Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc září 2024
Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc září 2024
Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb.
Podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádáme o poskytnutí ověřených příjmů Vinařského fondu interním a externím auditorem předaných Ministerstvu zemědělství k prokázání jeho příjmů podle § 35 odst. 1 písm. a), b), d) až k) zákona č. 321/2004 Sb., o vinohradnictví a vinařství, ve znění pozdějších předpisů, k získání podpory státu dle § 35 odst. 1 písm. c) zákona č. 321/2004 Sb. za roky 2017 až 2023.
Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo dne 3. září 2024 Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které žádáte o poskytnutí ověřených příjmů Vinařského fondu interním a externím auditorem, předaných Ministerstvu zemědělství k prokázání jeho příjmů podle § 35 odst. 1 písm. a), b), d) až k) zákona č. 321/2004 Sb., o vinohradnictví a vinařství, ve znění pozdějších předpisů, k získání podpory státu dle § 35 odst. 1 písm. c) zákona č. 321/2004 Sb. za roky 2017 až 2023.
Vámi požadované dokumenty zasílám přílohou tohoto dopisu.
(Přílohy:1.Priloha_1_prehled_prijmu_VF_2017.pdf; 2. Priloha_2_prehled_prijmu_VF_2018 .pdf; 3. Priloha_3_prehled_prijmu_VF_2019.pdf; 4. Priloha_4_prehled_prijmu_VF_2020.pdf; 5. Priloha_5_prehled_prijmu_VF_2021.pdf; 6. Priloha_6_prehled_prijmu_VF_2022.pd; 7. Priloha_7_prehled_prijmu_VF_2023.pdf)
Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů,
V souladu se zákonem o svobodném přístupu k informacím Vás touto cestou firma EQUISERVIS KONZULENT, s.r.o., žádá o podání informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, a to ve věci čerpání prostředků na předmět dotačního podprogramu 2.A.e.2.a. Podpora příslušnému uznanému chovatelskému sdružení na zajištění testování užitkových vlastností mladých plemenných koní ve vyšším stupni kontroly užitkovosti („Kritérium mladých koní“) za roky 2022 - 2024. Otázka: Jako řádným členům ASCHK, z.s. (Asociace svazů chovatelů koní České republiky, zapsanému spolku), je nám známa skutečnost, že ASCHK, z.s. nepodala v řádném termínu žádost o dotaci na podprogam 2.A.e.2.a. Podpora příslušnému uznanému chovatelskému sdružení na zajištění testování užitkových vlastností mladých plemenných koní ve vyšším stupni kontroly užitkovosti („Kritérium mladých koní“) za roky 2022 – 2024 a to výši Kč 1 200 000,--. Vzhledem k pozdnímu podání nebyla tato dotace proplacena a ze strany ASCHK, z.s. bylo na toto rozhodnutí podáno odvolání. Vzhledem k tomu, že ASCHK, z.s. doposud tyto prostředky neobdržela, zajímá nás v jakém časovém horizontu lze očekávat rozhodnutí o vyplacení, či nevyplacení ze strany Ministerstva zemědělství?
K výše uvedenému žádáme o písemné vyřízení žádosti prostřednictvím datové schránky naší společnosti.
Odpověď:
V návaznosti na Vaši žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ze dne 3. září 2024 ohledně dotace na podprogam 2.A.e.2.a. Podpora příslušnému uznanému chovatelskému sdružení na zajištění testování užitkových vlastností mladých plemenných koní ve vyšším stupni kontroly užitkovosti („Kritérium mladých koní“) za roky 2022–2024, Vám sděluji následující:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) eviduje jedno odvolání ve věci odvolatele Asociace svazů chovatelů koní České republiky, z.s., sídlo: U Hřebčince 479, 397 01 Písek, Budějovické Předměstí, IČ: 00551643 (dále jen „odvolatel“), kdy Státní zemědělský intervenční fond zamítl žádost o dotaci za období 1.10.2023 - 30.11.2023 v rámci dotačního programu 2.A. Udržování a zlepšování genetického potenciálu vyjmenovaných hospodářských zvířat na předmět dotace 2.A.e.2.a. Podpora na zajištění testování užitkových vlastností mladých plemenných koní (Kritérium mladých koní) pro rok 2023.
Návrh rozhodnutí ve věci odvolatele bude ministerstvem (Odborem environmentálním
a ekologického zemědělství) předložen do odvolací komise spolu s dalšími návrhy rozhodnutí během následujících 2-3 týdnů. Rozhodnutí ve věci odvolatele pak bude ministerstvem vydáno následně po zapracování případných připomínek odvolací komise.
Pokud by ministerstvo rozhodlo vyhovět odvolateli v jeho odvolání, následovalo by vydání Rozhodnutí o vyplacení dotace Státním zemědělským intervenčním fondem.
Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací dle zákona o svobodném přístupu k informacím
V souladu s citovaným zákonem a v návaznosti na vaši odpověď spis. Zn. MZE-54195/2024 ze dne 25. 7. 2024 žádám o sdělení, zda obec Pňovice již předložila MZe bezchybný formulář smlouvy na odvádění odpadních vod.
Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) obdrželo dne 4. září 2024 Vaši žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, spočívající ve sdělení, zda obec Pňovice již předložila ministerstvu bezchybný formulář smlouvy na odvádění odpadních vod.
K výše uvedené žádosti Vám sděluji, že ministerstvo obdrželo od obce Pňovice dne 23. srpna 2024 požadovanou kopii nevyplněného formuláře revidované odběratelské smlouvy o odvádění odpadních vod. V opravené odběratelské smlouvě byly ve vztahu k § 8 odst. 17 zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů, odstraněny všechny nedostatky.
Dotaz:
Žádost č. 7 o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., a to o přípravě kanálu Dyje – Dunaj
Děti Země – Klub za udržitelnou dopravu (dále jen Děti Země) tímto ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. (dále jen InfZ) podávají na Ministerstvo zemědělství (dále jen MZe) žádost o zaslání níže uvedených informací o přípravě kanálu Dyje – Dunaj:
1) objednávky či smlouvy o vypracování studií či odborných stanovisek o kanálu Dyje – Dunaj
2) protokoly z jednání týkající se studií či odborných stanovisek o kanálu Dyje – Dunaj
3) dosavadní výsledky o kanálu Dyje – Dunaj
Pozn.: Žádost vychází z článku ze dne 31. 8. 2024 s názvem „Nedostatek vody by mohla v Česku vyřešit 70 kilometrů dlouhá stavba“ (viz zde https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-nedostatek-vody-by-mohla-v-cesku-vyresit-70-kilometru-dlouha-stavba-258741):
„Na Ministerstvu životního prostředí už se rodí plány a studie. Propojení Dyje a Dunaje v okolí česko-rakouské hranice má pomoci hlavně s klimatickou změnou a suchem. Debaty o tom začaly vloni, teď nechávají česká ministerstva zemědělství a životního prostředí zpracovat dvě studie... Vodohospodářství na jižní Moravě už několik let zkoumají vědci z nejen z řad hydrologie. „V rámci hospodaření v povodí Dyje se uvažuje s celým spektrem opatření,“ říká v rozhovoru pro Seznam Zprávy hydrolog z Výzkumného ústavu vodohospodářského T. G. Masaryka A. V... V rámci hospodaření v povodí Dyje se uvažuje s celým spektrem opatření. Od zadržování vody v krajině – zpomalení odtoku – přes návrh změn manipulačních řádů na vodních nádržích až po opatření čistě technické, mezi které může patřit i koridor Dyje – Dunaj... Jde primárně o převod vody z Dunaje. Na základě studií by se jednalo o cca 2–4 m3/s. Tato voda by byla dále využita pro například posílení vodních zdrojů pro zásobování pitnou vodou v regionu, pro pravidelné záplavy CHKO Soutok, pro závlahy včetně případné závlahové soustavy Hustopečsko a podobně... Prozatím jsou to předčasné úvahy, zda by se jednalo o otevřený kanál, nebo kompletně či částečně zatrubněné řešení. Není známé ani trasování. Je nezbytné provést celou řadu studií a analýz, a to jak kvantitativních, kvalitativních, legislativních, tak i technických a dalších.... Závisí na vyústění převodu, kdy se asi nejvíce uvažuje o vodní nádrži Vranov... Koridor má potenciál řešit dostupnost vody z kvantitativního pohledu. Dle mého názoru je proto vhodné prověřit otázky dopadů na kvalitu vody, celé ekonomiky, dopadu na životní prostředí, technické aspekty a celou řadu dalších méně zjevných aspektů. Studie by měly být navrženy tak, aby na sebe navazovaly... Představitelé jižní Moravy se inspirovali v Rakousku, kde již řadu let existuje Marchfeldkanal, který obtéká ze severu v délce 90 kilometrů Vídeň, bere si vodu z Dunaje a opět se do něj vlévá. Kanál směrem na jižní Moravu, jehož trasování bude potřeba prověřit, bude mít velmi podobné benefity jako ten rakouský.“
Informace prosíme poslat v elektronické podobě e-mailem či e-maily (1 e-mail do 10 MB přímo) nebo uložením na stránku http//www.uschovna.cz (od 10 do 100 MB), příp. zasláním i po částech do naší DS. V případě placení finančních nákladů za poskytnutí informací nám dle § 17 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. předem e-mailem prosím sdělte, kolik tyto náklady budou činit a uveďte návrhy, jakým způsobem bude možné efektivně provést placení a převzetí žádaných informací (preferujeme platit bankovním převodem). Děkujeme za vyřízení v termínu do 15 dní od obdržení žádosti, tj. do 20. 9. 2024
Odpověď:
K Vaší žádosti ze dne 5. září 2024 ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, o poskytnutí informací o přípravě kanálu Dunaj-Dyje, uvádím následující:
- Objednávky či smlouvy o vypracování studií či odborných stanovisek o kanálu Dunaj – Dyje
Dosud nedošlo k přípravě objednávky nebo smlouvy o zpracování vodohospodářských studií, které pro resort zemědělství vyplývají z materiálu schváleného vládou, neboť materiál byl schválen dne 28. srpna 2024 a příprava zadání bude probíhat ve spolupráci s Ministerstvem životního prostředí (dále jen „MŽP“), které je hlavním předkladatelem materiálu.
Jedná se o následující studie:
a. Studie hydrologické a vodohospodářské bilance povodí Dyje s uvažováním dlouhodobého vlivu klimatické změny a vývoje vodní bilance v dlouhodobém horizontu. Posouzena bude jak zabezpečenost stávajících odběrů, tak případné navýšení odběrů zejména pro vodárenské účely a pro potřeby závlah.
b. Studie definující objemové množství potřeby dodatečného posílení (nadlepšování)
bilance vody v povodí Dyje a jeho časová variabilita.
c. Studie možných úprav nakládání s vodami a manipulačních řádů vodních děl a hospodaření s vodou v povodí s ohledem na stávající a výhledový stav odběratelů vody.
d. Analýza možné redistribuce vodních zdrojů pro pitné účely a pro průmysl a zemědělské závlahy (využívání stávajících vodních zdrojů výlučně pro zásobování pitnou vodu
a potřeby ostatních uživatelů přesměrovat na jiné zdroje – například prostřednictvím převodu vody z Dunaje).
2. Protokoly z jednání týkající se studií či odborných stanovisek o kanálu Dunaj – Dyje
Pokud probíhala jednání organizovaná MŽP nebo náměstkem hejtmana Jihomoravského kraje, nemá Ministerstvo zemědělství (dále jen „MZe“) písemné podklady nebo doklady.
MZe může poskytnout jedině zprávu ze zahraniční služební cesty, kterou organizovalo MŽP ve spolupráci s Krajským úřadem Jihomoravského kraje (dále jen „KÚ JMK“), a které se účastnili zástupci MŽP, KÚ JMK a MZe v Rakousku (viz příloha). Další jednání proběhlo v ustavené Pracovní skupině zástupců ČR a Dolního Rakouska, kterou vede Ing. M. P. (KÚ JMK), do které byl zástupce MZe nominován až po první schůzce a zúčastní se druhého jednání, které je svoláno na 3. října 2024 do Brna.
- Dosavadní výsledky o kanálu Dunaj-Dyje
MZe má k dispozici pouze materiál, který byl připraven MŽP do vlády a proběhlo řádné meziresortní připomínkové řízení. Tento materiál je dostupný v eKLEP.
Z uvedených důvodů doporučuji obrátit se na MŽP a také na KÚ JMK (Ing. P.), kde proběhly přípravné práce na zpracování návrhu propojení.
(Příloha: 1. Zpráva Rakousko 2023.docx)
Dotaz:
Žádost o svobodný přístup k informacím
S odkazem na příslušná ustanovení zák. č. 106/1999 Sb. žádám o poskytnutí dokumentů zasláním zpět do mé datové schránky, na něž v přiloženém textu na str. 2 odkazujete, a to konkrétně:
- „stanovisko Ministerstva zemědělství obsažené v odpovědi na dotaz Magistrátu města Ústí nad Labem v této věci“
- „sdělení Ministerstva zemědělství ve věci směny pozemků mezi státními podniky Lesy České republiky s.p. a Vojenské lesy a statky s.p.“
Za laskavé vyřízení této žádosti předem děkuji.
Odpověď:
Na základě Vaší žádosti ze dne 5. září 2024 ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v příloze zasílám požadované dokumenty.
Ad 1) Stanovisko Ministerstva zemědělství obsažené v odpovědi na dotaz Magistrátu města Ústí nad Labem č. j. MZE-7167/2022-16231 ze dne 25. 2. 2022;
Ad 2) Sdělení Ministerstva zemědělství ve věci směny pozemků mezi státními podniky Lesy ČR a Vojenské lesy a statky, č. j. MZE-53289/2021-16231 ze dne 19.10.2021.
K výše zaslaným dokumentům si dovoluji sdělit, že zamýšlená směna pozemků mezi státními podniky Lesy ČR a Vojenskými lesy a statky nebyla uskutečněna.
(Přílohy: 1. MZE-7167_2022-16231.pdf; 2. MZE-56261_2021-16233.pdf)
Dotaz:
Žádost sdělení čísla hospodářství L.J. / A. J. kde má umístěny koně.
Žádost o informaci podle z. 106/1999
Dne 30.1.2024 převzali L. J. a A. J. koně ATAMAN, jehož jsem majitelkou a který byl chován na hospodářství TJ MORAVA-DESNÁ z.s. v Petrově nad Desnou č. dříve xxxxxxxx a nově CZ xxxxxxxxx,na zkušební dobu 30dní ,zda jim bude vyhovovat pro použití v tahu a speciální účely, předpokládám speciální účely -do rytířských soubojů k vystoupení.
Při odvozu a předání Průkazu koně jsme zapomněli na sdělení čísla hospodářství, kam je kůň převážen a musí být uvedeno v blocích Registru hospodářství. Odvozce mi nereaguje. Požádala jsem UECHK Slatiňany o sdělení, ale odpověděli že toto nevedou ať se obrátím na ČPI. Paní A. J. má další koně a to By My Guest a Annie 2.
To jsem udělala a pan Bc Z.B. mi odpověděl, že oni toto nesdělují a ať se obrátím na Mze na Odbor živočišných komodit a ochrany zvířat.
Dovoluji si požádat o název neb jméno chovatele kde má koně A. J. umístěny, případně je hospodářství vedeno na někoho z J. Majitelka startuje za JK Hobby Lindt Moravské Knínice, ale koně tam vedeny nejsou.
Při této příležitosti si dovoluji požádat o čísla hospodářství, kam převážela koně koně koupené z Ludvíkova u Velkých Losin.
Zároveň žádám o informaci podle z. 106 zda je Průkaz koně a spojená agenda/hlášenka/ úřední listinou.
Odpověď:
Podáním ze dne 5. září 2024 jste se obrátila na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) s žádostí o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), zda je Průkaz koně a spojená agenda úřední listinou.
Průkaz koně je podle § 29a zákona č. 154/2000 Sb., zákon o šlechtění, plemenitbě a evidenci hospodářských zvířat a o změně některých souvisejících zákonů (plemenářský zákon), ve znění pozdějších předpisů, definován jako veřejná listina. Spojená agenda již status veřejné listiny nemá.
Mimo režim InfZ jste dále žádala o sdělení informací týkajících se koně ATAMAN a paní A. J.
Informace o registraci a chovu hospodářských zvířat lze získat z informačního systému ústřední evidence vedené podle plemenářského zákona. Na základě výše uvedené evidence jste stále evidována jako majitelka koně ATAMAN, přičemž v případě převodu na jiného majitele provádí hlášení v systému nový majitel.
V současné době výše zmíněný informační systém neobsahuje informace o přesunech koní. Z tohoto důvodu ministerstvu není známo, kde je nyní předmětný kůň chován. Ze stejného důvodu ministerstvu též není známo, jaké koně byly převáženy z Ludvíkova nebo, kde má konkrétní majitel koně ustájeny.
Dále, v rámci zjištění umístění koně, jste požadovala sdělení čísla hospodářství paní A. J. Ve výše zmíněném informačním systému evidujeme paní A. J. jako chovatelku koní s registrovaným hospodářstvím CZ xxxxxxxx v okrese Prostějov. Na základě Vámi zadaných informací (uvedení jména chovatelky) není zřejmé, zda tato chovatelka je tou osobou, na kterou se dotazujete.
Závěrem bych Vás rád informoval, že koně Annie 2 a By My Guest, které jste také zmínila ve svém dopise, nejsou evidovány ve výše uvedeném informačním systému ústřední evidence.
Dotaz:
Dotaz na zaslané hlášení obce Stožec jako majitele vodovodu a kanalizace do 30.4. kalendářního roku § 36 odst. 5 zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu.
Jako zastupitelka obce Stožec mám právo nahlédnout do hlášení, které má být odesláno do 30.4. kalendářního roku k porovnání všech položek výpočtu ceny podle cenových předpisů pro vodné a stočné za kalendářní rok dosažené skutečnosti v témže kalendářním roce v souladu s ustanovením § 36 odst. 5 zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích.
Jako zastupitelka obce Stožec a zároveň ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím v platném znění, Vás žádám o poskytnutí informace, zda toto hlášení bylo poslané za obec Stožec provozovatelem, který má zmocnění od vlastníka vodovodu a kanalizace tedy obce Stožec, abych mohla informovat zastupitele a pokud ne, jak se tato záležitost bude řešit.
Obec Stožec má určité povinnosti ze smlouvy uzavřené v rámci poskytnuté dotace cca 50 milionů korun k výstavbě vodovodu a kanalizace v Českých Žlebech a povinností zastupitelů je dohlížet na plnění podmínek v uzavřených smlouvách.
Děkuji za spolupráci v řešení této záležitosti.
Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) obdrželo dne 6. září 2024 Vaši žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, spočívající v poskytnutí informace o tom, zda bylo odesláno hlášení „Porovnání všech položek výpočtu (kalkulace) cen pro vodné a stočné za kalendářní rok a dosažené skutečnosti v tomto roce, a to pro kalendářní rok XXXX“ (dále jen Porovnání) za vlastníka infrastrukturního majetku obec Stožec. E-mailovou korespondencí bylo upřesněno, že se jedná o Porovnání za kalendářní rok 2023.
K Vámi vyžádané informaci sděluji, že ministerstvo jako příslušný orgán veřejné správy vodovodů a kanalizací podle § 25písm. e) zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, obdrželo za obec Stožec (IČ 00250686) Jednotné odběratelské porovnání pro místo Stožec + Žleby za rok 2023 dne 30. dubna 2024.
Dotaz:
Dotaz na podané hlášení za loňský rok do 28. února za obec Stožec jako vlastníka veřejného vodovodu a kanalizace.
Obec Stožec je vlastníkem veřejného vodovodu a kanalizace a podle § 5 odst. 3 zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích a má za povinnost každoročně předávat na příslušné úřady Vybrané majetkové a Vybrané údaje provozní evidence vodovodů a kanalizací (VÚME a VÚPE) data v elektronické podobě za předchozí uplynulý rok, nejpozději do 28. února. Jako zastupitelka obce Stožec mám právo nahlédnout do těchto hlášení, které mi bohužel není umožněno.
Jako zastupitelka obce Stožec a zároveň ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb.,o svobodném přístupu k informacím v platném znění, Vás žádám o poskytnutí informace, zda toto hlášení bylo poslané za obec Stožec a pokud ne, jak se tato záležitost bude řešit.
Děkuji předem za spolupráci a odpověď v této záležitosti, abych mohla informovat další zastupitele.
Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) obdrželo dne 9. září 2024 Vaši žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, spočívající v poskytnutí informace o tom, zda byla za rok 2023 odeslána hlášení „Vybrané údaje majetkové evidence“ (dále jen „VÚME“) a Vybrané údaje provozní evidence (dále jen „VÚPE“) za vlastníka infrastrukturního majetku obec Stožec.
K Vámi vyžádané informaci sděluji, že ministerstvo jako příslušný orgán veřejné správy vodovodů a kanalizací podle § 25 písm. e) zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, obdrželo za obec Stožec (IČ 00250686) hlášení VÚME a VÚPE za rok 2023 dne 29. února 2024.
Dotaz:
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, tímto Vaší instituci zdvořile žádám o poskytnutí následujících informací:
DOTAZ:
Jaké mimořádné odměny byly nebo budou ve vašem úřadu v prvním pololetí roku 2024 vyplaceny náměstkům a ředitelům sekcí? A za co?
Jakou celkovou částku vyplatil/vyplatí váš úřad na mimořádných odměnách za první pololetí roku 2024 a mezi kolik lidí byla částka rozdělena?
O informace Vás žádám jako novinář MF DNES. Účelem vyžádání informace je snaha nejen přispět k diskuzi o věcech veřejného zájmu, ale i skutečnost, že svou prací plním roli tzv. „společenského hlídacího psa“.
Informace žádám poskytnout v elektronické formě a zaslat na výše uvedenou e-mailovou adresu. V případě, že by nebylo možné informace v elektronické formě zaslat, Vás prosím o jejich poskytnutí na adresu: xxxxx. Bude-li nutné za vyřízení mé žádosti účtovat nějaký poplatek, prosím o předchozí zaslání jeho odhadu.
Za poskytnutí mnou požadovaných informací předem velmi děkuji.
Odpověď:
Na základě Vaší žádosti ze dne 9. září 2024 o poskytnutí informací ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v přílohách zasílám informace o odměnách s odůvodněními, které byly vyplaceny v prvním pololetí roku 2024 náměstkům ministra, státnímu tajemníkovi a vrchním ředitelům sekcí Ministerstva zemědělství.
Dále Vám sděluji, že mimořádné odměny za období leden až červen roku 2024 byly vyplaceny ve výši 15.813.428,00,- Kč, přičemž tato částka byla rozdělena mezi 610 osob.
(Přílohy: 1. funkce odměny MZe-16.9.2024.pdf; 2. funkce odůvodnění odměn MZe-16.9.2024.pdf)
Dotaz:
Podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím žádám o následující:
1/ rozhodnutí o vyhlášení rybářského revíru č. 411 092 Písková Lhota včetně doložky nabytí právní moci rozhodnutí.
2/ rozhodnutí o povolení výkonu rybářského práva revíru č. 411 092 Písková Lhota.
3/ Situace: v rybářském revíru, nabylo právní moci rozhodnutí o vyhlášení rybářského revíru, ale povolení výkonu rybářského práva má odloženou účinnost, jinými slovy je pravomocně vyhlášen rybářský revír, ale výkon rybářského práva není dosud povolen.
a) lze takovou vodu, která je pravomocně rybářským revírem, provozovat v režimu rybníkářství?
b) lze na takové vodě provozovat výkon rybářské práva, tedy lovit ryby na udici?
c) lze na takové vodě provádět zarybňování – vysazování ryb?
d) může na takové vodě, která nemá pravomocného uživatele vykonávat kontroly rybářská stráž?
e) může na takové vodě probíhat lov mimo denní dobu lovu?
Jelikož podle mého názoru jsou veškeré mé dotazy jasné, stručné a přímo vyplývají z platných právních předpisů, žádám o jasné stručné odpovědi, nepožaduji rozsáhlé stanovisko a právní výklad.
Odpověď zašlete prosím e-mailem.
Děkuji za vyřízení ve lhůtě stanovené zákonem č. 106/1999 Sb.
Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) obdrželo dne 12. září 2024 Vaši žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, spočívající v poskytnutí informací o rybářském revíru č. 411 092 Písková Lhota. Na základě této žádosti Vám v příloze poskytuji následující dokumenty:
- Rozhodnutí č. j. 059580/2024/KUSK ze dne 3. 4. 2024, které nabylo právní moci dne 18. 5. 2024, a kterým Krajský úřad Středočeského kraje podle § 4 odst. 1 a odst. 3 písm. b) zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon o rybářství), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o rybářství“) rozhodl o vyhlášení rybářského revíru Písková Lhota, evidenční číslo 411 092.
- Rozhodnutí č. j. 083555/2024/KUSK ze dne 24. 6. 2024, které nabylo právní moci dne 10. 7. 2024, a kterým Krajský úřad Středočeského kraje ve výroku č. I. povolil dle § 6 odst. 2, § 8 a § 9 odst. 1 zákona o rybářství výkon rybářského práva na rybářském revíru Písková Lhota, evidenční číslo 411 092, a to na dobu deseti let od 1. 1. 2025.
K otázkám uvedeným pod bodem 3) Vašeho podání uvádím následující:
Situace: v rybářském revíru, nabylo právní moci rozhodnutí o vyhlášení rybářského revíru, ale povolení výkonu rybářského práva má odloženou účinnost, jinými slovy je pravomocně vyhlášen rybářský revír, ale výkon rybářského práva není dosud povolen.
- lze takovou vodu, která je pravomocně rybářským revírem, provozovat v režimu rybníkářství?
V rámci rybářského revíru rybníkářství provozovat nelze. Rovněž zdůrazňujeme, že podle § 3 odst. 1 zákona o rybářství je k rybníkářství oprávněn pouze vlastník rybníka nebo vlastník zvláštního rybochovného zařízení (viz § 2 písm. c) a d) zákona o rybářství), popřípadě jejich nájemce na základě písemně uzavřené nájemní smlouvy s vlastníkem za účelem rybníkářství. Pokud daná vodní nádrž naplňuje definici např. uzavřené vody ve smyslu § 2 písm. g) zákona o rybářství, rybníkářství na ní provozoval nelze.
b) lze na takové vodě provozovat výkon rybářské práva, tedy lovit ryby na udici?
Na takovém vodním útvaru lze rybářské právo vykonávat až od příslušného data, které je uvedeno v rozhodnutí o povolení výkonu rybářského práva. V případě výše uvedeného rozhodnutí č. j. 083555/2024/KUSK ze dne 24. 6. 2024 tedy lze rybářské právo vykonávat od 1. 1. 2025 (viz výrok č. I. daného rozhodnutí).
- lze na takové vodě provádět zarybňování – vysazování ryb?
Dle našeho názoru lze na takové vodě provádět zarybňování až od příslušného data, které je uvedeno v rozhodnutí o povolení výkonu rybářského práva (viz výše).
- může na takové vodě, která nemá pravomocného uživatele vykonávat kontroly rybářská stráž?
Dle našeho názoru by rybářská stráž v rámci daného rybářského revíru měla začít vykonávat svou činnost až od příslušného data, které je uvedeno v rozhodnutí o povolení výkonu rybářského práva (viz výše).
- může na takové vodě probíhat lov mimo denní dobu lovu?
Na takovém vodním útvaru lze lov ryb provádět pouze v rámci výkonu rybářského práva (který ve smyslu úvodní části Vašeho dotazu není dosud povolen). Dále uvádíme, že lov ryb mimo denní dobu lovu je podle § 13 odst. 3 písm. c) zákona o rybářství zakázán. Podle § 13 odst. 5 zákona o rybářství však ministerstvo může na základě žádosti uživatele rybářského revíru povolit v nezbytném rozsahu a nelze-li požadovaného účelu dosáhnout jinak, výjimku z tohoto zákazu.
Ministerstvo závěrem připomíná, že se jedná pouze o právní názory, které nejsou právně závazné a nelze se jich dovolávat v konkrétním případě, jelikož k poskytnutí závazného výkladu právních předpisů není v právním prostředí České republiky ministerstvo oprávněno.
(Přílohy: 1. Rozhodnutí Krajského úřadu Středočeského kraje č. j. 059580/2024/KUSK ze dne 3. 4. 2024, včetně doložky o nabytí právní moci; 2. Rozhodnutí Krajského úřadu Středočeského kraje č. j. 083555/2024/KUSK ze dne 24. 6. 2024, včetně doložky o nabytí právní moci)
Dotaz:
Státní podnik Povodí Odry, podřízený Ministerstvu zemědělství, již 27 let pracuje na realizaci protipovodňových opatření, které by zabránily podobným škodám, jaké nastaly v povodí řeky Opavy následkem povodní v roce 1997. Jelikož práce běží již dlouhou dobu a bylo již na ně utraceno přes 1,3 mlrd korun, dovolujeme si požádat vás na základě zákona o přístupu k informacím o odpověď na tuto otázku:
- pokud se bude opakovat povodňová situace roku 1997 v povodí řeky Opavy co do srážek a jejich intenzit, jakým způsobem budou již realizovaná opatření chránit majetek a životy obyvatel obcí Nové Heřminovy, Zátor, Brantice a Krnov? Uveďte prosím konkrétní opatření, realizovaná Povodím Odry a jejich pozitivní dopad na povodňovou situaci, která by mohla nastat.
Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo dne 13. září 2024 Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které požadujete odpověď na následující dotaz: „pokud se bude opakovat povodňová situace roku 1997 v povodí řeky Opavy co do srážek a jejich intenzit, jakým způsobem budou již realizovaná opatření chránit majetek a životy obyvatel obcí Nové Heřminovy, Zátor, Brantice a Krnov? Uveďte prosím konkrétní opatření, realizovaná Povodím Odry a jejich pozitivní dopad na povodňovou situaci, která by mohla nastat.“.
V roce 2008 bylo přijato usnesení vlády České republiky č. 444, kterým vláda schválila realizaci menší varianty víceúčelové nádrže Nové Heřminovy v kombinaci s dalšími opatřeními: technická a přírodě blízká opatření a říční ochranné hráze, suché nádrže, rozšíření monitorovací sítě pro zlepšení predikce povodní a řízení navrhovaných vodních děl. Soubor opatření na snížení povodňových rizik v povodí horní Opavy (OHO) je ucelený systém a toto vodní dílo je z hlediska účinku tlumení povodní nejvýznamnější.
Protipovodňová ochrana obcí Nové Heřminovy, Zátor, Brantice a Krnov je bezprostředně spojena s výstavbou vodního díla Nové Heřminovy a stejně tak dílčí realizace opatření v těchto obcích. Státní podnik Povodí Odry průběžně postupuje v přípravě a realizaci opatření jednotlivých celků opatření na horní Opavě, např.:
- Opatření v úseku Brantice, OHO, dílčí stavba 02.061 Jez Brantice, jež spočívá v rekonstrukci stávajícího pevného jezu na pohyblivý jez s vakovou konstrukcí a migrační rampou, čímž v kombinaci se zkapacitněním levobřežního odlehčovacího
ramene dojde ke zvýšení kapacity koryta; - Opatření v úseku Zátor – Loučky, OHO, 02. 030+023.040, DSP, DPS – navazující ochrana intravilánu obce Zátor a místní části Zátor-Loučky;
- 02.060 Opatření v úseku Brantice, OHO, DSpoP+DPS – navazující ochrana intravilánu Brantice.
Dosud byla v rámci OHO zrealizovaná následující opatření s přímým protipovodňovým účinkem:
- čtyři suché nádrže: Lichnov III. Lichnov V, Jelení a Loděnice, s celkovým retenčním objemem téměř 1 mil. m3;
- Opatření v úseku pod Krnovem, ochrana LB území – ČR k ochraně území na české a polské straně;
- Opatření v úseku pod Krnovem, ochrana LB území – Polsko, které kompenzuje vliv nového silničního obchvatu Krnova, který slouží zároveň jako protipovodňová hráz;
- Opatření Holasovice, ochrana PB území k ochraně zástavby obce Holasovice.
Veškerá opatření jsou realizována jako opatření k transformaci stoleté povodně. Rozšířena byla také monitorovací síť v rámci opatření na horní Opavě.
Celkem bylo v Moravskoslezském kraji státním podnikem Povodí Odry od roku 1997 vystavěno přes 80 protipovodňových opatření za více než 3 mld. Kč.
Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Žádáme tímto o poskytnutí následujících informací ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a to:
1. Zda v současné době vykonává či v průběhu let 2014 – 2023 vykonával pro Vaší organizaci jakoukoliv činnost pan M. B., bytem xxxx, IČ: 16418310. Pokud ano, žádáme o informaci, jaká je či byla právní či jinak ustanovená forma spolupráce (může se jednat o DPP, DPČ, účast v řešitelském týmu, konzultační smlouvu, smlouvu o spolupráci, smlouvu o výkonu funkce či jiný druh smluvního vztahu), o jakou se jednalo činnost, co bylo či je na základě smluvního vztahu poskytováno a v jaké výši odměny, případně jaká finanční částka byla za jeho činnost celkem vyplacena.
2. Zda v současné době či v průběhu let 2014 – 2023 vykonávala pro Vaší organizaci jakoukoliv činnost organizace Hlídač státu, z.ú., IČ:05965527. Pokud ano, žádáme o informaci, jaká byla právní forma spolupráce, o jakou se jednalo činnost, co bylo či je na základě smluvního vztahu poskytováno a v jaké výši odměny, případně jaká finanční částka byla za činnost Hlídač státu, z.ú vyplacena.
3. Zda Vaše organizace v současné době má či měla v průběhu let 2014-2013 jakýkoliv smluvní vztah se společnostmi Devmasters s.r.o., IČ:27233545, NoveInzeraty s.r.o., IČ:04711157, Energomonitor, s.r.o., IČ: 25854631, Best Online Media s.r.o. IČ: 28515145. Pokud ano, žádáme o informaci, jaká byla právní forma spolupráce, o jakou se jednalo činnost, co jakákoliv z těchto společností na základě smluvního vztahu poskytovala a v jaké výši odměny, případně jaká finanční částka byla za její činnost vyplacena.
4. Zda v současné době či v průběhu let 2014 – 2023 vykonávala pro Vaší organizaci jakoukoliv činnost organizace Česko.Digital,z. ú. IČO: 08178607. Pokud ano, žádáme o informaci, jaká byla právní forma spolupráce, o jakou se jednalo činnost, co bylo či je na základě smluvního vztahu poskytováno a v jaké výši odměny, případně jaká finanční částka byla za činnost Česko.Digital,z.ú vyplacena.
Děkujeme za poskytnutí výše požadovaného v přiměřené lhůtě, a to elektronicky do datové schránky spolku.
Odpověď:
Podáním ze dne 15. září 2024 jste se obrátili ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) s žádostí, zda níže vyjmenovaní v současné době vykonávají či vykonávali v období 2014–2023 jakoukoliv činnost pro ministerstvo či měli uzavřen jakýkoliv smluvní vztah:
„M. B., dat. nar. xxxx, bytem xxxxx, IČ: 16418310;
Devmasters s.r.o. IČ: 2723354
NoveInzeraty s.r.o. IČ: 04711157
Energomonitor s.r.o. IČ: 25854631
Best Online Media s.r.o. IČ: 28515145
Hlídač státu, z.ú. IČ: 05965527
Česko.Digital, z.ú. IČ: 08178607“.
K výše uvedené žádosti Vám sděluji, že ministerstvo mělo (pouze k bodu 3. Vaší žádosti) uzavřenou v roce 2017 objednávku s dodavatelem Devmasters s.r.o. ve výši 211 750,- Kč s DPH na předmět činnosti: konzultace, metodická podpora a analytické práce. Vyplaceno bylo celkem 144.837, - Kč s DPH.
Dále se dva zaměstnanci ministerstva v roce 2016 zúčastnili konference „Cloud computing v praxi“ pořádané společností Best Online Media s.r.o. Účastnický poplatek za osobu činil 605,- Kč, tudíž bylo této společnosti vyplaceno 1.210,- Kč.
Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací
Podatel tímto žádá, ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Ministerstvo zemědělství o poskytnutí následujících informací: 1) Ve věci umístění stavby „D6 Karlovy Vary – Olšová Vrata“. Spisová dokumentace
2) Dokument ze dne 7. 3. 2022 zaevidovaným
3) stavebním úřadem 4. 12. 2023 pod č.j.: KK/595/LP/23-36. V rámci předmětného vyjádření 4) k odvolání
5) Dokumentem ze dne 6. 3. 2024 č.j.: MZE-19263/2024-16211 požádalo ministerstvo krajský
6) úřad o zaslání spisového materiálu sp. zn.: KK/3012/ZZ/22 vedeného ve věci odvoláním
7) napadeného závazného stanoviska č.j.: KK/3012/ZZ/22-5 ze dne 26. 5. 2022 (dále též
8) „Závazné stanovisko“). Požadovaná spisová dokumentace byla ministerstvu zaslána dne
9) 12. 3. 2024 společně s přípisem č.j.: KK/1157/ZZ/24
Prosím o poskytnutí výše požadovaných informací do datové schránky. Za poskytnutí informací předem děkuji.
Odpověď:
Podáním ze dne 20. září 2024 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) s žádostí o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“), ve věci umístění stavby „D6 Karlovy Vary – Olšová Vrata“.
Vzhledem k tomu, že z Vaší žádosti není zcela zřejmé, jaké dokumenty požadujete či zda máte zájem o celou spisovou dokumentaci, v příloze Vám zasílám dokumenty, které byly v žádosti označeny a ministerstvo je má k dispozici.
V případě, že žadatel požádá o veškeré či převážnou část informací/dokumentů ze správního spisu, posoudí se tato žádost podle jejího obsahu, tj. podle § 37 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“) jako žádost o nahlédnutí do spisu. Na uvedeném výkladu nic nemění ani skutečnost, že žádost je Vámi formálně označena jako žádost o informaci podle informačního zákona, ani to, pokud žadatel výslovně projeví vůli postupovat podle informačního zákona. Je tedy třeba aplikovat § 2 odst. 3 informačního zákona (Nález Ústavního soudu ze dne 18.06.2019, čj. Pl. ÚS 38/18). Informační zákon se tedy mimo jiné nevztahuje na informace, jejichž poskytování upravuje zvláštní zákon; ve vztahu k nahlížení do spisu je tímto zákonem správní řád s tím, že v konkrétním případě je třeba aplikovat § 38 odst. 2 správního řádu, který stanoví, že „Jiným osobám správní orgán umožní nahlédnout do spisu, prokáží-li právní zájem nebo jiný vážný zájem a nebude-li tím porušeno právo některého z účastníků, popřípadě dalších dotčených osob anebo veřejný zájem.“.
Pokud i přes výše uvedené trváte na poskytnutí celé spisové dokumentace, obraťte se s žádostí o nahlížení do spisu na ministerstvo - Odbor státní správy, hospodářské úpravy
a ochrany lesů.
(Přílohy: 1. vyjadreni k odvolani_KK_595_LP_23_36_D6K.V._Olšová Vrata.pdf; 2. MZE-19263_2024-16211_D6K.V._Olšová Vrata.pdf; 3. 1157-ZZ-24-zaslani_dokumentace_ZS_do-50m-D6-Karlovy-Vary-Olsova-Vrata.pdf; 4. 03_3012-ZZ-22-5_zavazne-stanovisko_R6_ Karlovy-Vary_Olsova-Vrata.pdf)
Dotaz:
Na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů žádám o poskytnutí následujících informací:
1) Kolik hospodářských zvířat bylo z ČR v roce 2023 vyvezeno do zahraničí (konkrétně mimo území EU) za účelem porážky? Prosím o rozepsání počtů u jednotlivých druhů a konkrétních zemí.
2) Seznam exportérů živých zvířat do zahraničí (konkrétně mimo území EU) za účelem porážky. Postačí mi název společnosti a IČO (dva údaje za účelem kontroly správnosti).
3) Seznam subjektů, které mají udělenou výjimku ze zákona porážet zvířata pro potřeby církví nebo náboženských institucí, tzn. pro halal či kosher porážku.
Odpověď:
Podáním ze dne 26. září 2024 jste se obrátila na Ministerstvo zemědělství s žádostí o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se vývozu hospodářských zvířat, a to:
- Kolik hospodářských zvířat bylo z ČR v roce 2023 vyvezeno do zahraničí (konkrétně mimo území EU) za účelem porážky? Prosím o rozepsání počtů u jednotlivých druhů a konkrétních zemí.
- Seznam exportérů živých zvířat do zahraničí (konkrétně mimo území EU) za účelem porážky. Postačí mi název společnosti a IČO (dva údaje za účelem kontroly správnosti).
- Seznam subjektů, které mají udělenou výjimku ze zákona porážet zvířata pro potřeby církví nebo náboženských institucí, tzn. pro halal či kosher porážku.
K Vašim dotazům uvádím následující:
Ad 1) Informace o chovu hospodářských zvířat lze získat z informačního systému ústřední evidence vedené podle zákona č. 154/2000 Sb., o šlechtění, plemenitbě a evidenci hospodářských zvířat a o změně některých souvisejících zákonů (plemenářský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Tato evidence obsahuje údaje o počtu vyvezených zvířat v roce 2023 včetně cílové země (podle informací známých v době nakládky těchto zvířat). V tabulce je použito označení země podle normy ISO 3166, která je používaná v této evidenci.
Vývozy mimo EU podle celkového množství |
|||||||
|
Kozy |
Ovce |
Skot |
Prasata |
Celkem vývoz |
||
TUR |
46 784 |
46 784 |
|
||||
LBN |
3 853 |
3 853 |
|
||||
MMR |
1 223 |
1 223 |
|
||||
KAZ |
1 217 |
1 217 |
|
||||
BIH |
50 |
975 |
1 025 |
|
|||
KGZ |
688 |
688 |
|
||||
SRB |
6 |
433 |
439 |
|
|||
RUS |
19 |
386 |
405 |
|
|||
LBY |
369 |
369 |
|
||||
MKD |
323 |
323 |
|
||||
GEO |
268 |
268 |
|
||||
MDA |
32 |
103 |
135 |
|
|||
ARM |
130 |
130 |
|
||||
TWN |
5 |
102 |
107 |
|
|||
UZB |
96 |
96 |
|
||||
VNM |
48 |
48 |
|
||||
UKR |
30 |
30 |
|
||||
MYS |
24 |
24 |
|
||||
|
|||||||
|
|||||||
vývoz mimo EU |
5 |
279 |
56 777 |
103 |
56 880 |
|
|
celkem vývoz |
261 |
22 675 |
285 575 |
512 916 |
798 491 |
|
|
podíl vývozu mimo EU |
1,92% |
1,23% |
19,88% |
0,02% |
7,12% |
|
|
bez Turecka |
3,50% |
1,26% |
|
Ad 2) Evidence zmíněná v předchozím bodě neobsahuje údaj o tom, za jakým účelem byla zvířata vyvezena ani zpětně nám tuto informaci ostatní země neposkytují. Ze stejného důvodu tato evidence nedisponuje seznamem exportérů zvířat za účelem porážky.
Ad 3) Povolení k porážce zvířat pro potřeby církví a náboženských společností mají v současné době uděleny pouze registrované církve podle zákona č. 3/2002 Sb., o svobodě náboženského vyznání a postavení církví a náboženských společností a o změně některých zákonů, a to Muslimská obec v Praze a Židovská obec v Brně, za účelem zaručení náboženského vyznání podle čl. 15 odst. 1 Listiny základních práv svobod, který stanovuje, že každý má právo svobodně projevovat své náboženství nebo víru buď sám nebo společně s jinými, soukromě nebo veřejně, bohoslužbou, vyučováním, náboženskými úkony nebo zachováváním obřadu.
Dotaz:
Žádost o poskytnutí informace (podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů)
o poskytnutí řídících dokumentů souvisejících s personální oblastí, např.:
o Personální řád či obdobná řídící dokumentace,
o Metodiky související se služebními či pracovními poměry, o Vzdělávání zaměstnanců,
o apod.
Současně žádám o poskytnutí organizační struktury s odlišením zaměstnanců v pracovním poměru a těch ve služebním poměru včetně jejich platového zařazení do příslušného platového tarifu.
Požadované informace budou použity pro vypracování mé diplomové práce „Rozdílnost ve služebním a pracovním poměru zaměstnanců správního orgánu“ v rámci studia na Právnické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, obor Veřejná správa. Cílem diplomové práce je porovnání odlišností mezi zaměstnanci pod zákonem o státní službě a pod zákoníkem práce v rámci správních orgánů. Hlavním bodem práce je porovnání řídící dokumentace personální oblasti ve více správních orgánech a současně pak vypořádání se s rozdílnostmi jednotlivých zákoníků v rámci vnitřních podmínek zaměstnanců.
Odpověď:
Ministerstvu zemědělství byla dne 29. září 2024 doručena Vaše žádost o informaci podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve které uvádíte demonstrativní výčet Vámi požadovaných řídících dokumentů souvisejících s personální oblastí, konkrétně personální řád či obdobnou řídící dokumentaci, metodiky související se služebními či pracovními poměry, vzdělávání zaměstnanců apod. Současně žádáte o poskytnutí informace o platovém zařazení našich zaměstnanců dle platových tarifů.
S ohledem na obsah Vaší žádosti a její účel Vám v příloze zasílám aktuálně účinné předpisy Ministerstva zemědělství, které mohou být relevantní k naplnění účelu Vaší diplomové práce, zejména takové interní akty řízení, ze kterých vyplývají rozdíly, případně shodnosti mezi státními zaměstnanci v režimu zákona o státní službě nebo zákoníku práce.
(Přílohy: 1. pracovní řád.pdf 2. služební řád.pdf MZE-69612/2024-11133 mzedms028381178 2 3. Společný předpis ev .č. 23-2023 - pravidla hodnocení zaměstnanců (státní z. vs. zaměstnanci).pdf 4. Společný předpis ev. č. 14_2023 - podrobnosti k náhradě újmy a k činnosti škodní komise.pdf 5. Společný předpis 16-2024 - výkon služby z jiného místa.pdf 6. spolecny-predpis-evidencni-cislo-5-2016.pdf 7. Sluzebni predpis 15-2024 - organizační řád.pdf 8. počet míst pracovních a služebních včetně platových tříd.xlsx)