Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc leden 2025

14. 2. 2025

Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc leden 2025

 

Dotaz: 
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, tímto Vaší instituci zdvořile žádám o poskytnutí následujících informací: 

DOTAZ:  
Jaké mimořádné odměny byly ve vašem úřadu vyplaceny náměstkům a vrchním ředitelům sekcí za rok 2024? Za co konkrétně byly tyto mimořádné odměny vyplaceny a v jaké výši? (Prosím o konkrétní seznam jako např. náměstek tolik a tolik a odměna mu byla přiznána za....) 

Jaká byla průměrná výše mimořádné odměny vyplacené ve vašem úřadu?

Jakou celkovou částku vyplatil váš úřad na mimořádných odměnách za rok 2024 a mezi kolik lidí byly tyto odměny rozděleny? 

O informace Vás žádám jako novinář MF DNES.  Účelem vyžádání informace je snaha nejen přispět k diskuzi o věcech veřejného zájmu, ale i skutečnost, že svou prací plním roli tzv. „společenského  hlídacího psa“.     

Informace žádám poskytnout v elektronické formě a zaslat na výše uvedenou e-mailovou adresu. V případě, že by nebylo možné informace v elektronické formě zaslat, Vás prosím o jejich poskytnutí na adresu: xxxx. Bude-li nutné za vyřízení mé žádosti účtovat nějaký poplatek, prosím o předchozí zaslání jeho odhadu.

 

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti ze dne 6. ledna 2025 o poskytnutí informací ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v přílohách zasílám informace o odměnách s odůvodněními, které byly vyplaceny v roce 2024 náměstkům ministra, státnímu tajemníkovi a vrchním ředitelům sekcí útvarů Ministerstva zemědělství.

Dále Vám sděluji, že za rok 2024 byly na Ministerstvu zemědělství vyplaceny:

Odměny v I. pololetí roku 2024

  • celkově vyplaceno: 15 813 428,00 Kč mezi 610 zaměstnanců – průměrná odměna činila 25 923,7 Kč.

Odměny v II. pololetí roku 2024:

  • celkově vyplaceno: 19 812 790,00 Kč mezi 617 zaměstnanců – průměrná odměna činila 32 111,5 Kč.

(Přílohy)

 

 

 

Dotaz: 
Žádost dle zákona č. 106/1999 Sb. – pověření ředitele v letech 2010-2012; odpovědnost za rozhodnutí

V návaznosti na zákon č. 139 ze dne 21. března 2002, který je v gesci Ministerstva zemědělství, si tímto dovoluji v návaznosti na § 21 uvedeného zákona pořádat o sdělení, zda ředitel pozemkového úřadu byl jmenován ministrem a rovněž tak příp. odvolán. Resp. mi jde o informaci, zda musel mít každý ředitel platné jmenování do funkce.

Ke zrušení paragrafu došlo až po 31.12.2012.

 

Odpověď:
Dne 7. ledna 2025 byla Ministerstvu zemědělství (dále jen „ministerstvo“) doručena Vaše žádost o poskytnutí informací ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“), v rámci které požadujete informaci o pověření ředitele pozemkového úřadu v letech 2010 – 2012.

Konkrétně odkazujete na § 21 zákona č. 139/2002 Sb., o pozemkových úpravách a pozemkových úřadech a o změně zákona č. 229/1991 Sb., o úpravě vlastnických vztahů k půdě a jinému zemědělskému majetku, ve znění účinném do 31. 12. 2012 (dále jen „zákon č. 139/2002 Sb.“), a v souvislosti s tímto se tedy dotazujete, zda byl ředitel pozemkového úřadu jmenován ministrem a rovněž tak případně odvolán, resp. Vám jde o informaci, zda musel mít každý ředitel platné jmenování do funkce. Dále uvádíte, že ke zrušení citovaného ustanovení došlo až po 31.12. 2012.

Podle § 21 zákona č. 139/2002 Sb. pozemkový úřad řídí a za jeho činnost odpovídá ředitel, kterého jmenuje a odvolává ministr zemědělství. Ředitel odpovídá za hospodaření pozemkového úřadu, vedení pokladní služby a účetnictví a má hmotnou odpovědnost podle zvláštního právního předpisu. Ministerstvo zajišťuje výdaje související s provozními činnostmi a plní prostřednictvím pozemkových úřadů úkoly podle zvláštních právních předpisů.

Již z citovaného ustanovení je zřejmé, že ředitele jmenuje a odvolává ministr zemědělství. Každý ředitel pozemkového úřadu tedy musel být pro ustavení do funkce jmenován ministrem zemědělství, případně jím z daného místa odvolán.

Rovněž si dovoluji v souvislosti s uvedeným odkázat na mou odpověď na jednu z Vašich předchozích žádostí o poskytnutí informací podle informačního zákona, a to konkrétně na dopis ze dne 31. července 2023, č. j. MZE-44563/2023-11001. Zmíněným dopisem Vám byla poskytnuta a konkrétně vysvětlena požadovaná informace i v návaznosti na organizační řád ministerstva, ve znění účinném do 31. 12. 2012, ze kterého mimo jiné vyplývalo, že ministr jmenuje a odvolává všechny vedoucí zaměstnance ministerstva. Jelikož Ústřední pozemkový úřad, včetně jemu podřízených pozemkových úřadů, byl součástí organizační struktury ministerstva a nevztahovala se na ně žádná specifika ohledně vzniku pracovního poměru, resp. postupu zahájení výkonu funkce na příslušných vedoucích místech, ve srovnání se standardními místy na ministerstvu, byl Vám již v rámci této dříve poskytnuté informace sdělen závěr, že ředitelé pozemkových úřadů byli do svých funkcí jmenováni ministrem.

K Vašemu požadavku ze dne 21. ledna 2025 o prověření stavu výše uvedené žádosti Vám sděluji, že je vyřízena ve lhůtě 15 dnů stanovené informačním zákonem.

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

Žádám Vás tímto o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů:

  1. Je zdejším Ministerstvem využívána umělá inteligence (AI) a v rámci jakých procesů, respektive oblastí?
  2. Specifikace konkrétních případů využití AI na zdejším Ministerstvu.
  3. V případě záporné odpovědi na předchozí otázky. Jakými jinými způsoby je naplňována Národní strategie umělé inteligence České republiky?

 

Odpověď:
Podáním ze dne 10. ledna 2025 jste se obrátila na Ministerstvo zemědělství podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, s žádostí o poskytnutí informací ohledně využívání umělé inteligence, a to:

  1. Je zdejším Ministerstvem využívána umělá inteligence (AI) a v rámci jakých procesů, respektive oblastí?
  2. Specifikace konkrétních případů využití AI na zdejším Ministerstvu.
  3. V případě záporné odpovědi na předchozí otázky. Jakými jinými způsoby je naplňována Národní strategie umělé inteligence České republiky?

K výše uvedené žádosti sděluji, že Ministerstvo zemědělství využívá od 1. 10. 2024 licence MS Copilot. V tuto chvíli se pracovníci využívající dané licence s možnostmi použití seznamují a vyhodnocují jejich případné praktické využití či přínosy. Zároveň mapujeme případná bezpečnostní rizika, abychom mohli včas a efektivně reagovat při jejich eliminaci.

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

V souladu s výše uvedeným právním předpisem žádám o poskytnutí následující informace: Na základě protokolu o kontrole č. j. MZE-31608/2024-15134 bylo obci Pňovice uloženo mimo jiného, aby obec uvedla do souladu s § 8 odst. 17 zákona o vodovodech a kanalizacích všechny smlouvy o odvádění odpadních vod uzavřené s odběrateli a aby ve stejném termínu zaslala MZe (odboru regulace oboru vodovodů a kanalizací) písemnou zprávu o splnění tohoto požadavku. Žádám o poskytnutí informace – kopie příslušné listiny – zda byla tato povinnost ze strany obce splněna.

 

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) obdrželo dne 16. ledna 2025 Vaši žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, spočívající v poskytnutí informace, zda byla obcí Pňovice splněna povinnost uložená protokolem o kontrole č. j.  MZE-31608/2024-15134 spočívající v uvedení smluv o odvádění odpadních vod do souladu s § 8 odst. 17 zákona o vodovodech a kanalizacích, resp. o poskytnutí kopie příslušné listiny.

K výše uvedené žádosti Vám sděluji, že ministerstvo obdrželo dne 31. prosince 2024 prohlášení starosty obce Pňovice ze dne 30. prosince 2024 o splnění uvedeného požadavku.  Kopii této listiny Vám v souladu s Vaší výše uvedenou žádostí poskytuji v příloze.

Vzhledem k tomu, že předmětné prohlášení starosty obce Pňovice obsahuje ještě další sdělení vztahující se k požadavku ministerstva, který nijak nesouvisí s Vaší žádostí, je v zaslané kopii tato pasáž začerněna.

(Příloha: 1. Prohlášení starosty obce Pňovice ze dne 30. 12. 2024)

 

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informací

xx (dále jen „žadatel“) žádá na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), o poskytnutí následujících informací:

  1. Jaký plat náležel náměstkům a ředitelům odborů za loňský rok.
  2. Jaké byly odměny pro náměstky a vedoucí odborů za loňský rok. Prosím vypsat funkci a odměny po měsících.
  3. Dále prosím informace, za co jednotlivým náměstkům případné odměny náležely.

Požadované informace zašlete, prosím, v zákonem stanovené lhůtě 15 dnů ode dne přijetí žádosti na níže uvedenou adresu. Žadatel trvá na přímém poskytnutí všech požadovaných informací, a to i v případě, že již byly zveřejněny. Je-li to možné, žádá žadatel o poskytnutí požadovaných informací v elektronické podobě.  O informaci žádám v rámci profese novináře coby „hlídacího psa demokracie“.

 

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti ze dne 16. ledna 2025 o poskytnutí informací ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v přílohách zasílám informace o platech náměstků a ředitelů odborů Ministerstva zemědělství za rok 2024, odměnách náměstků a ředitelů odborů Ministerstva zemědělství za rok 2024, a u náměstků Ministerstva zemědělství dále taktéž tabulku s odůvodněním těchto odměn.

(Přílohy: 1. odměny NM a ŘO  za rok 2024.pdf; 2. odměny NM odůvodnění (za rok 2024).pdf; 3. plat náměstků a ředitelů odborů.pdf)

 

 

 

Dotaz: 
Obracíme se na vás s následující žádostí na základě zákona č. 106/1999 Sb. Zákona o svobodném přístupu k informacím.

Provozovatel vodovodu a kanalizace pro veřejnou potřebu v naší lokalitě, tj. firma Nero Buky s.r.o. se sídlem Prostřední Staré Buky 226, 542 43 Staré Buky, IČO: 11916036 oznámil nám odběratelům, že cena pro vodné a stočné na rok 2025 se zvyšuje na částku 342,20 Kč (vč. DPH, které je 0 Kč, protože firma Nero není plátcem DPH).

V této souvislosti prosíme o zaslání kalkulace cen pro vodné a stočné za tohoto provozovatele resp. příjemce vodného a stočného na roky 2024 a 2025 (celý soubor včetně výpočtu zisku) a dále prosíme o zaslání "porovnání cen pro vodné a stočné za roky 2021,2022 a 2023 (za rok 2023 celý soubor)“ – pozn. V roce 2021 se firma Nero Buky s.r.o. nazývala Bungalov s.r.o., IČO 27539075 se sídlem tamtéž. Dále prosíme o zaslání VÚME a VÚPE za roky 2023 a 2022 (ÚV, vod.síť, ČOV, kanal.síť).

 

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo Vaši žádost ze dne 16. ledna 2025 o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, spočívající v poskytnutí:

- Porovnání všech položek výpočtu (kalkulace) cen pro vodné a stočné za kalendářní rok a dosažené skutečnosti v tomto roce (dále jen Porovnání), a to pro kalendářní rok  2022 a 2023 za příjemce společnost Nero Buky, s.r.o. (IČO 11916036) a za kalendářní rok 2021 za společnost Bungalov (IČO 27539075);

- vybraných údajů majetkové a provozní evidence (dále jen VÚME a VÚPE) za kalendářní rok 2022 a 2023 a
- kalkulací cen pro vodné a pro stočné za příjemce společnost Nero Buky, s.r.o. (IČO 11916036) za kalendářní rok 2024 a 2025.

K Vaší žádosti Vám poskytuji vyžádané informace v rozsahu níže uvedených Porovnání a VÚME a VÚPE, které zasílám v příloze tohoto dopisu.

Dále Vám v souvislosti s Vaší žádostí o zaslání kalkulací cen pro vodné a pro stočné za rok 2024 a 2025 sděluji, že uvedená hlášení jsou dle platného Cenového výměru Ministerstva financí zasílána tomuto ministerstvu.

(Přílohy: 1. Porovnání_2021_Staré Buky.xlsx; 2. Porovnání_2022_Staré Buky.xlsx; 3. Porovnání_2023_Staré Buky.xlsx; 4. VUME_2022_ČOV_Bungalov.xlsx; 5. VUME_2022_kanalizace Bungalov.xlsx; 6. VUME_2022_vodovod Bungalov.xlsx; 7. VUME_2022_vrtaná studna.xlsx; 8. VUME_2023_ČOV_Bungalov.xlsx; 9. VUME_2023_kanalizace Bungalov.xlsx; 10. VUME_2023_vodovod Bungalov.xlsx; 11. VUME_2023_vrtaná studna.xlsx; 12. VUPE_2022_ČOV_Bungalov.xlsx; 13. VUPE_2022_kanalizace Bungalov.xlsx; 14. VUPE_2022_vodovod Bungalov.xlsx; 15. VUPE_2022_vrtaná studna.xlsx; 16. VUPE_2023_ČOV_Bungalov.xlsx; 17. VUPE_2023_kanalizace Bungalov.xlsx; 18. VUPE_2023_vodovod Bungalov.xlsx; 19. VUPE_2023_vrtaná studna.xlsx)

 

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informace na základě zákona 106/1990 Sb. o svobodném přístupu k informacím

V červenci 2024 povinný subjekt pravomocně ukončil řízení o přezkumu Dohod o poskytnutí dotace pro společnosti Kostelecké uzeniny, Vodňanské kuře, SPV Pelhřimov, Agro Rozsochy, Výkrm Tagrea a Sady CZ. Ve všech dotčených případech Ministerstvo zemědělství rozhodlo o zrušení uzavřené Dohody o poskytnutí dotace, jelikož došlo k závěru, že přezkoumávaná Dohoda byla uzavřena v rozporu s právními předpisy (zejména s § 4c zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů).

Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístup informacím žádám o poskytnutí těchto informací:

1) Anonymizované kopie závěrečných rozhodnutí k těmto řízením,
2) pokud není možné tyto dokumenty poskytnout např. s ohledem k probíhajícímu soudnímu řízení, žádám alespoň o zveřejnění pasáží se zdůvodněním, kde je uvedeno kompletní výčet porušení právních předpisů.

Informaci žádám poskytnout v elektronické formě a zaslat prostřednictvím datové schránky. Za její poskytnutí předem děkuji.

 

Odpověď:
Ministerstvu zemědělství (dále jen „ministerstvo“) byla dne 17. ledna 2025 doručena Vaše žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ohledně zrušení Dohod o poskytnutí dotace.

Přílohou tohoto dopisu Vám zasílám Vámi požadovaná anonymizovaná rozhodnutí ministerstva, kterými byly v přezkumném řízení zrušeny Dohody o poskytnutí dotace z Programu rozvoje venkova ČR, uzavřené se společnostmi z koncernu AGROFERT: Kostelecké uzeniny a.s., Vodňanská drůbež, a.s., AGRO Rozsochy, a.s., SPV Pelhřimov, a.s. (k žádostem o dotaci reg. č. 17/005/0411i/564/002376 a 17/005/1611a/563/000104), Výkrm Tagrea, s.r.o. a SADY CZ, s.r.o.

(Přílohy: 1. Kostelecke_uzeniny_rozh_zruseni_dohody_anonymizovane.pdf; 2. SADY_CZ _rozh_zruseni_ dohody_anonymizovane.pdf; 3. SPV_Pelhrimov_0104_rozh_zruseni_ dohody_anonymizovana.pdf; 4. SPV_Pelhrimov_2376_rozh_zruseni_dohody_ anonymizovane.pdf; 5.  Vodnanska_drubez_rozh_zruseni_dohody_ anonymizovane.pdf; 6. Vykrm_Tagrea_rozh_zruseni_dohody_anonymizovane.pdf; 7. AGRO_Rozsochy_rozh_ zruseni_dohody_anonymizovane.pdf)

 

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

Předmět: Informace o interních auditech

Text:    Prosím o poskytnutí informací o:

  1. aktuálním střednědobém plánu interních auditů,
  2. provedených interních auditech za posledních 5 let.

Výše uvedené poskytněte, prosím, minimálně v rozsahu:

  • auditovaný subjekt,
  • předmět (oblast),
  • typ auditu,
  • cíl.

 

Odpověď:
Podáním ze dne 21. ledna 2025 jste se obrátila na Ministerstvo zemědělství s žádostí o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

Požadované informace ohledně Střednědobého plánu interního auditu a plánů interních auditů za posledních 5 let Vám zasílám v příloze.

(Přílohy: 1. Střednědobý plán OIA 2024-2026(x) (1).docx; 2. Plán interních auditů oddělení interního auditu v (2).docx)

 

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informace dle ustanovení Zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění a v souladu s ust. čl. 41, čl. 42 Listiny základních práv EU (U.v. EU C 303, 14. 12. 2007, s. 1-16, dále jen LZP EU), a dle „Vysvětlivek k LZP EU“ , uvedených v U.v. EU C 303, 14. 12. 2007, s. 17 – 35 a v souladu s povinností předcházet škodám zakotvenou v ust. § 2900 a násl. Zák. č. 89/2012 sb., Občanský zákoník, zkr. NOZ.

Stěžovatel vzhledem ke shora pospané situaci žádá tímto o poskytnutí informací na níže uvedené otázky a zaslání dalších informací a podkladů, a to:

  1. Kdo velí ostraze MZE. Z jakého titulu působí ostraha na MZE, kdy a na základě čeho byla zavedena, z čeho je placena a jaké jsou její pravomoce
  2. Který konkrétní pracovník – zaměstnanec MZE, odboru bezpečnosti potravin se dostavil dne 11. 12. 2024 na recepci MZE a jednal s ostrahou MZE a rozdával usnesení MZE č.j.: 87978/2024-18111.
  3. Žádáme o zaslání „Bezpečnostního řádu Ministerstva zemědělství ze dne 28. 6. 2022“, který bude opatřen potřebnými náležitostmi, tj. kdy a kým byl vydán, pod jakou sp. zn. A č.j.: a kým je podepsán
  4. Kde, kdy a jakým způsobem je „Bezpečnostní řád Ministerstva zemědělství ze dne 28. 6. 2022“ zveřejněn
  5. Zda vydání „Bezpečnostního řádu Ministerstva zemědělství ze dne 28. 6. 2022“ předcházely nějaké jiné „Bezpečnostní řády Ministerstva zemědělství“. Pokud ano, uveďte které, a ze kdy. Pokud nikoliv, uveďte důvod.
  6. Žádáme o zaslání aktuálního jednacího řádu a statutu rozkladové komise MZe
  7. Žádáme o zaslání aktuálního seznamu osob – členů, zasedajících v rozkladové komisi MZE s uvedením funkčního zařazení a zaměstnavatele a s uvedením jmenování jakožto člena rozkladové komise MZe.

 

Odpověď:
Svodným podáním datovaným dne 24. ledna 2025 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) mimo jiné s žádostí podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“), o poskytnutí následujících informací:

„1)        Kdo velí ostraze MZE. Z jakého titulu působí ostraha na MZE, kdy a na základě čeho byla zavedena, z čeho je placena a jaké jsou její pravomoce
2)         Který konkrétní pracovník – zaměstnanec MZE, odboru bezpečnosti potravin se dostavil dne 11. 12. 2024 na recepci MZE a jednal s ostrahou MZE a rozdával usnesení MZE č.j.: 87978/2024-18111.
3)         Žádáme o zaslání „Bezpečnostního řádu Ministerstva zemědělství ze dne 28. 6. 2022“, který bude opatřen potřebnými náležitostmi, tj. kdy a kým byl vydán, pod jakou sp. zn. A č.j.: a kým je podepsán
4)         Kde, kdy a jakým způsobem je „Bezpečnostní řád Ministerstva zemědělství ze dne 28. 6. 2022“ zveřejněn
5)         Zda vydání „Bezpečnostního řádu Ministerstva zemědělství ze dne 28. 6. 2022“ předcházely nějaké jiné „Bezpečnostní řády Ministerstva zemědělství“. Pokud ano, uveďte které, a ze kdy. Pokud nikoliv, uveďte důvod.
6)         Žádáme o zaslání aktuálního jednacího řádu a statutu rozkladové komise MZe
7)     Žádáme o zaslání aktuálního seznamu osob – členů, zasedajících v rozkladové komisi MZE s uvedením funkčního zařazení a zaměstnavatele a s uvedením jmenování jakožto člena rozkladové komise MZe“.

K výše uvedeným dotazům sděluji:

K bodu 1) Ostraha ministerstva podléhá v bezpečnostně-technických věcech řediteli Odboru bezpečnostní politiky a krizového řízení. Další informace k dotazům v bodě 1) jsou předmětem smlouvy „Zajištění bezpečnostních služeb v budově MZe v Praze Těšnov 65/17 včetně připojení k PCO“, kterou naleznete v Registru smluv na odkaze Ministerstvo zemědělství | Registr smluv.

K bodu 2) Jednalo se o vedoucího Oddělení bezpečnosti potravin Ing. xx.

K bodu 3) Bezpečnostní řád Ministerstva zemědělství, platnost od 1. 7. 2022, účinnost od 16. 7. 2022, č.j. MZE-24873/2022-10023, vydán a podepsán ministrem zemědělství.

S ohledem na § 11 odst. 1 písm. a) informačního zákona, kdy se jedná o vnitřní pokyn ministerstva (interní akt řízení) vztahující se k vnitřním pokynům povinného subjektu, Vám v příloze zasílám pouze pasáž z Čl. 17 Vstup, odchod a pohyb osob v objektu, bod 13) týkající se návštěvníka s doprovodem.

K bodu 4) Vzhledem k tomu, že se jedná o vnitřní pokyn ministerstva, není veřejně dostupný.

K bodu 5) Výše uvedený bezpečnostní řád rušil příkaz ze dne 1. 11. 1999 č. 14/1999 ministra zemědělství ČR – Bezpečnostní řád, ve znění pozdějších předpisů.

K bodu 6) Vám v příloze zasílám jednací řád a statut Rozkladové komise ministra zemědělství.

K bodu 7) Seznam členů Rozkladové komise ministra zemědělství je zveřejněn na webových stránkách ministerstva

https://mze.gov.cz/public/portal/mze/ministerstvo-zemedelstvi/o-ministerstvu/rozkladova-
komise a zároveň Vám byl již zaslán dopisem ze dne 24. ledna 2025 č.j. MZE-5338/2025-11155.

(Přílohy: 1. Výňatek z Bezpečnostního řádu Ministerstva zemědělství.pdf; 2. Smernice_RK_35_2023.pdf)

 

 

 

Dotaz: 
V současné době dokončuji studium na Örebro Universitet (Švédsko), konkrétně v oboru management informační bezpečnosti. 

Má diplomová práce se zaměřuje na analýzu obsahu politik informační (kybernetické) bezpečnosti (alternativní název: nařízení, sbírka, pokyn, opatření, apod.), která zároveň je plánována jako součást výzkumu, který provádí univerzita a to vše bude publikováno v anglickém jazyce.  Hlavním cílem mé diplomové práce je vyhodnotit “actionable advice”, volně přeloženo jako doporučení pro zaměstnance dle bezpečnostních politik v oblasti kybernetické a informační bezpečnosti jednotlivých ministerstev v České republice a v Polské republice. Jiní studenti provádějí obdobné vyhodnocení v jiných zemích.

 Na základě shora uvedeného Vás žádám o zpřístupnění informací dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím – interních aktů řízení vašeho ministerstva, které se týkají platných pokynů upravujících oblast kybernetické a informační bezpečnosti. Mělo by se jednat o dokumenty, které vznikly dle zák. č. 181/2014 Sb. o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů, k zajištění opatření kybernetické bezpečnosti (zákon o kybernetické bezpečnosti) ve Vašem rezortu. Prosím o zaslání aktuální vydání tohoto, nebo těchto dokumentů.

Upřesňuji, že tyto dokumenty požaduji v digitální podobě.

Vzhledem k tomu, že na toto nejsou vyhrazeny žádné finanční prostředky, musím si vše financovat sám, proto Vás prosím, pokud bude mé žádosti vyhověno, o sdělení výše platby za uvedené dokumenty předem. 

Děkuji, že se mou žádosti budete zabývat a za její kladné vyřízení.

 

Odpověď:
Podáním ze dne 26. ledna 2025 jste se obrátil na Ministerstvo zemědělství podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, s žádostí o poskytnutí „interních aktů řízení vašeho ministerstva, které se týkají platných pokynů upravujících oblast kybernetické a informační bezpečnosti. Mělo by se jednat o dokumenty, které vznikly dle zák. č. 181/2014 Sb. o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů, k zajištění opatření kybernetické bezpečnosti (zákon o kybernetické bezpečnosti) ve Vašem rezortu. Prosím o zaslání aktuální vydání tohoto, nebo těchto dokumentů.“.

K výše uvedené žádosti Vám zasílám v digitální podobě dokument Směrnici č.2/2022 ministra zemědělství - Bezpečnostní politika informací Ministerstva zemědělství, a to formou odkazu:

Bezpečnostní politika informací MZe pro externí strany.pdf a odkaz.

Tento odkaz otevřete za pomocí svého emailového účtu, ze kterého jste nám zaslal Vaši žádost.

Oblast Vaší diplomová práce, která se zaměřuje na analýzu obsahu politik informační (kybernetické) bezpečnosti je velmi zajímavá a také stěžejní téma, jak v kontextu digitalizace státní správy, tak v kontextu dnešní doby s mnoha hrozbami v oblasti kyberprostoru. Odborníků právě v této oblasti není mnoho a je skvělé, že se jako mladý člověk tomuto tématu věnujete a doufám, že jednou Vy jako odborník na téma kybernetické bezpečnosti, pomůžete svými znalostmi a také svou prací v oblasti kybernetické bezpečnosti například některému státnímu úřadu v České republice.

 

 

 

Dotaz: 
Žádost ministerstvu zemědělství o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Žádost o poskytnutí informací (ve smyslu zákona Sb. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím) o stavu hospodářských zvířat v oblasti Žítkové, Bílé Karpaty za účelem diplomové práce

Jsem studentkou oboru Ochrana přírody – Botanika na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Ve své diplomové práci se zabývám vlivem hospodaření na druhové složení luk a pastvin v obci Žítková v Bílých Karpatech. V letech 2023 a 2024 jsem provedla vegetační průzkum na 65 plochách a následně měla rozhovory se zemědělci, abych získala podrobná data o způsobu hospodaření. Ráda bych ve své práci porovnala rozdíl mezi hospodařením dnes a v minulosti, a proto by se mi hodily informace o počtu hospodářských zvířat v obci Žítková (např. počet dojného/ masného skotu, ovcí, koz,..). Kontaktovala jsem nejprve SZIF, kde mě odkázali na Ministerstvo zemědělství, které spravuje Integrovaný zemědělský registr. Bylo by možné mi údaje, prosím, poskytnout?

Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů žádám o poskytnutí údajů o stavu hospodářských zvířat v obci Žítková (okres Uherský Brod) k roku 2023.

 

Odpověď:
Podáním ze dne 27. ledna 2025 jste se obrátila na Ministerstvo zemědělství s žádostí o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, týkající se počtu chovaných zvířat v obci Žítková (okres Uherský Brod) k roku 2023.

Informace o chovu hospodářských zvířat lze získat z informačního systému ústřední evidence vedené podle zákona č. 154/2000 Sb., o šlechtění, plemenitbě a evidenci hospodářských zvířat a o změně některých souvisejících zákonů (plemenářský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Podle této evidence bylo na konci roku 2023 v katastrálním území obce Žítková chováno 1 prase, 7 koz, 237 ovcí a 162 turů (z toho 35 telat do 1 roku, 19 zvířat do 2 let, 5 býků/volů starších 2 let a 103 jalovic/krav starších 2 let; v dojeném systému chovu byly chovány 2 plemenice, v nedojeném systému chovu bylo chováno 147 plemenic).

 

 

 

Dotaz: 
Jelikož došlo k zápisu do LPIS Státním zemědělským intervenčním fondem, pobočka Strakonice, bez toho, aby o tom byl informován vlastník pozemku, prosím podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, o poskytnutí následujících informací:

1. Na základě kterého zákona (prosím i paragrafové znění tohoto zákona), může provést Státní zemědělský intervenční fond (dále jen „SZIF“) zápis do LPIS půdního bloku, aniž by měl jako podklad k tomuto zápisu pachtovní smlouvu (či jiný právní titul) uzavřenou mezi vlastníkem pozemku – propachtovatelem - a pachtýřem?

2. Je povinen SZIF při zápisu přezkoumat, zda předložený podklad k zápisu do LPIS je v souladu s Katastrem nemovitostí – čili, zda nebyl poškozen vlastník pozemku, který je uveden v Katastru nemovitostí jako vlastník předmětného pozemku a o zápisu do LPIS vůbec neví? Jestli SZIF k tomuto přezkumu není povinný, pak prosím o uvedení na základě kterého zákona (prosím o paragrafové znění) k tomu není povinen?

3. V případě, že k takovému zápisu do LPIS nebyl SZIF oprávněn a poškodil tím skutečného vlastníka - stát, lze podat proti tomuto postupu SZIF stížnost podle § 175 zákona č. 500/2004?

Věřím, že obdržím požadované informace v zákonné lhůtě 15 dnů.

Pro objasnění mé žádosti v příloze zasílám dokumenty, které dokazují, že SZIF provedl zápis do LPIS na základě dohody, kterou mezi sebou uzavřely dva subjekty, přičemž ani jeden z nich nebyl skutečným vlastníkem pozemků, kterých se zápis do LPIS týkal. Skutečný vlastník – Hasičský záchranný sbor Jihočeského kraje, vůbec netušil, že na jejich pozemku hospodaří cizí subjekt, který půdu na tomto pozemku pronajímá dalšímu subjektu, přičemž se nezákonně obohatil a poškodil tak stát.

 

Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo dne 28. ledna 2025 Vaši žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“), ve které požadujete poskytnutí následujících informací:

  1. Na základě, kterého zákona (prosím i paragrafové znění tohoto zákona), může provést Státní zemědělský intervenční fond (dále jen „SZIF“) zápis do LPIS půdního bloku, aniž by měl jako podklad k tomuto zápisu pachtovní smlouvu (či jiný právní titul) uzavřenou mezi vlastníkem pozemku – propachtovatelem – a pachtýřem?

  1. Je povinen SZIF při zápisu přezkoumat, zda předložený podklad k zápisu do LPIS je
    v souladu s Katastrem nemovitostí – čili, zda nebyl poškozen vlastník pozemku, který je uveden v Katastru nemovitostí jako vlastník předmětného pozemku a o zápisu do LPIS vůbec neví? Jestli SZIF k tomuto přezkumu není povinný, pak prosím o uvedení na základě, kterého zákona (prosím o paragrafové znění) k tomu není povinen?

     
  2. V případě, že k takovému zápisu do LPIS nebyl SZIF oprávněn a poškodil tím skutečného vlastníka – stát, lze podat proti tomuto postupu SZIF stížnost podle § 175 zákona
    č. 500/2004?

K bodu 1. uvádím, že podle § 3g odst. 1 písm. c) zákona č. 252/1997 Sb., zákona o zemědělství (dále jen „zákon o zemědělství“) je uživatel dílu půdního bloku povinen Státnímu zemědělskému intervenčnímu fondu (dále jen „Fond“) ohlásit skutečnost, že došlo ke změně uživatele dílu půdního bloku.

Fond po ohlášení podle § 3g odst. 1 zákona o zemědělství postupuje v souladu s § 3g odst. 2 a 3: „Zjistí-li Fond, že ohlášení změny podle odstavce 1 je v rozporu s údaji vedenými v evidenci půdy nebo jiným ohlášením změny, vyzve uživatele, který učinil ohlášení změny, popřípadě uživatele dotčeného tímto ohlášením k předložení písemné dohody odstraňující vzájemný rozpor nebo k předložení dokladu prokazujícího právní důvod užívání zemědělské půdy, která se stala předmětem rozporu, a to ve lhůtě stanovené Fondem, která nesmí být kratší než 15 dnů ode dne doručení výzvy. Zjistí-li Fond, že ohlášení změny je nepravdivé nebo neúplné, vyzve uživatele k odstranění vad ohlášení změny, a to ve lhůtě stanovené Fondem, která nesmí být kratší než 15 dnů ode dne doručení výzvy. Při postupu podle tohoto odstavce se použije ustanovení § 141 odst. 4 správního řádu. Lhůty stanovené v řízení o aktualizaci evidence půdy končí marným uplynutím lhůty stanovené Fondem nebo provedením úkonu ve věci stanovené výzvou posledního z účastníků řízení, jichž se výzva týká.

            (3) Fond provede aktualizaci evidence půdy na základě ohlášení změny podle odstavce 1, jestliže údaje v ohlášení změny neshledá nepravdivými, popřípadě neúplnými, a jedná-li se o ohlášení podle odstavce 1 písm. b), c) nebo g), doloží uživatel Fondu  

a) písemnou dohodu podle odstavce 2 nebo
b) doklad prokazující právní důvod užívání zemědělské půdy, která se stala předmětem rozporu podle odstavce 2.“.

Společně s Vaší žádostí jste poslala dohodu dvou uživatelů, na základě které provedl Fond dne 24. 1. 2024 aktualizaci evidence půdy (sp. zn. 24/218/EPU/1/0005162; č.j. SZIF/2024/0067908). Dohoda je uzavřena mezi společností Agro Čejetice s.r.o., Čejetice 106, PSČ 38601, IČO 62501836 (dále jen „společnost Agro Čejetice“) a M. H., xxx, 38601 Radošovice, IČO 19681178. Tyto strany mezi sebou uzavřely Dohodu o uživateli dílu půdního bloku ze dne 15. 1. 2024, kterou se dohodly na změně uživatele ohlášených dílů půdních bloků (dále též „DPB“). Jinými slovy se jedná o smlouvu, kterou pachtýř přenechává ohlášené pozemky do užívání třetí osobě. Vzhledem k tomu, že mezi uživateli není spor ohledně užívání DPB, a vzhledem k tomu, že ke změně uživatele došlo na základě jejich shodné vůle v souladu s výše uvedenými ustanoveními zákona o zemědělství, Fond ohlášenou změnu provedl.

Pokud jako osoba, příslušná hospodařit s ohlášenými pozemky, resp. DPB ve vlastnictví státu (dále jen „organizační složka státu“) nemáte s osobou, která pozemky přenechala do užívání třetímu subjektu (tj. se společností Agro Čejetice) uzavřenou pachtovní či nájemní smlouvu a ta užívá pozemky bez právního důvodu, anebo pokud ze smlouvy nebo přímo ze zákona (v případě pachtovní smlouvy) vyplývá, že tato společnost Agro Čejetice nebyla oprávněna pozemky poskytnou do užívání třetí osobě a porušila tak některá smluvní ujednání, můžete jako příslušná organizační složka státu vyvolat řízení v souladu s § 3g odst. 8 zákona o zemědělství. Fond na základě Vašeho podnětu provede řízení a pokud zjistí, že v systému evidence půdy (LPIS) zapsaný uživatel nemá platný právní důvod k užívání pozemků, resp. dílů půdních bloků ve Vaší správě, pak uživatele z evidence půdy (LPIS) vyjme, nebo půdu označí jako nezpůsobilou plochu pro dotace. Uživatel na ní bude moci hospodařit, bude muset dodržovat všechny podmínky cross-compliance, ale nebude pobírat dotace.

Provedená aktualizace evidence půdy tedy proběhla na základě písemné dohody dotčeného uživatele a uživatele nového. V dané věci je rovněž důležité zmínit, že dotčený uživatel, tj. společnost Agro Čejetice, byla v systému LPIS zapsána již od roku 2003, a to nepřetržitě až do roku 2024. Je otázkou, zda Fond jeho právní důvody užívání či právní titul, od kterého odvozuje užívání pozemků eviduje, když tato povinnost (předkládat právní titul k užívání DPB), byla ze zákona vyžadována až po roce 2006. (Avšak dlouhodobost užívacího vztahu k pozemku, resp. DPB společností Agro Čejetice naznačuje Vaši vědomost, jakožto příslušné organizační složky státu, se způsobem jejího užívání).

Závěrem je vhodné zdůraznit, že v rámci řízení o aktualizaci evidence půdy nejsou Fond ani ministerstvo oprávněny autoritativně řešit soukromoprávní spory mezi osobami dotčenými evidencí půdy. Rozhodnutí uvedeného soukromoprávního sporu náleží do pravomoci civilního soudu, jehož rozsudkem by byl správní orgán přiměřeně dle § 57 odst. 3 správního řádu vázán. Rozhodnutí civilního soudu tedy může případně vést k další aktualizaci evidence zemědělské půdy (např. rozsudek NSS 9. 7. 2015, č. j. 3 As 187/2014-37). „Platí nicméně, že samotný zápis do evidence využití půdy má čistě deklaratorní charakter. Zákon o zemědělství dovoluje správnímu orgánu toliko posoudit podnět či ohlášení podle § 3g zákona o zemědělství z toho hlediska, zda splňuje v kontextu veškerých v řízení doložených dokumentů všechny znaky požadované pro provedení změny v evidenci půdy“ (viz rozsudek NSS ze dne 16. 8. 2018, čj. 1 As 401/2017-25).

K bodu 2. sděluji, že Fond nemá povinnost informovat vlastníky pozemků o provedené aktualizaci evidence půdy, která byla zahájena v souladu s § 3g odst. 1 zákona o zemědělství. Taková povinnost neplyne z žádného ustanovení zákona o zemědělství. Pouze v případě, kdy vlastník pozemků zahájí před Fondem řízení podle § 3g odst. 8 zákona o zemědělství, dospěly soudy (rozsudek NSS ze dne 25. 10. 2024, čj. 4 As 406/2023-31 a rozsudek NSS ze dne 31. 10. 2024, čj. 10 As 272/2023-50) k závěru, že je v takovém případě vlastník žadatelem, a tedy i účastníkem řízení o aktualizaci evidence půdy. Pak má Fond povinnost s vlastníkem jako s účastníkem řízení jednat, a tedy má v tomto případě Fond povinnost zaslat vlastníkovi i oznámení o provedení či neprovedení aktualizace evidence půdy, proti němuž může vlastník podat opravný prostředek.

Fond nemá ani stanovenou povinnost v řízení o aktualizaci evidence půdy porovnávat zemědělskou kulturu danou nařízením vlády podle § 3i zákona o zemědělství (jedná se o nařízení vlády 307/2014 Sb., o stanovení podrobností evidence využití půdy podle uživatelských vztahů), s druhem pozemku podle jiného právního předpisu. [Stěžejním právním předpisem pro kategorizaci půdy je zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí České republiky (katastrální zákon) a jeho prováděcí vyhláška č. 357/2013 Sb. Katastrální zákon člení pozemky podle druhů na ornou půdu, chmelnice, vinice, zahrady, ovocné sady, trvalé travní porosty, lesní pozemky, vodní plochy, zastavěné plochy a nádvoří a ostatní plochy.]

Výše uvedené vyplývá z § 3a odst. 1 zákona o zemědělství, dle kterého „Evidence využití půdy slouží k ověřování správnosti údajů uvedených v žádosti, jejichž předmětem je dotace podle § 3 odst. 5 písm. a), ke kontrolám plnění podmínek poskytnutí dotace, pro evidenci ekologického zemědělství, pro evidenci ovocných sadů, pro evidenci pěstování geneticky modifikované odrůdy (§ 2i), pro uplatnění nároku na vrácení spotřební daně25), pro evidenci pěstování máku setého a konopí26) a pro evidenci území určeného k řízeným rozlivům povodní27).“.

Podle § 3 odst. 5 písm. a) zákona o zemědělství: „Jestliže se dotace poskytuje, případně podmínka jejího poskytnutí se vztahuje na zemědělskou půdu, popřípadě na zalesněnou půdu, která byla v evidenci půdy podle § 3a vedena jako zemědělsky obhospodařovaná půda se zemědělskou kulturou stanovenou nařízením vlády podle § 3i, při rozhodování o poskytnutí dotace vychází příslušný orgán z evidence využití půdy vedené podle tohoto zákona, přičemž nepřihlíží k údajům o výměře parcel a druhu pozemků vedených podle zvláštního právního předpisu.“ (pozn. zvláštním právním předpisem je míněn katastrální zákon).

Podle § 1 odst. 3 zákona č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu (dále jen „zákon o OZPF“), je pozemek s trvalým travním porostem zemědělsky obhospodařovaným pozemkem. V § 1 odst. 2 zákona o OZPF, kde je řečeno, že Zemědělský půdní fond tvoří pozemky zemědělsky obhospodařované, to je orná půda, chmelnice, vinice, zahrady, ovocné sady, trvalé travní porosty a půda, která byla a má být nadále zemědělsky obhospodařována, ale dočasně obdělávána není (dále jen „zemědělská půda“).

Dle § 3 odst. 3 písm. b) zákona o OZPF vlastník, nebo jiná osoba, která je oprávněna zemědělskou půdu užívat, jsou povinni ji užívat nebo udržovat v souladu s charakteristikou druhu pozemku (pozn. odkaz na katastrální zákon), pokud nejde o hospodaření uživatele dílu půdního bloku zařazeného do evidence půdy podle zákona o zemědělství a v souladu s touto evidencí.

K bodu 3: Ano, v případě, kdy vlastník pozemku nepodal podnět k zahájení řízení podle § 3g odst. 8 zákona o zemědělství (a kdy má možnost podat řádný opravný prostředek), může vlastník podat stížnost podle § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád. Takové podání může být (např. pokud doložené důkazy budou svědčit o důvodné pochybnosti ohledně správnosti zápisu v evidenci půdy), Fondem posouzeno i jako podnět k přezkumnému řízení či jako podnět vlastníka k zahájení řízení podle § 3g odst. 8 zákona o zemědělství.

 

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informace na základě zákona 106/1990 Sb. o svobodném přístupu k informacím

Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím žádám o poskytnutí těchto informací:

1) zveřejnění platů, odměn náměstků ministrů a ředitelů odborů a  nefinančních bonusů za rok 2024 ve formátu: jméno – funkce - plat – odměny – zdůvodnění mimořádné odměny – počet odpracovaných měsíců. Informaci žádám v anonymizované podobě.

Informaci žádám poskytnout v elektronické formě a zaslat prostřednictvím datové schránky. Za její poskytnutí předem děkuji.

Doplnění žádosti:

Doplnění žádosti o poskytnutí informace na základ zákona č. 106/1990 Sb. o svobodném přístupu informacím

Dne 28. 1. 2025 jsem ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím žádala o poskytnutí těchto informací:

  1. 1) zveřejnění platů, odměn náměstků ministrů a ředitelů odborů a nefinančních bonusů za rok 2024 ve formátu jméno – funkce - plat – odměny – zdůvodnění mimořádné odměny – počet odpracovaných měsíců. Informaci žádám v anonymizované podobě.

V žádosti jsem chybně uvedla, že požaduji informace o platech a odměnách náměstků a ředitelů odborů. Ráda bych upřesnila, že požaduji informace o „vrchních ředitelích odborů“. Tedy upřesňuji ještě jednou, že žádám o:

  1. 1) zveřejnění platů, odměn náměstků ministrů a vrchních ředitelů odborů a nefinančních bonusů za rok 2024 ve formátu: jméno – funkce - plat – odměny – zdůvodnění mimořádné odměny – počet odpracovaných měsíců. Informaci žádám v anonymizované podobě.

 Informaci žádám poskytnout v elektronické formě a zaslat prostřednictvím datové schránky. Za její poskytnutí předem děkuji. Velice se omlouvám za komplikace a předem děkuji za vyřízení.

 

Odpověď:
Na základě Vaší žádosti ze dne 28. ledna 2025, doplněné dne 31. ledna 2025, o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám v přílohách zasílám informace o celkových hrubých platech náměstků ministra a vrchních ředitelů sekcí Ministerstva zemědělství za rok 2024, odměnách náměstků ministra a vrchních ředitelů sekcí Ministerstva zemědělství za rok 2024, včetně jejich odůvodnění. K Vašemu doplnění žádosti podotýkám, že Vám poskytuji informace o vrchních ředitelích sekcí, jelikož funkce vrchní ředitel odboru na Ministerstvu zemědělství (dále jen „ministerstvo“) neexistuje.

K nepeněžitým benefitům uvádím, že náměstci ministra a vrchní ředitelé sekcí mohli stejně jako všichni zaměstnanci ministerstva v roce 2024 čerpat příspěvky z FKSP v souladu s čl. 13 Kolektivní dohody vyššího stupně ze dne 4. října 2021 ve spojení s Kolektivní smlouvou a Kolektivní dohodou ze dne 19. prosince 2023, č.j. MZE-61601/2023-11001. Finanční limit individuálních příspěvků zaměstnanců ministerstva z FKSP byl v roce 2024 stanoven ve výši 5.500,00 Kč. Ze stanoveného limitu pak částku ve výši 3.000,00 Kč bylo možné čerpat výhradně na produkty spoření na stáří zaměstnanců, které jsou osvobozeny od daně z příjmu. Zaměstnanci ministerstva mohli v roce 2024 dále z FKSP využít příspěvky na jarní a letní dětské rekreace (tzn. např. letní tábor, sportovní soustředění apod.) ve výši 2.000,00 Kč na jedno dítě, kdy dva vrchní ředitelé sekcí čerpali v roce 2024 příspěvky ve výši 2.000,00 Kč
a 4.000,00 Kč.

Vrchní ředitelé sekcí i náměstci ministra využívají dále služební vozidlo v souladu s § 114a zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů, resp. článku V části druhé zákona 10/1993 Sb., zákon České národní rady o státním rozpočtu České republiky na rok 1993, o změně a doplnění některých zákonů České národní rady a některých dalších předpisů, ve znění pozdějších předpisů. Všichni uvedení mají přidělené jedno vozidlo s řidičem a jedno vozidlo bez řidiče.

(Přílohy: 1. plat NM VŘS za rok 2024.pdf; 2. odměny NM a VŘ odůvodnění (za rok 2024).pdf; 3. odměny NM, VŘ za rok 2024.pdf)

 

 

 

Dotaz: 
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

V souladu s ustanoveními zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, tímto žádám Ministerstvo zemědělství o poskytnutí níže uvedených informací:

• Zda subjekt OBEC ZÁCHLUMÍ, IČO: 00573621, Záchlumí 17, 349 01 Stříbro, v roce 2024 požádal MZE o poskytnutí dotace na projekt „Modernizace čistírny odpadních vod - ČOV Záchlumí“ (název se může lišit).

• V případě podání žádosti prosím o specifikaci dotačního programu a celkové předpokládané náklady projektu.

• Dále prosím o informaci, jak byla tato žádost z Vaší strany vyhodnocena (zamítnutí, náhradník, zpětvzetí žádosti ze strany žadatele).

Odpověď mi prosím zašlete prostřednictvím mé datové schránky.

 

Odpověď:
Podáním ze dne 29. ledna 2025 jste se obrátila na Ministerstvo zemědělství (dále jen „ministerstvo“) podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, s žádostí o poskytnutí následujících informací:

  1. Zda subjekt Obec Záchlumí, IČO: 00573621, Záchlumí 17, 349 01 Stříbro, v roce 2024 požádala MZE o poskytnutí dotace na projekt „Modernizace čistírny odpadních vod – ČOV Záchlumí“ (název se může lišit).
  2. V případě podání žádosti prosím o specifikaci dotačního programu a celkové přepokládané náklady projektu.
  3. Dále prosím o informaci, jak byla tato žádost z Vaší strany vyhodnocena (zamítnutí, náhradník, zpětvzetí žádosti ze strany žadatele).

K bodu 1) Vám sděluji, že obec Záchlumí v rámci II. Výzvy Ministerstva zemědělství k podávání žádostí o poskytnutí podpory v rámci programu 129 410 „Podpora výstavby a technického zhodnocení infrastruktury vodovodů a kanalizací III“ podala prostřednictvím Jednotného dotačního portálu pod záštitou Ministerstva financí (dále jen JDP) žádost
o poskytnutí dotace na akci „Celková modernizace ČOV Záchlumí“. Žádost byla obcí odeslána dne 19. 3. 2024 (číslo žádosti 129412-2-24-00047).

K bodu 2) uvádím, že žádost obce Záchlumí o poskytnutí finanční podpory na předmětnou akci včetně všech příloh byla prostřednictvím JDP zaslána v rámci výzvy podprogramu 129 412-2 Podpora výstavby a technického zhodnocení infrastruktury vodovodů III. Celkové předpokládané náklady na realizaci akce dle žádosti jsou ve výši 19,123 mil. Kč bez DPH.

K bodu 3) sděluji, že předmět žádosti neodpovídal podmínkám Výzvy 129 412-2 Podpora výstavby a technického zhodnocení infrastruktury vodovodů III. Tato výzva je určena pro oblast podpory „Pitná voda“ (podprogram 129 412) viz čl. II bod (1) Pravidel pro poskytování dotací z programu 129 410 č.j. 2110/2023-MZE-15131 (dále jen Pravidla). Tento podprogram je určen k podpoře výstavby vodovodů za účelem zabezpečení zásobování obyvatelstva pitnou vodou. Předmětem předložené akce je modernizace stávající čistírny odpadních vod v obci Záchlumí. Vzhledem k této skutečnosti nebyly splněny podmínky pro zařazení akce do Programu 129 410. Z tohoto důvodu ministerstvo v souladu s čl. III bod (7) Pravidel nepřiznalo podporu na výše uvedenou akci. V návaznosti na uvedené bylo obci Záchlumí odesláno dne 1. 12. 2024 Rozhodnutí o zamítnutí žádosti o finanční podporu na akci „Celková modernizace ČOV Záchlumí“.

 

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.