KFC v Číně pod palbou kritiky kvůli plýtvání jídlem

14. 1. 2022

Svou nejnovější propagační akcí na sebe řetězec rychlého občerstvení KFC v Číně strhnul vlnu kritiky ze strany China Consumer Association a oficiálních čínských médií.

Řetězec na oslavu 35. výročí otevření první restaurace v Číně spojil síly s čínským výrobcem hraček Pop Mart, aby pro něj vytvořil limitovanou edici sběratelských postaviček, které mohou zákazníci zakoupit společně s jídlem v rámci tzv. „tajemné krabičky“, jejíž obsah je náhodný. Akce vzbudila velký zájem sběratelů, kteří chtěli posbírat kompletní sadu, což vedlo minimálně jednoho zákazníka k tomu, aby zakoupil přes stovku jídel a utratil kolem 1.650 USD, aby tento cíl naplnil. Někteří dokonce zaplatili jiným, aby jejich porce zkonzumovali. Mnohá takto zakoupená jídla byla však i vyhozena, což je právě příčinou kritiky vůči řetězci. V dubnu 2021 Čína přijala nový zákon proti plýtvání jídlem, jehož účelem je změnit chování spotřebitelů a restaurací, ve kterých se v Číně ročně vyplýtvá zhruba 18 milionů tun jídla. Na rozpor chování KFC s tímto zákonem poukazuje i China Consumer Association s tím, že jejich propagační akce povzbuzuje spotřebitele k iracionálním nákupům a vede k dalšímu plýtvání potravinami. KFC však zatím formálně penalizováno nebylo.

 

Ondřej Plaček
Zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Pekingu
Mobil: +420 702 176 276, E-mail: ondrej.placek@mze.cz

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.