Abú Dhabí spouští kampaň podporující zdravé stravování
Jde o pokračování trendu, který v SAE započalo několik řetězců a díky této strategii se staly velmi populárními a vyhledávanými místy především pro západní expaty. Matar AL Nuhaimi, ředitelka ADPHC, považuje kampaň za základní kámen a způsob, jak změnit smýšlení spotřebitele.
První regionální úřad pro veřejné zdraví v Abú Dhabí (ADPHC) spustil začátkem minulého týdne kampaň podporující zdravé stravování v největším emirátu země. Hlavním cílem je upozornit obyvatele na zdravé možnosti stravování a motivovat je k lepším volbám pro boj s obezitou a nezdravým životním stylem.
Program byl pojmenován SEHHI a stejnojmenné logo je vyobrazeno na celé škále produktů napříč obchody a v gastronomických zařízeních. Značka nese nutriční údaje a poukazuje procenta cukrů, tuků a soli. Stejně tak budou zapojené restaurace a hotely prezentovat počty kalorií a nutriční hodnoty
v nabídkách svých pokrmů.
I pouhá informace o počtu kalorií u dvou konkurenčních produktů může navést zákazníka k lepší variantě pro jeho zdraví. Obchody a zařízení, které se budou chtít ke kampani přidat, dostanou speciální školení zaměřené
na implementaci programu a způsoby prezentace pro jeho maximální efektivnost. Spotřebitelé tak budou díky marketingovým kampaním přímo edukováni o zdravějších stylech stravování a možnostech nákupů.
Obezita a s ní spojené zdravotní problémy jsou v regionu GCC velký problém. SAE a většina okolních zemí se snaží vymýšlet nové způsoby, jak tuto skutečnost změnit. Nicméně pouhé zvyšování daní na nezdravé potraviny spotřebitelské preference nezmění. I z toho důvodu se zdá být informování spotřebitelů cestou, jak změnit smýšlení a přístup k nezdravým potravinám
a pasivnímu životnímu stylu.
Všechny tyto nové informace otevírají velké možnosti českým exportérům zaměřeným na zdravou výživu a zdravé alternativy klasických potravin. Supermarkety i online obchody v SAE neustále rozšiřují nabídku těchto potravin a pro ČR je perspektivní, že jde o typ produktů, u kterých je důležitější původ a jistota kvality než výše konečné ceny.
Zpracoval:
Lukáš Zamrzla
Zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Abú Dhabí
Mobil:+ 420 602 768 207, E-mail: lukas_zamrzla@mzv.cz