Změna značení piv v Mexiku dle obsahu alkoholu

6. 9. 2024

Nealkoholické pivo s obsahem alkoholu menším než 0,5 % se v zemi v posledním desetiletí stalo oblíbeným nápojem. Federální agentura pro ochranu spotřebitelů (Profeco) proto přijala nové opatření proti tomuto pivu.

Ve své nedávné studii o kvalitě, která vyšla v zářijovém vydání časopisu Consumer Magazine, Profeco zjistila, že některé nápoje označené jako nealkoholické pivo nesplňují specifikace produktu. Podle oficiálních předpisů musí mít v zemi výrobek s nápisem „pivo“ minimálně 2 % alkoholu, jinak musí být jeho název změněn. Proto různé značky uvádějí tyto výrobky na trh pod názvem nealkoholický nápoj, ne však jako nealkoholické pivo. Předpisy v různých zemích se mohou u stejných výrobků lišit. V Mexiku se tedy nově užívá název pivo jen pro pivo s obsahem alkoholu více než 2 % alkoholu, zatímco v Evropě (a v České republice) se pivo s obsahem alkoholu nižším než 1,2 % objemových považuje za nízkoalkoholické pivo a pod 0,5 % alkoholu za nealkoholické pivo.

Studie analyzovala 19 výrobků - 12 piv s nízkým obsahem alkoholu (mezi 2 a 3 % alkoholu) asedm nealkoholických nápojů. Všechny výrobky byly v souladu s předpisy a splňovaly to, co je uvedeno na jejich etiketách, s výjimkou španělské značky Mahou. Studie rovněž odhalila, že některá lehká piva a nealkoholické nápoje obsahují značné množství cukru, což sice není nezákonné, ale jedná se o aspekt, který by měl být spotřebitelům jasně sdělen. Mezi nápoje s nejvyšším zjištěným obsahem cukru patří Erdinger Weissbier z Německa (3,56 gramu cukru na 100 mililitrů), Tecate Cero z Mexika (2,84 gramu) a Old Milwaukee, nealkoholický sladový nápoj z USA (2,55 gramu). Ačkoli tyto nápoje mohou mít nízký obsah alkoholu, nemusí mít nutně nízký obsah kalorií.

Trh s nealkoholickými pivy představuje v Mexiku v rámci pivního segmentu nejrychleji rostoucí trh za poslední roky – od roku 2015 vzrostl o 64 %. V minulosti bylo pivo kritizováno za svou chuť, která se nepodobala chuti tradičních piv. Použití různých výrobních metod pomohlo těmto nápojům přiblížit se chutí tradičnímu pivu. Pandemie covidu-19 ještě zvýšila jejich popularitu. Nealkoholická piva konzumují převážně mladí lidé, kteří spotřebovávají celkově méně alkoholu než minulé generace a od útlého věku usilují o zdravý životní styl. Navíc díky téměř nulovému obsahu alkoholu nepodléhají tyto nápoje stejným daním jako alkoholické nápoje, lze je prodávat v zařízeních bez licence na prodej alkoholu a jejich cena není tak vzdálená ceně alkoholických verzí, což pro společnosti znamená vyšší zisk.

Zdroj

Zpracoval:
Paul Richard
místní zástupce ČR pro agro-potravinářství v Mexiku
tel: +52 55 8723 8188, e-mail: paulrichardconsulting@gmail.com

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.