Kanadské dilema při výběru potravin
Nový výzkum od společnosti PwC Canada poukazuje na rostoucí dilema kanadských spotřebitelů. Zatímco národní hrdost silně ovlivňuje nákupní preference, nakonec ale u pokladny rozhodují spíše ekonomické faktory.
Změny v obchodní a politické situaci mezi Kanadou a USA posílily preference kanadských spotřebitelů pro lokálně vyrobené produkty. Téměř polovina (46 %) nyní uvádí domácí původ jako hlavní hledisko při nákupu potravin, což převyšuje celosvětový průměr 40 %. I když je touha podporovat místní ekonomiku zřejmá, samotné označení „Vyrobeno v Kanadě“ podle autorů výzkumu nestačí k tomu, aby kanadské spotřebitele přesvědčilo k jejich nákupu. Většina z nich (62 %) by totiž stejně nakonec zvolila levnější dovážený produkt před dražší domácí alternativou. Výzkum ale nenaznačuje, že by kanadské produkty byly obecně dražší. Spíše odráží vnímání a priority spotřebitelů při výběru produktů a podtrhují potřebu značek komunikovat přidanou hodnotu produktu, která osloví jak osobní preferenci, tak i peněženku.
Zdroj: Food in Canada magazín, výzkum PwC
Zpracoval:
Filip Lameš
zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Ottawě
Mobil: +420 602 371 010, E-mail: filip.lames@mze.gov.cz