na pořízení speciálních strojů pro pěstování brambor včetně I I separátoru, hrobkovače záhonů, plečky, sazeče, sázecí kombinace, I I rozbíječe natě, vytrhávače natě, vyorávače, vyorávacího nakladače nebo I I sklízeče I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Výdaje na pořízení techniky pro přípravu půdy včetně podmítače, pluhu, I I brán, půdní frézy, kombinátoru nebo traktoru I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Výdaje na pořízení strojů nebo technologií pro ošetřování brambor během I I vegetace včetně strojů na ochranu rostlin I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Výdaje na pořízení závlahových technologií včetně příslušenství I I (kapková závlaha, mikropostřik, závlahové systémy s uzavřeným oběhem I I vody, mobilní závlahová zařízení včetně pásových, mostových nebo I I pivotových zavlažovačů nebo zálivkových vozíků, záplavové stoly nebo I I záhony, nádrže na závlahovou vodu) I I----------------------------------------------------------------------------I I 6. Výdaje spojené se splácením jistiny úvěru a leasingu na pořízení I I investic do hmotných aktiv, očištěné o provozní náklady a úroky I I----------------------------------------------------------------------------I I 7. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
II. Odborná příprava, včetně odborného vedení
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. a) nebo d) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Výdaje spojené s realizací odborné přípravy, včetně výdajů na I I vzdělávání a školení členů, a odborné pomoci jednotlivým členům I I organizace producentů, včetně pronájmu prostor, výstavní plochy, I I přednáškového sálu, ubytování a dopravy I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Výdaje spojené se získáním informací pro realizaci odborné přípravy, I I včetně výdajů na zajištění přednášejících na školení a na vyškolení I I pracovníků pro odbornou pomoc I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Výdaje spojené s výzkumem a předáváním odborných znalostí a osvědčených I I postupů do zemědělské praxe I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Výdaje spojené se získáváním nových členů organizace producentů, I I poskytováním poradenství stávajícím i potenciálním členům organizace I I producentů a vytváření příležitostí k navazování kontaktů pro I I poskytovatele a adresáty odborného vedení I I----------------------------------------------------------------------------I I 6. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
III. Zlepšování udržitelnosti a efektivnosti přepravy a skladování
produktů
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. c) nebo e) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení Komise I čl. 12 odst. 1 písm. a) až i) I I v přenesené pravomoci (EU) 2022/126 I čl. 14 odst. 1 písm. a) až f) I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Výdaje spojené s pořízením zařízení pro posklizňovou úpravu, třídění I I nebo balení produkce včetně třídící linky, mobilního třídiče, I I nakladače, dopravníku, balící technologie nebo loupači linky I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Výdaje spojené s pořízením, úpravou a vybudováním skladovacích I I a manipulačních prostor I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Výdaje spojené s pořízením zařízení zvyšujících hygienu a kvalitu I I skladovacích prostor včetně čistící a sanitární techniky a aplikátorů I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Výdaje spojené se snížením energetické náročnosti při skladování I I brambor včetně rekuperace, zateplení, strojů a zařízení s nižší I I spotřebou energií I I----------------------------------------------------------------------------I I 6. Výdaje spojené s pořízením technologií prodlužujících trvanlivost, I I skladovatelnost a kvalitu produkce včetně aplikátorů k zamezení I I klíčení nebo regulace teploty a vlhkosti I I----------------------------------------------------------------------------I I 7. Výdaje spojené s pronájmem nebo pachtem skladovacích a manipulačních I I prostor jako účelná náhrada výstavby nových skladů I I----------------------------------------------------------------------------I I 8. Výdaje na pořízení techniky pro dopravu v rámci organizace producentů, I I na zařízení udržující kvalitu produkce, zlepšující přepravu nebo I I skladování produktů s výjimkou uvádění na trh a distribuce I I----------------------------------------------------------------------------I I 9. Výdaje spojené se splácením jistiny úvěru a leasingu na pořízení I I investic do hmotných aktiv očištěné o provozní náklady a úroky I I----------------------------------------------------------------------------I I 10. Výdaje ke zlepšení úrovně uvádění brambor na trh včetně propagace I I----------------------------------------------------------------------------I I 11. Zvláštní výdaje související se zavedením a prováděním režimů jakosti I I ve výši 100 % z fakturované částky s výjimkou konzumních brambor I I----------------------------------------------------------------------------I I 12. Zvláštní výdaje spojené s certifikací produktů nebo s certifikací I I procesu řízení ve výši 100 % z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 13. Zvláštní výdaje spojené s monitoringem kvality produkce ve výši 100 % I I z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 14. Zvláštní výdaje na zajištění služby týkající se zavedení a provozu I I vratných obalů ve výši 100 % z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 15. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
IV. Prevence krizí a řízení rizik: pojištění sklizně a produkce
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. j) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené s pojištěním sklizně a produkce brambor v případě ztrát I I v důsledku přírodních katastrof, nepříznivých klimatických jevů I I a napadení chorobami nebo škůdci do výše 80 % celkové podpory I I z veřejných prostředků za předpokladu, že pojistná smlouva nebo I I informace o zaplaceném pojistném obsahuje výši výdajů pro odvětví I I brambor I I----------------------------------------------------------------------------I
C) ODVĚTVÍ OKRASNÝCH ROSTLIN A ŠKOLKAŘSTVÍ
I. Investice a výzkum
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. a), d), e) nebo f) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení Komise I čl. 12 písm. d) nebo i) I I v přenesené pravomoci (EU) 2022/126 I I I (opatření související s I I I agroenvironmentálně klimatickými I I I cíli) I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje na pořízení výpočetní techniky I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Výdaje na pořízení softwarového vybavení I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Výdaje na pořízení technologií pro přípravu půdy a pěstebních I I substrátů I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Výdaje na pořízení technologií pro ošetřování a ochranu rostlin I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Výdaje na pořízení technologií pro sklizeň rostlin I I----------------------------------------------------------------------------I I 6. Výdaje na pořízení techniky pro dopravu v rámci organizace producentů I I----------------------------------------------------------------------------I I 7. Výdaje na výzkumnou činnost a podporu inovativních metod produkce I I rostlin I I----------------------------------------------------------------------------I I 8. Výdaje na pořízení skleníků, fóliovníků a jejich vybavení včetně I I závlahy, topení, chlazení, ventilace, clon, pěstebního osvětlení, I I pěstebních žlabů, elektroinstalace, distribuce CO2 pro podporu I I fotosyntézy, hardwarového a softwarového vybavení pro evidenci I I pracovních operací ve skleníku a pro řízení nebo optimalizaci klimatu I I včetně senzorů, postřikovače, stroje pro čištění skleníku, stroje pro I I čištění střechy skleníků nebo výdaje na vybavení ploch s kontejnery I I----------------------------------------------------------------------------I I 9. Výdaje na budování systémů síťových a foliových krytů I I----------------------------------------------------------------------------I I 10. Výdaje na pořízení závlahových technologií včetně příslušenství I I (kapková závlaha, mikropostřik, závlahové systémy s uzavřeným oběhem I I vody, mobilní závlahová zařízení včetně pásových, mostových I I a pivotových zavlažovačů a zálivkových vozíků, záplavové stoly I I a záhony, nádrže na závlahovou vodu, míchací a čerpadlové jednotky, I I jednotky na filtraci, úpravu a desinfekci vody nebo systémy fertigace) I I----------------------------------------------------------------------------I I 11. Výdaje na pořízení dodatečné nástavby nákladních vozů vybavené I I chladícími boxy nebo regulovanou atmosférou I I----------------------------------------------------------------------------I I 12. Výdaje na pořízení expedičních vozíků I I----------------------------------------------------------------------------I I 13. Výdaje spojené se splácením jistiny úvěru a leasingu na pořízení I I investic do hmotných aktiv, očištěné 0 provozní náklady a úroky" I I----------------------------------------------------------------------------I I 14. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 15. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
II. Poradenství
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. a) nebo d) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené se získáním odborných informací o šetrných způsobech I I pěstování okrasných rostlin nebo školkařských výpěstků, včetně oblasti I I ekologické a integrované produkce, kontroly chorob a škůdců, včetně I I sklizně, posklizňové úpravy, skladování a odbytu produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Výdaje spojené se získáním odborných informací o dohledatelnosti I I produktů, vysokou kvalitou produkce, jejím udržením nebo zlepšením I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Výdaje spojené s předáním odborných informací, znalostí, osvědčených I I postupů do zemědělské praxe I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Výdaje spojené se vzděláváním a přednáškovou činností včetně pronájmu I I vzdělávacích prostor, výstavní plochy, sálu, ubytování, dopravy I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Výdaje spojené s bezpečností pracovního prostředí I I----------------------------------------------------------------------------I I 6. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 7. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
III. Environmentální opatření a opatření ke zmírnění klimatu
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. a), e) nebo f) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení Komise I čl. 12 písm. c), e) nebo i) I I v přenesené pravomoci (EU) 2022/126 I I I (opatření související I I I s agroenvironmentálně klimatickými I I I cíli) I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Zvláštní výdaje na přípravky na biologickou ochranu rostlin včetně I I výživy pro predátory a přípravků na přírodní bázi ve výši 97,79 % I I z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Zvláštní výdaje na netkané textilie na pokrytí porostu ve výši 93,67 % I I z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Zvláštní výdaje na zajištění služby týkající se zavedení a provozu I I vratných obalů včetně pronájmu expedičních vozíků ve výši 86,49 % I I z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Zvláštní výdaje spojené s roubováním rostlin pro produkci ve venkovních I I a krytých podmínkách ve výši rozdílu mezi neroubovanými rostlinami I I a roubovanými rostlinami; způsobilým výdajem je výhradně samotné I I roubování rostlin I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Výdaje na služby spojené s vakcinací rostlin proti původcům rostlinných I I viróz I I----------------------------------------------------------------------------I I 6. Zvláštní výdaje na zavedení a provoz biologicky rozložitelných obalů I I a kontejnerů (květináčů) ve výši 100 % z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 7. Zvláštní výdaje na monitoring škůdců pomocí signalizačních pásek I I a lapačů, feromonových lapačů, lepových desek nebo pásů, UV lamp, I I odparníků ve výši 85,40 % z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 8. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 9. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
IV. Odbyt produkce: soustředění nabídky
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. b) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené s pořízením zařízení pro posklizňovou úpravu, třídění I I nebo balení produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Výdaje spojené s úpravou nebo vybudováním skladovacích a manipulačních I I prostor I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Pronájem nebo pacht skladovacích a manipulačních prostor jako účelná I I náhrada výstavby nových skladů I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Výdaje spojené se zlepšením úrovně uvádění produkce na trh a zvyšováním I I koncentrace její nabídky I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Výdaje spojené se zvýšením přidané hodnoty produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 6. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 7. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
V. Propagace a zvyšování spotřeby produktů
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. h) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení Komise I čl. 14 písm. a), b), c) nebo f) I I v přenesené pravomoci (EU) 2022/126 I I I (opatření související s propagací, I I I komunikací a marketingem) I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené se zlepšením úrovně odbytu a uvádění zboží na trh včetně I I propagačních a marketingových aktivit I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Výdaje spojené s propagací včetně propagace způsobů pěstování okrasných I I rostlin nebo školkařských výpěstků I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Výdaje spojené s přímým marketingem I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
VI. Kvalita produkce: zvyšování obchodní hodnoty a jakosti
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. a) nebo g) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené se zlepšením a udržením vysoké kvality produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Zvláštní výdaje spojené s monitoringem kvality produkce ve výši 100 % I I z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Výdaje spojené s pořízením zařízení zvyšujících hygienu a kvalitu I I skladovacích prostor I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Výdaje spojené s pořízením zařízení prodlužující trvanlivost produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Zvláštní výdaje související se zavedením a prováděním certifikace I I produktů a s certifikací procesu řízení ve výši 100 % z fakturované I I částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 6. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 7. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
VII. Prevence a řízení rizik: pojištění produkce
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. j) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené s pojištěním sklizně a produkce pro uznané produkty I I v případě ztrát v důsledku přírodních katastrof, nepříznivých I I klimatických jevů a napadení chorobami nebo škůdci do výše 80 % celkové I I podpory z veřejných prostředků za předpokladu, že pojistná smlouva nebo I I informace o zaplaceném pojistném obsahuje výši výdajů pro odvětví I I okrasných rostlin a školkařství I I----------------------------------------------------------------------------I
D) ODVĚTVÍ VAJEC
I. Investice a výzkum
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. a), d), e) nebo f) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení Komise I čl. 12 odst. 1 písm. a) až i) I I v přenesené pravomoci (EU) 2022/126 I I I (opatření související I I I s agroenvironmentálně klimatickými I I I cíli) I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené s pořízením výpočetní techniky I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Výdaje spojené s pořízením softwarového vybavení I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Výdaje spojené s výzkumem a předáním odborných informací z oblasti I I šetrných technologií chovu kuřat a nosnic, zejména z oblasti I I integrované produkce a ekologického zemědělství, zavádění inovativních I I postupů v oblasti chovů a zpracování produkce I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Výdaje spojené s vybudováním staveb pro umístění technologií pro I I odchov a chov drůbeže I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Výdaje spojené s pořízením stroje zajišťujícího přepravu vajec I I i drůbeže s výjimkou uvádění na trh a distribuci, nebo s dopravou I I v rámci organizace producentů I I----------------------------------------------------------------------------I I 6. Výdaje na technologie a zařízení určené pro odchov drůbeže I I v alternativních systémech I I----------------------------------------------------------------------------I I 7. Výdaje spojené s pořízením technologií chovu drůbeže v alternativních I I systémech I I----------------------------------------------------------------------------I I 8. Výdaje spojené s pořízením technologie nebo stroje určených pro I I manipulaci s drůbežím trusem a podestýlkou I I----------------------------------------------------------------------------I I 9. Výdaje spojené s pořízením technologie nebo stroje určených pro I I manipulaci s drůbeží nebo kadávery (uhynulou drůbeží) I I----------------------------------------------------------------------------I I 10. Výdaje spojené s bezpečností produktů ve všech jeho fázích I I----------------------------------------------------------------------------I I 11. Výdaje spojené s pořízením technologií a systémů zajišťujících ochranu I I zvířat proti týrání - automatické záložní zdroje elektrického proudu, I I záložní zdroje vody pro napájení zvířat, systémy monitoringu stájového I I klimatu, alarmové výstražní systémy, systémy monitoringu pohybu I I----------------------------------------------------------------------------I I 12. Výdaje na technologie zajišťující řízení teplotní nebo vlhkostní režim I I určených pro zachování deklarovaných jakostních znaků výrobků I I----------------------------------------------------------------------------I I 13. Výdaje spojené s pořízením technologických systémů sloužících I I k předcházení vzniku salmonel a patogenů pro technologie a zařízení I I mytí přepravních obalů, vozidel, výdaje na systémy strojní očisty I I technologií a budov, které přichází do styku s drůbeží nebo vejci I I----------------------------------------------------------------------------I I 14. Podpora investic do jímání dešťových (povrchových) vod do akumulací I I s úpravnou vod, s následným využitím pro napájení zvířat I I----------------------------------------------------------------------------I I 15. Podpora investic do vytápění objektů vztahujících se k produkci vajec, I I a to technologie na zdroj tepla I I----------------------------------------------------------------------------I I 16. Investice do opatření ke zlepšení úrovně uvádění zboží na trh I I----------------------------------------------------------------------------I I 17. Podpora systémů a mobilních zařízení na otevřených prostranstvích I I a pastvinách sloužících k napájení zvířat a odpočinku s cílem I I prostorového rozložení zvířat, aby nedocházelo k degradaci půdy I I a ploch v místech napajedel, venkovních krmišť a odpočíváren I I----------------------------------------------------------------------------I I 18. Podpora systémů a technologií umožňujících šetrnou manipulaci se I I zvířaty přímo na otevřených prostranstvích při činnostech - kontroly I I zdravotního stavu, vakcinace, vážení zvířat, nakládání a skládání I I zvířat I I----------------------------------------------------------------------------I I 19. Výdaje na technologie zpracování vlastní produkce (technologie pro I I třídění, značení, prosvětlování, desinfekci ultrafialovým světlem I I a balení vajec, technologie na robotickou paletizaci hotové produkce, I I technologie automatického zaskladňování výtluku vajec, technologie I I sušení vajec) I I----------------------------------------------------------------------------I I 20. Výdaje spojené s budováním staveb určených pro třídění, skladování I I a manipulaci s produkcí I I----------------------------------------------------------------------------I I 21. Výdaje k pořízení a zavádění technologií, strojů a zařízení, které I I efektivně snižují, likvidují nebo napomáhají tlumit dopady živočišné I I výroby provozované pro účely získání produkce ve všech fázích vzniku I I produkce, včetně služeb s tímto spojených (zařízení pro čištění I I odpadních vod, rekuperační systémy) I I----------------------------------------------------------------------------I I 22. Výdaje k pořízení a zavádění technologií šetrných vůči životnímu I I prostředí, snížení uhlíkové stopy, včetně služeb s tímto spojených I I----------------------------------------------------------------------------I I 23. Podpora systémů snižujících energetickou náročnost budov - systémy I I podporující přirozené proudění vzduchu nahrazující nucenou ventilaci I I (posuvné stěny chovných hal, mobilní stěnové rolety, stěnové štěrbiny I I pro přirozené proudění vzduchu) I I----------------------------------------------------------------------------I I 24. Podpora instalace fotovoltaických systémů s akumulací i bez pro I I snížení energetické závislosti na trhu a instalace LED šetrného I I osvětlení I I----------------------------------------------------------------------------I I 25. Výdaje spojené se splácením jistiny úvěru a leasingu na pořízení I I investic do hmotných aktiv, očištěné o provozní náklady a úroky I I----------------------------------------------------------------------------I I 26. Výdaje na pořízení technologií pro čištění nebo úpravu vody I I související s produkcí uznaného produktu organizace producentů I I----------------------------------------------------------------------------I I 27. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 28. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
II. Ekologická nebo integrovaná produkce
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. a), e), f) nebo g) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení Komise I čl. 12 odst. 1 písm. a), e), g) I I v přenesené pravomoci (EU) 2022/126 I nebo i) I I (opatření související I I I s agroenvironmentálně klimatickými I I I cíli) I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené se získáním informací o alternativních způsobech chovu I I drůbeže a environmentálních tématech I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
III. Zlepšování udržitelnosti a účinnosti přepravy a skladování
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. a) nebo b) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Pronájem nebo pacht skladovacích a manipulačních prostor jako účelná I I náhrada výstavby nových skladů I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
IV. Propagace a zvyšování spotřeby produktů: marketing zaměřený na
propagaci značek jakosti
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. h) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení Komise I čl. 14 odst. 1 písm. a), b) nebo c) I I v přenesené pravomoci (EU) 2022/126 I I I (opatření související s propagací, I I I komunikací a marketingem) I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené s aktivním marketingem I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Výdaje spojené s propagací značek jakosti I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
V. Kvalita produkce
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. a) nebo g) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené se získáním odborných informací pro kontrolu zdravotního I I stavu a monitoringu výživy I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Výdaje spojené s poradenskou činností k zajištění vysoké kvality I I produkce I I----------------------------------------------------------------------------I
VI. Sledovatelnost, certifikace a monitorování jakosti produktů
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. a) nebo g) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Zvláštní výdaje spojené s certifikací produkce ve výši 100 % z I I fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Výdaje spojené se získáním informací o dohledatelnosti produktů I I----------------------------------------------------------------------------I I 4. Zvláštní výdaje na certifikaci procesů řízení třídění, skladování, I I logistiky nebo zpracování produkce potřebné pro uvádění produktu na I I trh ve výši 100 % z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 5. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
VII. Environmentální opatření
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. a), f) nebo g) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení Komise I čl. 12 odst. 1 písm. a), b) nebo i) I I v přenesené pravomoci (EU) 2022/126 I I I (opatření související s I I I agroenvironmentálně klimatickými I I I cíli) I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Personální výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I I 2. Zvláštní výdaje na výsadbu zeleně v kontaktní vzdálenosti stájí, I I s cílem snížit teplotu stájového prostředí a tím snížit energetickou I I závislost na trhu ve výši 100 % z fakturované částky I I----------------------------------------------------------------------------I I 3. Správní výdaje související s prováděním tohoto opatření I I----------------------------------------------------------------------------I
VIII. Prevence krizí a řízení rizik: pojištění produkce
a) Sledované cíle
I--------------------------------------I-------------------------------------I I Sledované cíle podle nařízení I čl. 46 písm. j) I I Evropského parlamentu a Rady (EU) I I I 2021/2115 I I I--------------------------------------I-------------------------------------I
b) Skupiny způsobilých výdajů
I----------------------------------------------------------------------------I I 1. Výdaje spojené s pojištěním zvířat nebo produkce vajec v případě ztrát I I v důsledku přírodních katastrof, nepříznivých klimatických jevů I I a napadení chorobami nebo škůdci do výše 80 % celkové podpory I I z veřejných prostředků za předpokladu, že pojistná smlouva nebo I I informace o zaplaceném pojistném obsahuje výši výdajů pro odvětví vajec I I----------------------------------------------------------------------------I “.