Regionální potraviny jsou v centru zájmu

16. 9. 2010

Tisková zpráva — Fórum „Regionální potravina Znojmo 2010“ reaguje na rostoucí zájem veřejnosti o nákup lokálních specialit. Ministr Fuksa uvítal aktivitu regionálních výrobců a především širokou nabídku jejich výrobků. Zároveň zdůraznil přednosti regionálních potravin a vyzdvihl stoupající zájem široké veřejnosti o tyto potraviny. Podporu regionálních potravin razí už od svého jmenování.

Ministerstvo zemědělství stálo u zrodu podpůrné propagační kampaně, která má seznámit spotřebitele s regionálními potravinami z jednotlivých krajů České republiky.  Právě nově vytvořená značka „Regionální potravina“, kterou budou moci lokální výrobci a prodejci umísťovat na své výrobky, je vlajkovou lodí této kampaně. „Přednosti regionálních potravin jsou zřejmé. Spotřebitelům nabízejí opravdu kvalitní a chutné tradiční speciality, které rozšiřují uniformní nabídku supermarketů. Díky krátkým distribučním cestám se tyto potraviny dostanou ke spotřebiteli skutečně čerstvé a navíc zkrácený transport nezatěžuje životní prostředí,“ vypočítává přednosti regionálních potravin ministr Fuksa. „Velkým plus je podpora zaměstnanosti v daném regionu. Prosperující zemědělci, zpracovatelé i prodejci pak představují záruku udržení nebo dokonce rozšíření počtu pracovních míst.“

Česká republika se tímto krokem připojuje k řadě vyspělých států, které podobné podpůrné programy již delší dobu úspěšně využívají. „Výrobky od místních firem a podle rodinných receptur mají podle mého názoru, vždy blíže k lidem v daném regionu, navíc o producentech potravin ze svého okolí máme zpravidla více informací než o výrobcích, které jsou dováženy z větších vzdáleností,“ dodal ministr Fuksa.  

Ministr se rovněž zmínil o výstavní expozici „Ochutnejte to nejlepší z Čech a Moravy“ na Zemi živitelce, kde mimo jiné proběhl průzkum povědomí o regionálních potravinách mezi veřejností. „Návštěvnost pavilonu s regionálními potravinami byla úctyhodná, pohybovala se kolem deseti tisíc lidí. Naprostá většina návštěvníků také potvrdila, že se při výběru potravin orientuje podle značek kvality a preferuje místní výrobce. A významné především je, že vznik nové značky „Regionální potravina“ vítá 87 procent všech dotázaných,“ zdůraznil ministr zemědělství. „Zda bude zájem spotřebitelů o potraviny domácí produkce stoupat i nadále, záleží jen na každém z nás, na každém zákazníkovi, který si dokáže najít cestu k regionálním potravinám. Věřím, že ke kvalitní regionální potravině si nepochybně cestu najdete, tak jako  jsem  ji našel já,“ vyzval ministr Fuksa širokou veřejnost.

Tereza M. Dvořáčková
tisková mluvčí MZe

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.