Postoj a výtky britských spotřebitelů k zásilkovému prodeji potravin

8. 11. 2024

Britové si domů objednávají více potravin než kdykoli předtím. V roce 2024 by měla hodnota tohoto segmentu trhu v Británii dosáhnout hodnoty zhruba 34,5 miliardy britských liber (přes 1 bilion českých korun).

Podle údajů společnosti Dephna, se očekává pokračující meziroční nárůst podílu zhruba o 8,4 %.

Britští spotřebitelé zároveň mají vysoká očekávání, pokud jde o požadavky na doručování potravin a jejich kvalitu. Nedávný průzkum společnosti CCS McLays odhalil, že britští zákazníci kladou největší důraz na hygienu a zabezpečení takto dodávaných potravin proti poškození.

86 % respondentů se domnívá, že je odpovědností prodejce potravin zajistit, aby potraviny byly doručeny bez poškození a téměř polovina (49 %) požaduje, aby byl obal zabezpečen proti porušení. 44 % Britů také uvedlo, že po jediné negativní zkušenosti by si zboží od stejného dodavatele znovu neobjednali. Toto číslo se ještě zvyšuje u starších zákazníků. Pouze 14 % osob ve věku 25–54 let a 6 % osob starších 55 let by po negativní zkušenosti zvažovalo, zda dát dodavateli druhou šanci.

Nedávný průzkum společnosti YouGov provedený mezi 2 000 dospělými obyvateli Velké Británie ukázal také na vysokou míru obav ohledně kvality doručovaných potravin. Významných 55 % respondentů se obává nedodržení hygienických norem. Mezi mladšími spotřebiteli ve věku 18 až 24 let uvádí téměř čtvrtina (24 %) obavy z poškození potravin v průběhu doručování.

Hlavní výtky britských spotřebitelů k doručovaným potravinám:

  • Teplota potravin: 53 % respondentů tvrdí, že potraviny neměly správnou teplotu.
  • Chybějící položky v objednávce: 50 % respondentů uvádí, že nedostali celou svou objednávku.
  • Špatné položky v objednávce: 40 % respondentů uvádí, že obdrželi nesprávné položky.
  • Špatný stav potravin: 22 % respondentů bylo zklamáno špatnou kvalitou potravin.
  • Poškozené obaly: 21 % respondentů uvedlo, že nebylo spokojeno se zabalením potravin.

Z výše uvedeného vyplývá, na co se musejí prodejci potravin nabízející zásilkové doručování zaměřit, aby získali důvěru (nejen) britských zákazníků.

Zdroj

Zpracoval:
Paul Wilkins
místní zástupce ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii
Tel.: +44 749 533 9811, E-mail: uktrade@mze.gov.cz

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.