Nástup ready-made pokrmů v Kanadě
Kanadské potravinářské firmy navyšují své investice do výroby ready-made pokrmů.
Reagují tak na zvyšující se zájem spotřebitelů po kategorii hotových jídel, ve kterých hledají nejenom oblíbené stálice jako je grilované kuře, těstovinový salát nebo krůtí wrapy, ale také něco nového. V obchodech mají úspěch pokrmy jako je sushi, marinované a grilované maso (nejčastěji jako jerk chicken nebo chicken korma) nebo sendviče.
Podle průzkumu společnosti NielsenIQ Canada si 92 % Kanaďanů v minulém roce koupilo hotové jídlo v obchodě s potravinami. Podle výzkumné organizace Mintel utratili Kanaďané dokonce 3,6 miliardy dolarů za hotová jídla, což odpovídá 420 milionům jídel. Za jedno hotové jídlo tak utrácejí v průměru 8,55 dolaru (cca 137 kč). Jedním z hlavních důvodů vyššího zájmu je také cena. Hotová jídla jsou levnější než jídlo v restauraci, přičemž není potřeba dávat spropitné.
Obchodní řetězec Sobeys zareagoval na tento trend širší a etnicky rozmanitější nabídkou hotových jídel. Rozhodl se také část pokrmů produkovat přímo ve svých obchodech, aby snížil náklady a zajistil požadovanou kvalitu. Snaží se tím odlišit i od některých diskontních prodejen, kam spotřebitelé v posledních letech míří čím dál častěji za cenově výhodnějšími potravinami. Podobným směrem se vydávají i další velké řetězce jako je Loblaws, v jehož obchodech s potravinami Fortinos jsou hotová jídla významnou součástí celého brandu. Jejich další diskontní prodejna Maxi, která působí pouze v provincii Quebec, vytvořila novou řadu hotových pokrmů v ceně do 20 dolarů (cca 320 Kč), na kterých spolupracují s místním slavným šéfkuchařem.
Zdroj: The Globe and Mail
Zpracoval:
Filip Lameš
zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Ottawě
Mobil: +420 602 371 010, E-mail: filip.lames@mze.gov.cz