Kanadské dilema při výběru potravin

25. 7. 2025

Nový výzkum od společnosti PwC Canada poukazuje na rostoucí dilema kanadských spotřebitelů. Zatímco národní hrdost silně ovlivňuje nákupní preference, nakonec ale u pokladny rozhodují spíše ekonomické faktory.

Změny v obchodní a politické situaci mezi Kanadou a USA posílily preference kanadských spotřebitelů pro lokálně vyrobené produkty. Téměř polovina (46 %) nyní uvádí domácí původ jako hlavní hledisko při nákupu potravin, což převyšuje celosvětový průměr 40 %. I když je touha podporovat místní ekonomiku zřejmá, samotné označení „Vyrobeno v Kanadě“ podle autorů výzkumu nestačí k tomu, aby kanadské spotřebitele přesvědčilo k jejich nákupu. Většina z nich (62 %) by totiž stejně nakonec zvolila levnější dovážený produkt před dražší domácí alternativou. Výzkum ale nenaznačuje, že by kanadské produkty byly obecně dražší. Spíše odráží vnímání a priority spotřebitelů při výběru produktů a podtrhují potřebu značek komunikovat přidanou hodnotu produktu, která osloví jak osobní preferenci, tak i peněženku.

Zdroj: Food in Canada magazín, výzkum PwC 


Zpracoval:
Filip Lameš
zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Ottawě
Mobil: +420 602 371 010, E-mail: filip.lames@mze.gov.cz

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.