Britská marketingová kampaň zvyšuje prodeje mléka v UK
Marketingová kampaň organizace britských farmářů Agriculture and Horticulture Development Board (AHDB) „Let’s Eat Balanced“, která probíhala v průběhu ledna 2025 a byla zaměřená na masné a mléčné produkty, generovala v Británii dodatečný prodej mléka, sýrů a jogurtů ve výši 11,9 milionu liber.
Vzhledem k nákladům na kampaň, která probíhá opakovaně každý rok v lednu, lze konstatovat, že jedna investovaná libra přinesla efekt ve výši 28 liber. Výsledky ukazují, jak může chytrý a cílený marketing změnit nákupní zvyklosti spotřebitelů a posílit poptávku po mléčných výrobcích na trhu charakterizovaném kolísavými cenami, rostoucími náklady a tvrdou konkurencí.
Největším motorem růstu se ukázal být marketing prostřednictvím televizní reklamy. Na zvýšení prodejů se také podílela online reklama. Organizace AHDB tvrdí, že multikanálová strategie kampaně pomáhá udržet britské masné a mléčné výrobky v popředí zájmu spotřebitelů.
Britská marketingová kampaň Let’s Eat Balanced propaguje britské maso a mléčné výrobky jako součást pestré stravy, zdůrazňuje jejich obsah bílkovin, vitamínu B12 a přirozenou nutriční hodnotu a zároveň představuje ekologicky šetrnější postupy, které používá mnoho britských zemědělců. Klíčovou součástí kampaně je cílení na důvěru a původ. Prostřednictvím skutečných příběhů britských farmářů – od systémů pastvy až po vysokou úroveň welfare zvířat a zlepšení životního prostředí – si kampaň Let’s Eat Balanced klade za cíl ujistit zákazníky, že výběrem britských mléčných a masných výrobků podporují potraviny vyráběné podle světových standardů.
Zpracoval:
Paul Wilkins
místní zástupce ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii
Tel.: +44 749 533 9811, E-mail: uktrade@mze.gov.cz