Odstavec předpisu 442/2006 Sb.
Vyhláška Ministerstva informatiky č. 442/2006 Sb., kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup
Příl.2
Příl.2
Osnova popisu postupu
Povinný subjekt zveřejňuje vždy informace, které jsou
předmětem položek č. 3 až 13, 17, 19, 20, 25 a 27 až 29 osnovy
popisu postupu, a informace, které jsou předmětem ostatních
položek osnovy popisu postupu, pokud jsou mu známy.
Není-li u příslušné položky uveden způsob uvedení, uvádí se
jako textová informace nebo hypertextovým odkazem na internetové
stránky či na veřejný informační systém s uvedenými informacemi.
------------------------------------------------------------------------------- --------------------- Číslo a uvozovací text Obsah položky Zařazení informace ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 1. Identifikační číslo Označení postupu, který povinný subjekt dodržuje úplná při vyřizování všech žádostí, návrhů i jiných dožádání občanů. Uvádí se jedinečná identifikace stanovená správcem veřejného informačního systému obsahujícího návody na řešení životních situací. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 2. Kód Kód životní situace podle číselníku.+) úplná Uvádí se kód stanovený správcem veřejného informačního systému obsahujícího návody na řešení životních situací. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 3. Pojmenování (název) Uvede se jako nadpis. základní, životní situace uvádí se vždy ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 4. Základní informace Uvede se jako popisná textová informace. základní, k životní situaci uvádí se vždy ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 5. Kdo je oprávněn v této Kdo je oprávněn podat žádost, iniciovat jednání základní, věci jednat (podat apod. (dále jen "žadatel") a jaké musí splňovat uvádí se vždy žádost apod.) základní podmínky (např. plnoletost, jiné právním předpisem dané podmínky). ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 6. Jaké jsou podmínky Další podmínky a požadavky, které musí být splněny, základní, a postup pro řešení aby mohlo být dosaženo výsledku (např. příjem nižší uvádí se vždy životní situace než určitý násobek životního minima), a postup pro řešení životní situace. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 7. Jakým způsobem zahájit Způsob, jakým je možno iniciovat řešení životní základní, řešení životní situace situace, zahájit řízení, podat žádost apod. uvádí se vždy (je-li nutná osobní návštěva, používá-li se listinná nebo elektronická podoba žádosti apod.). ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 8. Na které instituci Název instituce (orgánu veřejné správy či jiného základní, životní situaci řešit subjektu), která záležitost spojené s řešením uvádí se vždy životní situace vyřizuje. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 9. Kde, s kým a kdy Konkrétní organizační útvar (případně konkrétní rozšířená, životní situaci řešit pracovník) a kde (na jaké adrese, případně patro, uvádí se vždy číslo místnosti, úřední hodiny, telefonní číslo apod.) záležitosti související s řešením životní situace vyřizuje. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 10. Jaké doklady je nutné Potřebné doklady a další podklady požadované základní, mít s sebou po žadateli pro řešení životní situace. uvádí se vždy ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 11. Jaké jsou potřebné Formuláře používané při řešení životní situace základní, formuláře a kde požadované právním nebo doporučené interním uvádí se vždy jsou k dispozici předpisem. Uvede se označení předpisu, název formuláře, místo, kde jej lze získat, a způsob, jak jej získat. Je-li k dispozici elektronická podoba nebo přímo aplikace pro elektronické podání formuláře, uvede se na ně odkaz (u formuláře se umožní jeho stažení). ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 12. Jaké jsou poplatky Správní a jiné poplatky. základní, a jak je lze uhradit uvádí se vždy Uvede se výše poplatků, způsob placení (hotově, kolek, poštovní poukaz - složenka, jiný způsob), zda se platí předem, a další související informace. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 13. Jaké jsou lhůty Lhůty a termíny. základní, pro vyřízení uvádí se vždy Uvedou se lhůty a termíny závazné jak pro žadatele, tak pro povinný subjekt nebo jinou instituci, která záležitosti související s řešením životní situace vyřizuje. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 14. Kteří jsou další Další dotčení účastníci řešení životní situace. základní účastníci (dotčení) řešení životní situace Uvedou se další dotčení účastníci, jejichž zájmy budou muset být při řešení životní situace zohledněny. Uvádí se, pokud je známo. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 15. Jaké další činnosti Popis dalších činností požadovaných po žadateli základní jsou po žadateli (např. organizační opatření a omezení, možnosti požadovány objednání nebo pořadník). Uvádí se, pokud takové činnosti jsou požadovány. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 16. Elektronická služba, Název funkční elektronické služby, která umožňuje základní, kterou lze využít řešení životní situace. uvádí se vždy Uvádí se hypertextovým odkazem, pokud taková služba existuje. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 17. Podle kterého právního Číslo a název příslušného právního předpisu rozšířená, předpisu se postupuje (předpisy vydávané ve Sbírce zákonů a v Úředním uvádí se vždy věstníku Evropské unie) a úplné označení příslušného ustanovení. Uvádí se jako doprovodná popisná textová informace a pokud je to možné, s hypertextovými odkazy na internetové stránky, kde je text aktuálního znění příslušných ustanovení právních předpisů již zveřejněn. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 18. Jaké jsou související Označení souvisejících předpisů. úplná předpisy Uvede se úplný název, číslo, druh právního nebo jiného souvisejícího předpisu, kde je předpis publikován, dále úplné označení příslušného ustanovení, pokud je to vzhledem k rozsahu možné. Uvádějí se související předpisy, jejichž místní působnost je omezena jen na určité území, např. obecně závazné vyhlášky a nařízení obce a kraje, usnesení příslušných orgánů (rady, zastupitelstva) apod. Uvádí se jako doprovodná popisná textová informace, a pokud je to možné, s hypertextovými odkazy na internetové stránky, kde je text aktuálního znění příslušných ustanovení souvisejících předpisů již zveřejněn. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 19. Jaké jsou opravné Místo, lhůta a způsob pro podání opravného rozšířená, prostředky a jak prostředku (např. odvolání), a všechny s ním uvádí se vždy se uplatňují související požadavky kladené na toho, kdo opravný prostředek podává, včetně názvu příslušného formuláře, způsobu a místa, kde jej lze získat. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 20. Jaké sankce mohou být Sankce, které mohou být uplatněny vůči fyzické rozšířená, uplatněny v případě osobě (podnikající fyzické nebo právnické osobě) uvádí se vždy nedodržení povinností nebo orgánu veřejné správy při nedodržení předepsaných povinností, postupů, podmínek apod. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 21. Nejčastější dotazy Vybrané otázky, související s životní situací, úplná a stručné odpovědi na ně. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 22. Další informace Související informace umožňující se seznámit úplná a) se širším kontextem životní situace, s běžnými lhůtami vyřízení apod., b) odkud jsou čerpány potřebné finanční zdroje atd. Uvádí se zpravidla jako doprovodná informace nebo hypertextovým odkazem. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 23. Informace o popisovaném Jiné informační zdroje, komunikační formy. rozšířená postupu (o řešení životní situace) je Uvede se, kde a za jakých podmínek jsou k dispozici. možné získat také Uvedené informační zdroje mohou obsahovat jak z jiných zdrojů nebo informace obsažené ve struktuře dle této přílohy, v jiné formě tak i další rozšířené či zpřesňující informace o popisovaném postupu. Uvádějí se zpravidla jako doprovodné informace nebo hypertextovými odkazy. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 24. Související životní Životní situace související s danou životní rozšířená situace a návody, situací (postupy při jejich řešení) a další jak je řešit související odkazy (např. na právní předpisy). Uvádějí se zpravidla jako doprovodné informace nebo hypertextovými odkazy. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 25. Za správnost popisu Označení útvaru odpovědného správce popsaného úplná, odpovídá útvar řešení životní situace. uvádí se vždy Uvádí se identifikace pracoviště (orgánu, organizačního útvaru, případně funkce). ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 26. Kontaktní osoba Jméno osoby - odpovědného správce popsaného úplná řešení životní situace. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 27. Popis je zpracován Datum, od kterého popis řešení životní situace úplná, podle právního stavu platí. uvádí se vždy ke dni ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 28. Popis byl naposledy Datum poslední aktualizace nebo verifikace základní, aktualizován správnosti popisu řešení životní situace. uvádí se vždy ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 29. Datum konce platnosti Datum konce platnosti popisu řešení životní situace. základní, popisu uvádí se vždy Uvádí se, pokud je stanoveno. Pokud datum konce platnosti není stanoveno, uvede se "Nestanoveno". Datum se uvádí, pokud je předem známa změna pravidel od určitého budoucího data, např. pokud vstoupí v platnost nový právní předpis, upravující řešení životní situace. ------------------------------------------------------------------------------- --------------------- 30. Případná upřesnění Případná upřesnění a poznámky, především úplná a poznámky k řešení pro zaměstnance orgánů veřejné správy, kterým životní situace mohou pomoci při orientaci v životní situaci žadatele. ------------------------------------------------------------------------------- ---------------------
+) § 2 písm. h) zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech
veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění
pozdějších předpisů.