Odstavec předpisu 320/2002 Sb.
Zákon Parlamentu České republiky č. 320/2002 Sb., o změně a zrušení některých zákonů v souvislosti s ukončením činnosti okresních úřadů
Čl.C
Čl.C
Zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, ve znění zákona
č. 10/1993 Sb., zákona č. 98/1999 Sb., zákona č. 132/2000 Sb. a zákona č. 76/2002
Sb., se mění takto:
1. V § 13 odstavec 1 zní:
"(1) Orgány ochrany zemědělského půdního fondu jsou pověřené obecní úřady,
obecní úřady obcí s rozšířenou působností, krajské úřady, správy národních parků
a Ministerstvo životního prostředí.".
2. V § 14 úvodní větě se slova "obvodní úřady" nahrazují slovy "úřady městských
částí Praha 1 až 10".
3. V § 14 se písmena a), d) a e) zrušují.
Dosavadní písmena b), c), f) a g) se označují jako písmena a) až d).
4. V § 15 úvodní věta zní: "Obecní úřady obcí s rozšířenou působností a
na území hlavního města Prahy Magistrát hlavního města Prahy".
5. V § 15 písmena d) až h) znějí:
"d) udělují podle § 5 odst. 2 souhlas k návrhům regulačních plánů a k návrhům
územně plánovacích podkladů, které vycházejí ze schválených územních plánů obce,
e) udělují podle § 7 odst. 3 souhlas k návrhům tras nadzemních a podzemních
vedení, pozemních komunikací, vodních cest a jejich součástí, pokud trasa nepřesahuje
správní obvod obce s rozšířenou působností,
f) udělují podle § 9 odst. 6 souhlas k odnětí půdy ze zemědělského půdního
fondu, má-li být dotčena zemědělská půda a půda dočasně neobdělávaná (§ 1 odst. 2)
o výměře do 1 ha; přitom stanoví podmínky k zajištění ochrany zemědělského půdního
fondu, schvalují plán rekultivace, popřípadě stanoví zvláštní režim jeho provádění
a vymezí, zda a v jaké výši budou předepsány odvody za odnětí půdy ze zemědělského
půdního fondu,
g) usměrňují a sjednocují výkon státní správy na úseku ochrany zemědělského
půdního fondu, který zajišťují pověřené obecní úřady na území svého správního obvodu,
dozírají, jak tyto orgány ochrany zemědělského půdního fondu plní své úkoly, provádějí
kontrolní činnost a dávají jim podněty k tomu, aby uplatnily ve své působnosti opatření
k odstranění zjištěných závad,
h) rozhodují podle § 1 odst. 4 v pochybnostech o tom, že jde o součásti
zemědělského půdního fondu,".
6. § 17 zní:
"§ 17
Ministerstvo životního prostředí
a) uděluje podle § 5 odst. 2 souhlas
k návrhům územních plánů obcí, ve kterých je sídlo kraje, k návrhům územně plánovacích
podkladů velkých územních celků, k návrhům územních plánů velkých územních celků
a k návrhům územně plánovacích podkladů a návrhu územního plánu, který řeší celé
území hlavního města Prahy,
b) uděluje podle § 6 odst. 2 souhlas k návrhům na stanovení
dobývacích prostorů, je-li navrhovaným řešením dotčen zemědělský půdní fond o výměře
nad 20 ha,
c) uděluje podle § 7 odst. 3 souhlas k návrhům tras nadzemních a podzemních
vedení, pozemních komunikací, celostátních drah a vodních cest a jejich součástí,
které se nacházejí na území dvou a více krajů,
d) uděluje podle § 9 odst. 6 souhlas
k odnětí půdy ze zemědělského půdního fondu, má-li být dotčena zemědělská půda a
půda dočasně neobdělávaná o výměře nad 10 ha, přitom stanoví podmínky k zajištění
ochrany zemědělského půdního fondu, schvaluje plán rekultivace, popřípadě stanoví
zvláštní režim jeho provádění a vymezí, zda a v jaké výši budou předepsány odvody
za odnětí půdy ze zemědělského půdního fondu,
e) řídí výkon státní správy na úseku
ochrany zemědělského půdního fondu a dozírá, jak orgány ochrany zemědělského půdního
fondu nižšího stupně na tomto úseku plní své úkoly,
f) vypracovává koncepci ochrany
zemědělského půdního fondu jako složky životního prostředí a zajišťuje přípravu obecně
závazných právních předpisů,
g) vypracovává výklady k ustanovením obecně závazných
právních předpisů o ochraně zemědělského půdního fondu,
h) provádí kontrolní činnost
a dává orgánům ochrany zemědělského půdního fondu podněty k tomu, aby uplatnily ve
své působnosti opatření k odstranění zjištěných závad.".
7. § 17a zní:
"§ 17a
Krajský úřad a na území hlavního města Prahy Magistrát hlavního města
Prahy
a) uděluje podle § 5 odst. 2 souhlas k návrhům územních plánů obcí s výjimkou
územních plánů obcí, ve kterých je sídlo kraje, k návrhům regulačních plánů a k návrhům
územně plánovacích podkladů, nejde-li o případy v působnosti obecních úřadů obcí
s rozšířenou působností [§ 15 písm. d)] nebo Ministerstva životního prostředí [§
17 písm. a)],
b) uděluje podle § 6 odst. 2 souhlas k návrhům na stanovení dobývacích
prostorů, je-li navrhovaným řešením dotčen zemědělský půdní fond o výměře do 20 ha,
c)
uděluje podle § 7 odst. 3 souhlas k návrhům tras nadzemních a podzemních vedení a
jejich součástí, přesahuje-li trasa území, v němž vykonává působnost obecní úřad
obce s rozšířenou působností, a nejde-li o případ uvedený v § 17 písm. c),
d) uděluje
podle § 7 odst. 3 souhlas k návrhům celostátních drah a jejich součástí, které nepřesahují
území příslušného kraje, a k návrhům pozemních komunikací, vodních cest a jejich
součástí, které nepřesahují území příslušného kraje a přesahují správní obvod obce
s rozšířenou působností,
e) uděluje podle § 9 odst. 6 souhlas k odnětí půdy ze zemědělského
půdního fondu, má-li být dotčena zemědělská půda a půda dočasně neobdělávaná (§ 1
odst. 2) o výměře od 1 do 10 ha; přitom stanoví podmínky k zajištění ochrany zemědělského
půdního fondu, schvaluje plán rekultivace, popřípadě stanoví zvláštní režim jeho
provádění a vymezí, zda a v jaké výši budou předepsány odvody za odnětí půdy ze zemědělského
půdního fondu,
f) usměrňuje a sjednocuje výkon státní správy na úseku ochrany zemědělského
půdního fondu, který zajišťují obecní úřady obcí s rozšířenou působností na území
příslušného kraje, dozírá, jak tyto orgány ochrany zemědělského půdního fondu plní
své úkoly, provádí kontrolní činnost a dává jim podněty k tomu, aby uplatnily ve
své působnosti opatření k odstranění zjištěných závad.".
8. V § 18 odstavce 1 a 2 znějí:
"(1) Návrh na zahájení řízení podle zákona podávají právnické a fyzické
osoby vždy u pověřeného obecního úřadu, v jehož správním obvodu leží největší část
zemědělského půdního fondu, který má být příslušným návrhem dotčen. Tento orgán ochrany
zemědělského půdního fondu návrh posoudí, a není-li příslušný k jeho vyřízení, postoupí
ho se svým stanoviskem obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností. Obdobně postupuje
obecní úřad obce s rozšířenou působností a krajský úřad, je-li k vyřízení návrhu
příslušný vyšší orgán ochrany zemědělského půdního fondu.
(2) Leží-li zemědělský půdní fond dotčený podaným návrhem ve správním obvodu
dvou nebo více orgánů ochrany zemědělského půdního fondu jednoho stupně, je k řízení
ve věci příslušný ten orgán ochrany zemědělského půdního fondu, v jehož správním
obvodu leží největší část dotčených pozemků a pokud k tomu má působnost podle § 14,
15 a 17a.".
9. Za § 18 se vkládá nový § 18a, který zní:
"§ 18a
Působnosti stanovené krajskému úřadu, obecnímu úřadu obce s rozšířenou
působností, pověřenému obecnímu úřadu, Magistrátu hlavního města Prahy nebo úřadu
městské části hlavního města Prahy podle tohoto zákona jsou výkonem přenesené působnosti.".