Nová pravidla pro reklamu na potraviny s vysokým obsahem tuku, cukru a soli ve Velké Británii
Od 1. října 2025 vstoupila ve Velké Británii v platnost omezení týkající se reklamy na potraviny a nápoje s vysokým obsahem tuku, cukru a soli (HFSS).
Nová omezení zakazují reklamu na zmíněné produkty před 21. hodinou v televizi a na platformách, které umožňují jejich okamžité objednání, a to bez ohledu na typ programu nebo profil diváků. Zákon také uvádí výjimky z omezení reklamy, a to pro malé podniky do 250 zaměstnanců a také pro kampaně zaměřené na značku, které neobsahují konkrétní HFSS produkty.
Regulačním orgánem v této oblasti je v Británii Regulační úřad pro oblast komunikací (Ofcom). Za prosazování těchto předpisů bude odpovědný Úřad pro standardy reklamy (ASA).
Tato regulace reklamy představuje významnou změnu oproti předchozím pravidlům, která omezovala reklamy na HFSS produkty pouze u dětských programů. Britská vláda také potvrdila svůj záměr sladit omezení týkající se HFSS potravin s novými pravidly pro placenou online reklamu a přislíbila k tomu v krátké době zveřejnit podrobnější informace.
Nová regulace reklamy vyvolala znepokojení v potravinářském průmyslu. Supermarkety a výrobci rychloobrátkového zboží již v předstihu upozorňovali na nepříznivé dopady tohoto omezení na sezónní reklamu (například televizní reklamu v průběhu vánočních svátků).
Zpracoval:
Paul Wilkins
místní zástupce ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii
Tel.: +44 749 533 9811, E-mail: uktrade@mze.gov.cz