Změna spotřebního chování v Kanadě
Nová pololetní zpráva Dalhousie university v Halifaxu ukazuje, že inflace cen potravin nutí Kanaďany výrazně měnit své nákupní zvyklosti.
Nejvíce vzrostly podle 84 % respondentů výdaje za potraviny. Téměř polovina respondentů (48 %) uvedla, že nakupuje potraviny v akcích, využívá slevové kupóny a přechází na cenově výhodnější privátní značky. Nákup produktů jako jsou cukrovinky nebo zmrzlina 22 % respondentů výrazně omezuje a místo nich kupuje raději jenom základní trvanlivé potraviny. Hlavním kritériem pro nákup potravin zůstává cena (47 %), dále pak nutriční hodnota (25 %) a chuťové vlastnosti (17 %).
Zpráva také odhalila stále větší problém nedostatku potravin, a to zejména mezi mladými Kanaďany. Téměř polovina příslušníků generace Z (46 %) konstatovala, že na nákup potravin čerpá peníze z úspor nebo si je půjčuje, což je nejvyšší procento ze všech věkových skupin. Pouze 13 % nejstarší generace - narozených před rokem 1946 - uvedlo, že potřebuje finanční pomoc na nákup potravin.
Při dotazování na důvěru v kanadský potravinářský průmysl respondenti nejvíce zmiňovali zemědělce, a to s hodnocením 3,7 bodů z 5. V těsném závěsu za nimi se umístilo Ministerstvo zdravotnictví a federální agentura pro kontrolu potravin. Naopak nejnižší hodnocení důvěry získaly velké obchodní řetězce.
Zdroj: Alberta Farmer Express
Zpracoval:
Filip Lameš
zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Ottawě
Mobil: +420 602 371 010, E-mail: filip.lames@mze.gov.cz