Odstavec předpisu 513/1991 Sb.
Zákon č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník
§ 50a
§ 50a
Srovnávací reklama
(1) Srovnávací reklamou je jakákoliv reklama, která výslovně nebo i nepřímo
identifikuje jiného soutěžitele anebo zboží nebo služby nabízené jiným soutěžitelem.
(2) Srovnávací reklama je přípustná, jen pokud
a) není klamavá nebo neužívá klamavé obchodní praktiky podle zvláštního
právního předpisu,
b) srovnává jen zboží nebo služby uspokojující stejné potřeby nebo
určené ke stejnému účelu,
c) objektivně srovnává jeden nebo více základních znaků daného zboží
nebo služeb, které jsou pro ně důležité, ověřitelné a charakteristické, mezi nimiž
může být i cena,
d) nevede k vyvolání nebezpečí záměny na trhu mezi tím, jehož výrobky
nebo služby reklama podporuje, a soutěžitelem nebo mezi jejich podniky, zbožím nebo
službami, ochrannými známkami, firmami nebo jinými zvláštními označeními, která se
pro jednoho nebo druhého z nich stala příznačnými,
e) nezlehčuje nepravdivými údaji podnik, zboží nebo služby soutěžitele
ani jeho ochranné známky, firmu či jiná zvláštní označení, která se stala pro něj
příznačnými, ani jeho činnost, poměry či jiné okolnosti, jež se jej týkají,
f) se vztahuje u výrobků, pro které má soutěžitel oprávnění užívat
chráněné označení původu, vždy jenom na výrobky se stejným označením původu,
g) nevede k nepoctivému těžení z dobré pověsti spjaté s ochrannou
známkou soutěžitele, jeho firmou či jinými zvláštními označeními, která se pro něj
stala příznačnými, anebo z dobré pověsti spjaté s označením původu konkurenčního
zboží, a
h) nenabízí zboží nebo služby jako napodobení nebo reprodukci zboží
nebo služeb označovaných ochrannou známkou nebo obchodním jménem nebo firmou.
(3) Jakékoli srovnání odkazující na zvláštní nabídku musí jasně a jednoznačně
uvést datum, ke kterému tato nabídka končí, nebo musí uvést, že bude ukončena v závislosti
na vyčerpání zásob nabízeného zboží nebo služeb. Jestliže zvláštní nabídka nezačala
ještě působit, musí soutěžitel také uvést datum, jímž začíná období, v němž se uplatní
zvláštní cena nebo jiné zvláštní podmínky.