Česká a moravská vína zazářila v Kanadě
V průběhu října 2025 se v kanadském Montréalu uskutečnila série marketingových aktivit na podporu exportního potenciálu českých a moravských vín.
Akce navazovaly na prestižní soutěž Sélections Mondiales des Vins, kde česká a moravská vína nakonec získala 13 medailí a zařadila se mezi nejúspěšnější země. Vinařství Volařík se svým vínem Johanniter se dokonce dostalo mezi TOP 50 vín celé soutěže.
Cílem celého marketingového projektu bylo posílit image českého vinařství jako moderního, udržitelného a inovativního odvětví a zároveň zvýšit povědomí o jeho kvalitě a rozmanitosti na vysoce konkurenčním trhu provincie Quebec.
V rámci projektu byly realizovány tři hlavní akce: Odborný seminář Masterclass (9. 10); Prezentace a degustace vín (14. 10.); Závěrečná VIP degustace oceněných vín soutěže (22. 10.). Za účasti národní someliérky Kláry Kollárové se na těchto akcích prezentovalo 12 českých a moravských vinařství, které oslovily klíčové importéry, distributory, nákupčí pro horeca sektor, novináře nebo také zástupce provinčního liquor boardu SAQ. Součástí projektu byla i výrazná mediální kampaň v odborných médiích a na sociálních sítích.
Projekt byl realizován Velvyslanectvím ČR v Kanadě v úzké spolupráci s dalšími partnery (Národní vinařské centrum, Vinařský fond, vinařství Špalek a další vinařství, distributor Niche and Nosh) a také s Ministerstvem zemědělství, které akci financovalo z nástroje na podporu ekonomické diplomacie.
Věříme, že tato úspěšná marketingová akce pomůže českým a moravským vínům více proniknout na kanadský trh.
Zpracoval:
Filip Lameš
zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Ottawě
mobil: +420 602 371 010
e-mail: filip.lames@mze.gov.cz