Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc únor 2023

14. 3. 2023

Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc únor 2023

 

Dotaz: 
Žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb.

Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vás žádám o poskytnutí informace z ukončeného výběrového řízení na generálního ředitele Lesy České republiky, s. p. (dále jen Lesy ČR) a to konkrétně dokumentů, které ve výběrovém řízení předožil jako střednědobou a dlouhodobou koncepci řízení státního podniku Lesy České republiky vítězný uchazeč Ing. D. Š.

Ve smyslu § 17 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. žádáme o potvrzení předpokládané výše úhrady nákladů, budou-li účtovány. Informaci žádám poskytnout v elektronické formě a zaslat přes datovou schránku Hnutí DUHA.

Za jejich poskytnutí předem děkuji.

 

Odpověď:
Ministerstvu zemědělství byla doručena Vaše žádost ze dne 1. února 2023 ve věci poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se ukončeného výběrového řízení na post generálního ředitele státního podniku Lesy ČR. V příloze Vám zasílám požadovanou prezentaci „Koncepce řízení státního podniku Lesy České republiky, s. p.“, kterou ve výběrovém řízení předložil pan Ing. D. Š., Ph.D.

(Příloha: 1. Š.D-prezentace.pdf)

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:

Žádám Vás touto cestou o poskytnutí těchto informací:

-návrh pravidel pro žadatele o dotaci v rámci intervence 49.75 Zahájení činnosti mladého zemědělce ve znění, v jakém byl tento návrh předložen v lednu 2022 k projednání na příslušné pracovní skupině Monitorovacího výboru Strategického plánu Společné zemědělské politiky na období 2023–2027.
Za poskytnutí těchto informací Vám děkuji předem.

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti doručené dne 10. února 2023 ohledně poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám zasílám vyjádření k požadovaným informacím.

Pracovní skupiny Monitorovacího výboru Strategického plánu Společné zemědělské politiky na období 2023–2027 nemají za cíl projednávat pravidla pro žadatele, stejně jako tomu bylo v minulých programových obdobích. Předmětem jednání pracovních skupin Monitorovacího výboru je pouze projednat návrh preferenčních kritérií k příslušným dotačním titulům. Členové pracovní skupiny mají možnost připomínkovat návrh předložený Ministerstvem zemědělství a předkládat návrh na změnu či vlastní návrh případných nových výběrových kritérií.

V případě intervence 49.75 Zahájení činnosti mladého zemědělce se jednalo o přípravu před prvním kolem příjmu žádostí, a proto byli členové pracovní skupiny navíc seznámeni se základními podmínkami a změnami oproti přechozímu programovému období. Podklad pro jednání připojuji jako přílohu tohoto dopisu.

(Příloha: 1. PODKLADY PRO JEDNANI PRACOVNI SKUPINY MONITOROVACIHO VYBORU.pdf)       

 

Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb.

Žadatel se tímto podáním obrací na povinný subjekt a žádá poskytnutí následujících informací

ve smyslu ustanovení § 13 a násl. zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále případně jen „informační zákon“).

Žadatel pro kontext a urychlení věci uvádí, že chce získat informace o pravidlech a metodice

povinného subjektu k tvorbě interních a dalších normativních pravidel, které povinný subjekt v jeho gesci vytváří a přijímá.

Žadatel koncipuje své konkrétní dotazy následovně:

1) Existují u povinného subjektu platná „Legislativní pravidla pro tvorbu interních a dalších předpisů“, analogicky jako u Vlády ČR „Legislativní pravidla Vlády ČR“? Pokud ano, žadatel žádá o jejich poskytnutí v plném rozsahu.

2) Pokud ne, řídí se povinný subjekt při tvorbě a přijímání interních a dalších normativních předpisů ad 1) platnými Legislativními pravidly vlády? Pokud ano, z čeho tento postup vyplývá (právní ustanovení, rozhodnutí, usnesení, usus apod.)?

3) Pokud se povinný subjekt neřídí ani Legislativními pravidly vlády ad 2), jakými pravidly, předpisy, rozhodnutími či usy se při tvorbě a přijímání interních a dalších normativních pravidel řídí a opět z čeho tento postup vyplývá (právní ustanovení, rozhodnutí, usnesení, usus apod.)?

4) Pokud existují jakákoli pravidla či předpisy, kterými se v popsaném smyslu povinný subjekt při tvorbě interních a dalších normativních pravidel řídí, v písemné formě, žadatel žádá o jejich poskytnutí v plném rozsahu.

 

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) obdrželo dne 13. února 2023 Vaši žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve věci pravidel a metodiky tvorby interních a dalších normativních pravidel. V návaznosti na tuto žádost Vám v příloze zasílám společný předpis evidenční číslo 2/2021, kterým ministr zemědělství a státní tajemník v ministerstvu stanoví pravidla pro vydávání interních aktů řízení na ministerstvu včetně všech jeho příloh.

(Přílohy: dle textu)

 

Dotaz:
Podle Zákona č.106/1999 Sb. si dovoluji požádat o odpověď na tento dotaz:

Setkal jsem se s případem, kdy původně schválená mýtní obnovní těžba byla změněna na těžbu, kterou její vykonatel označil jako výběrovou. V borovém lese ve stáří přes 100 let vykácel asi polovinu stromů tak, že větší stromy vykácel a menší ponechal. Na této ploše má proběhnout přirozená obnova borovic a umělá obnova sazenicemi listnatých stromů.

Termín výběrová těžba ani její specifikaci jsem ale nenašel v Lesním hospodářském plánu, v Lesním zákonu ani v žádných publikacích dostupných na internetu. Zajímá mne, zda tento způsob obnovy lesa oficiálně existuje, má danou metodiku a zda může být použit i v případě, kde jej Lesní hospodářský plán neobsahuje.

 

Odpověď:
Dne 14. února 2023 obdrželo Ministerstvo zemědělství Váš dotaz podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve kterém uvádíte, že jste se setkal s případem, kdy původně schválená mýtní obnovní těžba byla změněna na těžbu, kterou její vykonatel označil jako výběrovou. V borovém lese ve stáří přes 100 let vykácel asi polovinu stromů tak, že větší stromy vykácel a menší ponechal. Na této ploše má proběhnout přirozená obnova borovic a umělá obnova sazenicemi listnatých stromů.

Dále uvádíte, že termín výběrová těžba ani její specifikaci jste nenašel v lesním hospodářském plánu, v lesním zákoně ani v žádných publikacích dostupných na internetu. Zajímá Vás, zda tento způsob obnovy lesa oficiálně existuje, má danou metodiku, a zda může být použit i v případě, kde jej lesní hospodářský plán neobsahuje.

K Vašemu výše položenému dotazu uvádím, že Vámi popsaná problematika se týká hospodářských způsobů obnovy porostů. Hospodářské způsoby obnovy porostů jsou definovány v § 3 odst. 2 písm. c) vyhlášky č. 298/2018 Sb., o zpracování oblastních plánů rozvoje lesů a o vymezení hospodářských souborů. Citovaná vyhláška je zařazuje mezi základní hospodářská doporučení pro hospodářské soubory.

Vzhledem k Vašemu popisu situace v těženém lese by se mohlo jednat o hospodářský způsob výběrný, při němž těžba za účelem obnovy a výchovy lesních porostů není časově a prostorově rozlišena a uskutečňuje se výběrem jednotlivých stromů nebo skupin stromů na ploše porostu nebo o podrostní hospodářský způsob, při němž obnova lesních porostů probíhá pod ochranou těženého porostu.

Textová část lesního hospodářského plánu v rámcových směrnicích hospodaření pro zastoupené hospodářské soubory (viz § 3 odst. f) vyhlášky č. 84/1996 Sb., o lesním hospodářském plánování, ve znění pozdějších předpisů) obsahuje mimo jiné základní hospodářská doporučení pro hospodářské soubory. Jedním z těchto hospodářských doporučení je hospodářský způsob obnovy porostů, jak bylo uvedeno výše.

Vzhledem k tomu, že se jedná o hospodářské doporučení, není způsob obnovy porostu uvedený v rámcových směrnicích hospodaření lesního hospodářského plánu pro vlastníka lesa závazný.          

     

Dotaz:
Velice děkuji za Vaši odpověď, na můj dotaz ohledně výběrné těžby.
Prosím jen o upřesnění: V odkazovaném odstavci vyhlášky k výběrnému způsobu těžby není uveden termín, do kdy musí být vytěžená plocha zalesněna. U nás plocha prosvětlení ve prospěch "následného porostu" snížila zakmenění výrazně pod 7/10 (vykácena byla více než polovina stromů). Zajímá mne jaký časový limit je v tomto případě pro výsadbu "následného porostu" když u mýtní těžby jsou to 2 roky.

Děkiuji za odpověď

p.s.Překvapilo mne, že vyhláška 298/2018 Sb není odkazována v Lesním zákoně.

Odpověď:
Dne 28. února 2023 obdrželo Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které žádáte ministerstvo o upřesnění odpovědi ohledně lhůty pro zalesnění vytěžené plochy ve výběrném hospodářském způsobu obnovy porostu.

Uvádíte, že ve Vámi sledovaném lese bylo prosvětlením ve prospěch následného porostu sníženo zakmenění výrazně pod 7/10 plného zakmenění (vykácena byla více než polovina stromů). Zajímá Vás, jaká časová lhůta je v tomto případě stanovena pro výsadbu následného porostu, když u mýtní těžby jsou to 2 roky.

K Vašemu dotazu uvádím, že ve výběrném lese existují všechny vývojové fáze porostu současně, těží se jednotlivé stromy nebo menší skupiny stromů, které jsou nahrazeny stromy rostoucími v zástinu stromů těžených. V teoretické rovině nemusí holina ve výběrném lese vůbec vzniknout. Při hospodářském způsobu podrostním, jsou prováděny clonné seče o několika fázích, kdy je postupně snižováno zakmenění. Zakmenění se nestanovuje z počtu stromů, ale z poměru zásoby skutečné ku zásobě tabulkové, případně z výčetní kruhové základny skutečné ku výčetní kruhové zásobě tabulkové. Jednotlivými sečemi je uvolňováno již existující přirozené zmlazení nebo nárost, dále jsou připravovány růstové podmínky pro nové přirozené zmlazení případně podsadby.

Jestliže při provádění clonných sečí vznikne holina, je povinnost ji v souladu s § 31 odst. 6 zákona č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon), ve znění pozdějších předpisů, zalesnit, a to do dvou let; lesní porosty na ní musí být zajištěny do sedmi let od jejího vzniku.

Pokud holina ve stanovené lhůtě zalesněna není, například z důvodu, že se přirozené zmlazení do dvou let nedostaví, je možno požádat příslušný orgán státní správy lesů o povolení delší lhůty. 

 

Dotaz:
Dovoluji si Vás požádat ve smyslu zákona č. č. 106/1999 Sb. o poskytnutí následujících informací:

  1. Smlouvu o účasti na programu 129 120 „Podpora prevence před povodněmi II“ uzavřenou mezi Ministerstvem zemědělství, Povodím Labe, státní podnik a Spolek pro chemickou a hutní výrobu, akciová společnost.
  2. Smlouvu o financování akce realizované v rámci programu 129 120 „Podpora prevence před povodněmi II“ uzavřenou mezi Ministerstvem zemědělství, Povodím Labe, státní podnik a Spolek pro chemickou a hutní výrobu, akciová společnost. 

Uvedené smlouvy prosím zašlete na tento e-mail.

Odpověď:
K Vaší žádosti o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám sděluji, že Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) trojstrannou smlouvu uzavřenou mezi ministerstvem, státním podnikem Povodí Labe a Spolkem pro chemickou a hutní výrobou, akciová společnost, v rámci programu 129 120 „Podpora prevence před povodněmi II“, neeviduje.

 

Dotaz:
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím tímto Vaší instituci zdvořile žádám o poskytnutí informací:

1) Průměrná délka života dojnic v chovech s tržní produkcí mléka.

2) Pokud Ministerstvo zemědělství touto informací nedisponuje, žádám o poskytnutí dat z Registru zvířat, potažmo Ústřední evidence Hospodářských zvířat ke statistickému zpracování. Data by měla obsahovat: evidenční číslo zvířete, datum narození, datum usmrcení na jatkách/hlášení o úhynu.

3) Žádám o data od roku 2000, případně i starší.

Předem děkuji za vyřízení.

Odpověď:
Podáním ze dne 26. února 2023 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství s žádostí o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se průměrné délky života dojnic v chovech s tržní produkcí mléka počínaje rokem 2000.

Požadované informace jsou uvedeny v tabulce:

rok

věk (ve dnech)

 

rok

věk (ve dnech)

2000

1 897,54

 

2012

1 838,12

2001

1 931,83

 

2013

1 815,45

2002

1 930,21

 

2014

1 820,51

2003

1 935,22

 

2015

1 840,20

2004

1 919,77

 

2016

1 825,88

2005

1 923,42

 

2017

1 832,42

2006

1 930,75

 

2018

1 812,17

2007

1 893,97

 

2019

1 795,10

2008

1 874,70

 

2020

1 805,41

2009

1 850,42

 

2021

1 802,33

2010

1 852,17

 

2022

1 793,53

2011

1 849,38

 

2023

1 782,87

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb.

Podle zákona č. 106/1996 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádáme o poskytnutí dokumentů předaných Vinařským fondem Ministerstvu zemědělství k prokázání příjmů Vinařského fondu za rok 2022 podle § 35 odst. 1 písm. a), b),

d) až k) zákona č. 321/2004 Sb., o vinohradnictví a vinařství, ve znění pozdějších předpisů, a rozhodnutí o této podpoře a její výši za rok 2022 podle § 35 odst. 1 písm. c) tohoto zákona.

Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 28. února 2023 podle zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, o poskytnutí dokumentů předaných Vinařským fondem Ministerstvu zemědělství k prokázání příjmů Vinařského fondu za rok 2022 podle § 35 odst. 1 písm. a), b), d) až k) zákona č. 321/2004 Sb., o vinohradnictví a vinařství, ve znění pozdějších předpisů, a rozhodnutí o podpoře a její výši, zasílám požadované dokumenty v příloze tohoto dopisu.

(Přílohy: 1. Žádost Vinařského fondu o poskytnutí podpory; 2. Rozhodnutí o poskytnutí dotace)

 

Dotaz:
Dále požaduji ve smyslu zákona 106/1999 Sb. Zákon o svobodném přístupu k informacím pro začátek o tyto informace .

Kompletní seznam akcionářů ČMSCH a.s. > nikoliv pouze firmy ale seznam konečných akcionářů s procentuelním vyjádřením podílu. Tedy v takové formě kterou jsou akciové společnosti povinny předkládat pokud se ucházejí o státní zakázku.

Kolik bylo skutečně vyplaceno ze státních peněz ve prospěch ČMSCH a.s. v roce 2021 a roce

2022. Pokud ještě zbývá doplatek vztahující se k jednotlivým rokům , přičíst i tuto sumu.

Kdo je členy dozorčí rady ČMSCH a.s. ? Kompletní seznam osob.

Kolik stát stojí roční výkon dozorčí rady ? Veškeré náklady včetně odměn členům rady.

Kde dozorčí rada vykonává svou dozorčí činnost ? Adresa , pracovní doba,kontakty

Vyřešení stížnosti a dodání požadovaných informací očekávám v zákonné lhůtě zasláním na adresu.

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) obdrželo dne 28. února 2023 Vaši žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“), ve které žádáte kompletní seznam akcionářů ČMSCH, a.s., informace kolik finančních prostředků bylo skutečně vyplaceno ze státních peněz ve prospěch ČMSCH a.s. v roce 2021 a roce 2022, dále kdo je členem dozorčí rady ČMSCH, a.s., kolik stát stojí roční výkon dozorčí rady a kde dozorčí rada vykonává svou dozorčí činnost.

K Vaší žádosti týkající se seznamu akcionářů a jejich podílů, dále seznamu členů dozorčí rady uvádím, že Vaše žádost o informace směřuje k poskytnutí již zveřejněné informace. V souladu s § 6 informačního zákona se jedná o informace, které jsou zveřejněny způsobem umožňujícím dálkový přístup. V souvislosti s výše uvedeným tímto odkazuji na https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=525470&typ=PLATNY

Dozorčí rada je na základě platných smluv o výkonu funkce s jednotlivými členy hrazena výhradně z prostředků ČMSCH, a.s., pouze zástupci ministerstva jsou propláceny cestovní náklady. Dozorčí rada nemá určenou pracovní dobu. Její jednání probíhají podle platných stanov společnosti, minimálně však 4 x ročně, v sídle společnosti.

Za rok 2021 bylo ČMSCH, a.s., dle smlouvy vyplaceno 80 571 197,89 Kč bez DPH a za rok 2022 81 905 353,05 Kč bez DPH.

Část podání, označené jako „Stížnost na soukromý podnikatelský subjekt ČMSCH, a.s.“, bude vyřízeno samostatnou odpovědí.

 

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.