Odstavec předpisu 545/2002 Sb.
Vyhláška Ministerstva zemědělství č. 545/2002 Sb., o postupu při provádění pozemkových úprav a náležitostech návrhu pozemkových úprav
§ 3
§ 3
Podrobný průzkum terénu a jeho vyhodnocení
(1) Podrobný průzkum terénu se provede v celém obvodu pozemkových úprav,
a pokud je to potřebné z hlediska ochrany pozemků před vodní erozí a před povodněmi
nebo pro řešení dalších opatření v oblasti vod, provede se i v lokalitách na něj
navazujících tak, aby byl zjištěn skutečný stav využívání území z hlediska zemědělské
výroby, ochrany půdy, krajinného prostředí a všech faktorů, které mohou ovlivnit
plán společných zařízení,11) nové polohové uspořádání pozemků a změny pozemků podle
jejich druhů.
(2) Podrobný průzkum terénu se zaměří na ty skutečnosti, které jsou nezbytné
pro zpracování návrhu pozemkových úprav. Jsou to zejména:
a) způsob současného užívání
pozemků a označení jejich hranic,
b) dopravní zatížení, technický stav všech komunikací
včetně jejich součástí a příslušenství a přístup na pozemky,
c) degradace půdy, heterogenita
pozemků, zjištění projevů vodní a větrné eroze (například smyvy, zamokření, dráhy
soustředěného
odtoku vody, rýhy, strže, deflace, akumulace); současný stav eroze se
dokladuje výpočtem míry erozního ohrožení,
d) technický a funkční stav odvodnění a
závlah pozemků, stav koryt vodních toků a vodních děl umístěných v těchto korytech
z hlediska možnosti odvádění povrchových vod z povodí vodního toku, technický a funkční
stav vodních nádrží,
e) rozmístění a stav všech prvků sloužících k ochraně proti vodní
a větrné erozi, rozmístění a stav ochranné zeleně a dalších prvků významných pro
tvorbu a ochranu krajiny včetně uchování krajinného rázu (například větrolamy, meze,
dřeviny rostoucí mimo les),
f) výskyt skládek odpadů, sloupů elektrického vedení,
studní, popřípadě dalších specifických zvláštností území,
g) potřeba zúrodňovacích
opatření, asanačních opatření na degradovaných a kontaminovaných půdách.
(3) Podrobným průzkumem terénu, ke kterému jsou přizváni zástupci orgánu
ochrany zemědělského půdního fondu, státní správy lesů a popřípadě dalších dotčených
orgánů, se zjišťuje též nesoulad mezi skutečností v terénu a stavem evidovaným v
katastru nemovitostí a současně se posuzuje možnost změny druhů pozemků. Stanoviska
dotčených orgánů ke změnám druhů pozemků se zaznamenají do protokolu.
(4) Při podrobném průzkumu terénu se vedle map katastru nemovitostí využijí
zejména státní mapy 1:5000 odvozené, popřípadě další podklady.
(5) Výsledky podrobného terénního průzkumu se zpracovávají graficky a písemně
jako jeden z podkladů pro stanovení základních cílů pozemkových úprav.
11) § 9 odst. 8 zákona č. 139/2002 Sb.