Odstavec předpisu 250/2014 Sb.
Zákon Parlamentu České republiky č. 250/2014 Sb., o změně zákonů souvisejících s přijetím zákona o státní službě
Čl.XLIII
Čl. XLIII
V zákoně č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, ve znění zákona č. 192/2003
Sb., zákona č. 22/2004 Sb., zákona č. 237/2004 Sb., zákona č. 436/2004 Sb., zákona
č. 555/2004 Sb., zákona č. 127/2005 Sb., zákona č. 350/2005 Sb., zákona č. 357/2005
Sb., zákona č. 413/2005 Sb., zákona č. 79/2006 Sb., zákona č. 112/2006 Sb., zákona
č. 159/2006 Sb., zákona č. 165/2006 Sb., zákona č. 189/2006 Sb., zákona č. 267/2006
Sb., zákona č. 216/2008 Sb., zákona č. 301/2008 Sb., zákona č. 314/2008 Sb., zákona
č. 7/2009 Sb., zákona č. 320/2009 Sb., zákona č. 118/2010 Sb., nálezu Ústavního soudu,
vyhlášeného pod č. 294/2010 Sb., nálezu Ústavního soudu, vyhlášeného pod č. 130/2011
Sb., zákona č. 303/2011 Sb., zákona č. 275/2012 Sb. a zákona č. 369/2012 Sb., se
v části třetí hlavě druhé doplňuje díl 8, který včetně nadpisů zní:
„Díl 8
Řízení o zrušení služebního předpisu
§ 101e
(1) Návrh na zrušení služebního předpisu je oprávněn podat náměstek
ministra vnitra pro státní službu do 30 dnů ode dne marného uplynutí lhůty pro zjednání
nápravy podle zákona o státní službě.
(2) Návrh na zrušení služebního předpisu musí kromě obecných náležitostí
podání (§ 37 odst. 2 a 3) obsahovat návrhové body, z nichž musí být patrno, z jakých
skutkových a právních důvodů považuje navrhovatel služební předpis nebo jeho část
za nezákonný. Obsahuje-li návrh tyto náležitosti, nelze již v dalším řízení návrh
rozšiřovat na dosud nenapadené části služebního předpisu nebo jej rozšiřovat o další
návrhové body. Navrhovatel může kdykoli za řízení návrhové body omezit.
(3) Ustanovení § 34, s výjimkou odstavce 2 věty první a odstavce 4,
a § 76 se použijí přiměřeně.
(4) K řízení o návrhu na zrušení služebního předpisu je příslušný Městský
soud v Praze.
§ 101f
Rozsudek a jeho účinky
(1) Při rozhodování je soud vázán rozsahem a důvody návrhu.
(2) Dojde-li soud k závěru, že služební předpis nebo jeho část je v
rozporu se zákonem, nebo že ten, kdo jej vydal, překročil meze své působnosti a pravomoci,
anebo že služební předpis nebyl vydán zákonem stanoveným způsobem, služební předpis
nebo jeho část zruší dnem, který v rozsudku určí. Není-li návrh důvodný, soud jej
zamítne.
(3) Bylo-li na základě služebního předpisu, který byl zrušen, nebo
bylo-li na základě části služebního předpisu, která byla zrušena, rozhodnuto o kárném
opatření a toto rozhodnutí nabylo právní moci, ale nebylo dosud vykonáno, je zrušení
takového služebního předpisu nebo jeho části důvodem pro obnovu řízení podle ustanovení
příslušného procesního předpisu.
(4) Práva a povinnosti z právních vztahů vzniklých před zrušením služebního
předpisu nebo jeho části zůstávají nedotčena.“.