Odstavec předpisu 22/1997 Sb.
Zákon Parlamentu České republiky č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů
§ 7
§ 7
Informační povinnosti
(1) Informace o návrhu a návrh technického předpisu nebo technického dokumentu,
jejich změny nebo doplnění, na které se vztahují informační povinnosti vůči členským
státům Evropské unie a orgánům Evropského společenství nebo informační povinnosti
vyplývající z mezinárodních smluv, předávají Úřadu ministerstva, jiné ústřední správní
úřady, Česká národní banka, orgány územních samosprávných celků, vláda, pokud se
vyjadřuje k návrhům technických předpisů, jichž není navrhovatelem, a v případě technických
dokumentů též osoby, pokud jsou oprávněny je vydávat podle zvláštního právního předpisu.
(2) Informační povinnosti týkající se českých technických norem zajišťuje
Úřad. Způsob jejich plnění stanoví vláda nařízením.
(3) Technický předpis nebo technický dokument nesmí být předložen ke schválení
nebo schválen před uplynutím lhůty pro podání připomínek stanovené vládou s tím,
že doba pozastavení prací na přípravě technického předpisu nebo technického dokumentu,
během níž má dojít k rozhodnutí o schválení nebo o přípravě harmonizovaného předpisu
Evropských společenství, může být prodloužena za podmínek stanovených vládou.
(4) Úřad jako informační místo zabezpečuje
a) oznamování technických předpisů nebo technických dokumentů podle
odstavce 1 do zahraničí,
b) informování o zahraničních návrzích technických předpisů a technických
dokumentů a o zahraničních dokumentech souvisejících se zajišťováním postupů při
poskytování informací uveřejněním ve Věstníku Úřadu,
c) informování orgánů Evropského společenství o vydání technických
předpisů, pokud přejímají směrnice Evropských společenství, a zasílání textů těchto
technických předpisů orgánům Evropského společenství,
d) metodické usměrňování jednotného předkládání informací a jejich
rozsahu v souladu s pokyny a postupy Komise Evropského společenství a s mezinárodními
smlouvami.
(5) Jako základu pro obsah technického předpisu lze použít pouze takovou
technickou normu, která byla přijata v souladu s postupy stanovenými v nařízení vlády.
(6) Vláda může nařízením upravit postup, rozsah a náležitosti poskytování
informací týkajících se technických předpisů, technických dokumentů a technických
norem.
(7) Úřad oznamuje orgánům Evropského společenství, popřípadě příslušným
orgánům členských států Evropské unie zejména
a) stanoviska ke zjištění, že ustanovení harmonizované evropské normy
neodpovídá základním požadavkům uvedeným v předpisech Evropských společenství, popřípadě
jiné skutečnosti týkající se harmonizovaných evropských norem nebo jiných dokumentů
a opatření souvisejících s uplatňováním předpisů Evropských společenství,
b) osoby pověřené podle § 11 k činnostem při posuzování shody podle
nařízení vlády přejímajících právo Evropských společenství, změny, pozastavení a
zrušení tohoto pověření.
(8) Ministerstvo oznamuje orgánům Evropského společenství, popřípadě příslušným
orgánům členských států Evropské unie rozhodnutí orgánů dozoru o uložení ochranného
opatření1c) u stanovených výrobků (§ 12) s odůvodněním vymezeným v nařízeních vlády.
Oznámení orgánů Evropského společenství o ochranných opatřeních uplatněných v jiných
členských státech Evropské unie předává Ministerstvo orgánům dozoru.
(9) Orgány dozoru oznamují Ministerstvu a Úřadu rozhodnutí o uložení ochranného
opatření u stanovených výrobků; součástí tohoto oznámení musí být vždy vymezení důvodů
ohrožení oprávněného zájmu stanovených nařízeními vlády vydanými podle § 12 odst.
1 písm. e), pro které bylo ochranné opatření uloženo.
1) Například zákon č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších
předpisů, zákon č. 61/2000 Sb., o námořní plavbě.
1b) § 134a zákona č. 65/1965 Sb., zákoník práce, ve znění zákona č. 155/2000
Sb.
1c) Například § 7a odst. 1 písm. a) a b) zákona č. 64/1986 Sb., o České obchodní
inspekci, ve znění pozdějších předpisů.