Odstavec předpisu 475/2008 Sb.
Zákon Parlamentu České republiky č. 475/2008 Sb., o státním rozpočtu České republiky na rok 2009
Příl.8

Příloha 8
Postup pro stanovení výše příspěvku na výkon státní správy jednotlivým obcím a hlavnímu městu Praze
1. Postup pro stanovení výše příspěvku na výkon státní správy jednotlivým obcím1)
A) Obce
Výše příspěvku (P) se stanoví jako součet částek vypočtených podle vzorce 1 a vzorce 2.2) 3) 4) U některých obcí se navíc přičte částka uvedená v části B), případně části C).

Vzorec 1:                            B
                      P
1
= ------------------------ x SO A + odmocnina SO Vzorec 2: SC P
2
= C x ( 1- _____ ) x SO SO
Výše příspěvku je závislá:
- na rozsahu přenesené působnosti k výkonu státní správy5),
- na velikosti správního obvodu (SO)6) vyjádřené počtem obyvatel,
- na podílu velikosti správního centra a velikosti správního obvodu, kde velikost správního centra (SC)6) je vyjádřená počtem trvale bydlících obyvatel obce.
Hodnoty koeficientů „A“, „B“ a „C“ jsou stanoveny v závislosti na rozsahu přenesené působnosti k výkonu státní správy a na celkovém objemu finančních prostředků pro daný rozsah působnosti a činí:
------------------------------------- -----------------------------------------------
Rozsah působnosti                                 A           B             C
------------------------------------- -----------------------------------------------
Obce                                       51,61623651    1273345,195             0
Obce s působností matričního úřadu         188,1550315    7477287,323   5139,847748
Obce s působností stavebního úřadu         52,36425042    5839070,924   9503,536255
Obce s pověřeným obecním úřadem            62,83943530    10673207,72   12115,63996
Obce s rozšířenou působností               3,256188813    4866317,543   29827,05584
------------------------------------- -----------------------------------------------

__________
1) § 62 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů
2) příspěvky se podle rozsahu působnosti obce sčítají, výsledná částka se zaokrouhluje na celé stokoruny nahoru
3) výpočet podle vzorce 1 a vzorce 2 se nepoužije pro stanovení výše příspěvku u hlavního města Prahy
4) do vzorce 1 a vzorce 2 se dosazuje počet obyvatel správního obvodu (správního centra) vyjádřený v tisících; u obcí, jejichž správní obvod je menší než 300 obyvatel, je pro účely vypočtu příspěvku podle vzorce 1 stanoven správní obvod na 300 obyvatel; u obcí s rozšířenou působností, jejichž správní obvod je menší než 15 tis. obyvatel, je pro účely vypočtu příspěvku podle vzorce 1 stanoven správní obvod na 15 tis. obyvatel
5) pro rok 2009 byl celkový objem příspěvku na výkon státní správy navýšen oproti úrovni roku 2008 o 3 %, což při současném meziročním nárůstu počtu obyvatel znamená, že průměrné navýšení příspěvku u obcí činí cca 2,3 %
6) velikost správních obvodů je propočtena na počty obyvatel obcí podle bilance obyvatel České republiky k 1. 1. 2008, podle vyhlášky Ministerstva vnitra č. 388/2002 Sb., o stanovení správních obvodů obcí s pověřeným obecním úřadem a správních obvodů obcí s rozšířenou působností, v platném znění, a vyhlášky Ministerstva vnitra č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, v platném znění
B) Obce s rozšířenou působností se zvláštním postavením
--------------------------------------------------------------
Obec                               Výše příspěvku v Kč10)
--------------------------------------------------------------
Brandýs nad Labem-Stará Boleslav7)             4 470 867
--------------------------------------------------------------
Černošice7)                                    4 470 867
--------------------------------------------------------------
Nýřany7)                                       4 470 867
--------------------------------------------------------------
Šlapanice7)                                    4 470 867
--------------------------------------------------------------
Brno8) 9)                                     25 256 728
--------------------------------------------------------------
Ostrava8)                                     31 862 334
--------------------------------------------------------------
Plzeň8)                                        2 525 673
--------------------------------------------------------------
_______
7) § 2 odst. 2 zákona č. 314/2002 Sb., o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem a stanovení obcí s rozšířenou působností
8) obce, které vykonávaly do 31.12.2002 působnost okresního úřadu podle § 10 zákona č. 147/2000 Sb., o okresních úřadech
9) § 3 zákona č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů
10) pro rok 2009 byl příspěvek v části B) proti roku 2008 navýšen o 2,3 %, což odpovídá průměrnému navýšení příspěvku na výkon státní správy v roce 2009 u obcí
C) Obce s rozšířenou působností s mimořádným příspěvkem11)
-----------------------------------------
 Obec             Výše příspěvku v Kč
-----------------------------------------
Jablunkov             771 761
-----------------------------------------
Jeseník             1 404 089
-----------------------------------------
________
11) mimořádný příspěvek částečně kompenzuje pokles příspěvku u některých obcí s rozšířenou působností v souvislosti s přechodem na novou metodiku; částka je stanovena jako rozdíl příspěvku, který by obce získaly v roce 2009 při použití metodiky výpočtu příspěvku na výkon státní správy platné v roce 2008, a příspěvku pro rok 2009
2. Postup pro stanovení výše příspěvku na výkon státní správy hlavnímu městu Praze12)
A) Výkon působnosti dle § 31 odst. 1 zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů
Pro rok 2009 byl příspěvek na výkon státní správy pro hl. m. Prahu ve funkci kraje navýšen oproti úrovni roku 2008 o 3 %.
Počty funkčních míst převedených na hl. m. Prahu v I. fázi reformy veřejné správy jsou dány usnesením vlády č. 85/2001 upraveným o dopad usnesení vlády č. 62/2001. Každé funkční místo je pro rok 2009 oceněno průměrnými běžnými výdaji 391 243 Kč.
Funkční místa převedená z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (usn. vlády č. 1359/2001) a navýšení podle usn. vlády č. 1085/2002 a usn. vlády č. 810/2003 jsou pro rok 2009 oceněna průměrnými běžnými výdaji 300 154 Kč.
Rozdílné průměrné výdaje na jedno funkční místo vyplývají z odlišné finanční náročnosti jednotlivých činností.
Pro rok 2009 byl valorizovaný příspěvek na výkon státní správy navýšen o 3 080 tis. Kč na dofinancování kompetencí v oblasti inspekce kvality sociálních služeb a poskytování dotací poskytovatelům sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb. Rozdělení této částky vychází z podílu počtu sociálních služeb na území hl. m. Prahy na počtu sociálních služeb v celé ČR (údaje z centrálního Registru poskytovatelů sociálních služeb sdělilo Ministerstvo práce a sociálních věcí).
B) Výkon působnosti dle § 31 odst. 2 zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů
Výše příspěvku se stanoví násobkem pevné sazby příspěvku na každých 100 obyvatel trvale bydlících v území, v němž hlavní město Praha vykonává státní správu, a jedné setiny celkového počtu obyvatel v území.
Pro rok 2009 byla sazba na 100 obyvatel pro hl. m. Prahu ve funkci obce oproti úrovni roku 2008 navýšena o 3 %, stanovena je ve výši 40 561 Kč.
Celková výše příspěvku na výkon státní správy pro hlavní město Praha je dána součtem částek získaných postupem daným v části 2.A) a 2.B).
________
12) § 31 odst. 4 zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.