Změna v nákupních zvyklostech Kanaďanů

11. 4. 2025

Nový spotřebitelský průzkum od organizace Food Processing Skills Canada odhaluje významný posun v kanadských nákupních zvyklostech. 

V průzkumu 98 procent respondentů uvedlo, že zaznamenali informace o amerických clech na kanadské produkty, přičemž 85 procent uvedlo, že jsou aktuální politickou situací s USA znepokojeni. Své nákupní zvyklosti změnilo v posledních dvou měsících 43 procent respondentů. Primární motivací bylo kupovat kanadské produkty (81 procent respondentů) a vyhnout se americkým produktům (76 procent). Podle průzkumu nákup kanadských produktů více upřednostňuje starší generace Kanaďanů, zatímco osoby mladší 35 let nebo přistěhovalci na původ produktů kladou daleko menší důraz. Nákup produktů z vlastní provincie je nejdůležitější pro obyvatele Quebecu (82 procent), nejméně pak pro obyvatele Alberty 48 procent.

Průzkum dále odhalil, že 67 procent respondentů nakoupilo za poslední dva měsíce více kanadských produktů. Nejvíce nakupovali kanadské trvanlivé potraviny, maso a mořské plody nebo mléčné výrobky. Kanadské alkoholické nápoje byly až na konci seznamu.  

Hlavní motivací pro nákup kanadských produktů je přesvědčení, že je to dobré pro domácí ekonomiku (86 procent). Někteří uvedli také hněv nebo frustraci vůči USA (75 procent), touhu pomoci kanadským zpracovatelům potravin a nápojů (72 procent) nebo kanadskou hrdost (71 procent).  

Identifikace kanadských produktů však zůstává významnou výzvou. Pouze pro 40 procent respondentů bylo snadné určit, zda se jedná o kanadský produkt. Nejběžnější metodou bylo pročtení etikety na produktu (76 procent), následované hledáním kanadských symbolů na obalech. Pouze 11 procent používalo mobilní aplikaci nebo jiné online nástroje.  

Průzkum také ukázal, že 48 procent těch, kteří ještě nezvýšili dostatečně své nákupy kanadských produktů, s tím chce co nejdříve začít. Mají však potíže s rozeznáním kanadských produktů. 70 procent tak uvádí, že by si koupili mnohem více kanadských produktů, kdyby bylo snazší určit, o jaké kanadské zboží jde.

Zdroj: Grocery Business

Zpracoval:
Filip Lameš
zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Ottawě
Mobil: +420 602 371 010, E-mail: filip.lames@mze.gov.cz
 

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.