Hlavní spotřebitelské trendy při nákupu potravin v Kanadě
Společnost Ardent Mills provedla rozsáhlou studii chování kanadských spotřebitelů. Na vzorku více než 3 tis. respondentů se pokusila identifikovat hlavní trendy při nákupu potravin. Z výsledků vyplývá, že spotřebitelé nejvíce sledují složení potravin, vliv na lidské zdraví anebo také dopad na životní prostředí.
Téměř 90 procent dotázaných uvedlo, že při výběru potravin se primárně dívají na složení potravin a obsah potravinářských přísad. Současně je více než polovina respondentů ochotna zaplatit více za potraviny, které používají méně zpracované suroviny. Různorodé demografické a kulturní prostředí hraje v Kanadě důležitou roli. Podle zjištění 53 procent respondentů souhlasilo s tím, že jídlo je součástí jejich identity, a 61 procent uvedlo, že jejich etnický původ ovlivňuje to, co nakupují. Důraz při výběru potravin na zdravou výživu zmínilo 83 procent respondentů. Stejný podíl spotřebitelů uvedl, že alespoň příležitostně kontrolují informace na obalech, přičemž je zajímají zejména přísady (81 procent) a nutriční informace (76 procent).
Studie také potvrdila, že spotřebitelé preferují potraviny s pozitivním dopadem na klima a životní prostředí. Pro 53 procent z nich se jedná o důležitý faktor při výběru. Například 38 procent dotázaných uvedlo, že jsou ochotni zaplatit více za potraviny, které jsou vyrobeny z udržitelně vypěstovaných obilovin. Pro téměř tři čtvrtiny (71 procent) je důležité spojení jídla s příjemnými událostmi jako jsou oslavy narozenin, výročí a podobně.
Zdroj: Food in Canada magazín
Zpracoval:
Filip Lameš
zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Ottawě
Mobil: +420 602 371 010, E-mail: filip.lames@mze.gov.cz