V Japonsku proběhla propagační kampaň ve spolupráci se sítí restaurací Matsuya
Jednou z častých překážek pro vstup českých potravinářských výrobků na vysoce konkurenční japonský trh je nedostatek povědomí o značce, resp. slabá asociace České republiky se zemědělskými a potravinářskými produkty.
Posílení obrazu Česka jako země původu kvalitních výrobků z této oblasti si kladla za cíl propagační kampaň českého velvyslanectví v Tokiu ve spolupráci se společností Matsuya Foods Ltd. a její sítí restaurací. Restaurace Matsuya v rámci této spolupráce zahrnuly na svá menu český pokrm kuře na paprice upravený pro japonské zákazníky a podávaný s japonskou rýží a polévkou miso. Akci doprovázela reklama jak v samotných restauracích na místě, tak na sociálních sítích v Japonsku, jež lákala zákazníky na seznámení se s českou gastronomií a odkazovala na naši zemi jako na domov kvalitních potravin.
Dotčená síť restaurací patří v Japonsku k těm největším a nejoblíbenějším, celkem se pyšní více něž tisícem provozoven. Svoje pobočky má však již i v zahraničí, konkrétně v Číně, na Taiwanu a v Mongolsku. Specialitou je zde tzv. gyudon - miska s rýží a masem a nabídka cílí na širokou pracující veřejnost. Mottem je nabízet výživná jídla z dobrých surovin za přijatelnou cenu. Matsuya si rovněž zakládá na prezentaci svých podávaných jídel jako pokrmů bezpečných, neboť otázka bezpečnosti potravin je v Japonsku silně akcentována. Restaurace spadají pod mateřskou společnost Matsuya Foods Ltd. založenou v roce 1966.
Propagační akce zaznamenala na japonských sociálních sítích značný ohlas. Rovněž prodeje v restauracích byly dle statistik vyhotovených společností dobré.
Zpracovala:
Veronika Vanišová
zemědělská diplomatka velvyslanectví ČR v Tokiu
Mobil CZ: +420 603 350 236, E-mail: veronika.vanisova@mzv.gov.cz