Během čínského nákupního svátku „618“ byly propagovány i české produkty

23. 6. 2023

Od konce května do poloviny června v Číně probíhal každoročně druhý největší nákupní svátek známý jednoduše pod číslem 618. Během tohoto období nabízí dominantní čínské e-commerce platformy výrazné slevy, které se obvykle projevují skokovým nárůstem online prodejů.

Tvůrcem tohoto svátku je firma JD.com, která tak začala oslavovat své výročí, které připadá na 18. června. Za svůj jej však přijali i další hráči v sektoru e-commerce. Zemědělský diplomat na Velvyslanectví ČR v Pekingu se letos zúčastnil oslavy 20. výročí spuštění platformy JD.com a podpořil české produkty, které jsou na ní dostupné.

Platforma JD.com umožňuje zakládání takzvaných národních e-commerce pavilonů, kam jsou umisťovány pouze produkty z jednoho státu. Koncem roku 2021 byl tímto způsobem otevřen český národní pavilon pro cross-border e-commerce, v letošním roce se počítá ještě s otevřením českého pavilonu pro zboží importované klasickou cestou. Kromě toho byl začátkem roku ještě spuštěn obchod s prémiovými českými produkty. Zemědělský diplomat se přímo zapojil do propagačních aktivit v rámci svátku 618 a při té příležitosti v ústředí firmy JD představil české produkty online divákům a zúčastnil se doprovodného programu, jehož součástí bylo i zveřejnění přehledové zprávy JD o importovaném spotřebním zboží. Data ukazují, že 59 % veškeré hodnoty transakcí na JD připadá na muže, kteří nejvíce nakupují kategorie alkoholických nápojů, sportovní vybavení a kancelářskou elektroniku. Ženy nakupují zejména potraviny a nápoje a produkty pro péči o matku a dítě. Hlavními zdroji poptávky po importovaných produktech jsou města první a druhé úrovně charakterizované vysokým počtem obyvatel a vysokou kupní silou.

Letošní nákupní festival 618 měl ukázat, jak se čínská domácí spotřeba zotavuje po tříletém útlumu způsobeném protiepidemickými opatřeními. Samotné JD oznámilo, že letošní ročník vytvořil nový rekord co do celkového objemu transakcí, oproti minulému ročníku se odhaduje jejich růst o 6-8 %. Reálné výsledky je ale obtížné vyhodnotit, protože internetoví giganti nezveřejnili objemy prodejů v tomto období. Analytici se však domnívají, že tempo jejich meziročních růstů zaostává za předešlými ročníky, z čehož se dá vyčíst nižší spotřebitelský sentiment.

 

Zpracoval:

Ondřej Plaček

zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Pekingu

Mobil: +420 702 176 276, E-mail: ondrej.placek@mze.cz

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.