Cesta ke vzniku druhého největšího potravinářského řetězce v USA: Kroger a Albertsons prodávají další prodejny v rámci úsilí o schválení fúze
Americké potravinové giganty Kroger a Albertsons se chystají prodat dalších 166 obchodů společnosti C&S Wholesale Grocers, aby zajistily schválení fúze v hodnotě 25 miliard USD a eliminovaly antimonopolní obavy regulačních orgánů.
Společnosti na konci dubna 2024 oznámily, že zvýší počet prodejen prodávaných společnosti C&S o 166, čímž se celkový počet prodejen, které mají být odprodány, zvýší na 579.
Tato fúze, navržená poprvé v roce 2022, si klade za cíl spojit síly dvou předních maloobchodních řetězců do významného multikanálového prodejce potravin, který by disponoval více než 5 000 prodejnami a téměř 700 000 zaměstnanci ve 48 státech USA. Proti spojení těchto firem však stojí obavy několika států USA ze zvyšování cen potravin, zavírání obchodů a ztráty pracovních míst, ale také pečlivý dohled americké Federální obchodní komise (FTC). Ve snaze zmírnit tyto obavy společnosti Kroger a Albertsons znovu projednaly svou dohodu se společností C&S. Tímto krokem má společnost C&S také získat přístup ke klíčovým privátním značkám Albertsons, jako jsou Signature a O Organics.
Navzdory těmto krokům zůstává FTC skeptická ohledně efektivity odprodejů jako metody pro zachování tržní soutěže. Bývalá předsedkyně FTC Maureen Ohlhausenová nedávno zdůraznila, že agentura tradičně nepovažuje tyto odprodeje za dostatečné řešení. Soudní řízení, které by mohlo rozhodnout o osudu této fúze, je naplánováno na srpen v Oregonu. V případě schválení by Kroger a Albertsons vytvořily druhý největší potravinový řetězec v USA, hned za Walmartem.
Zpracovala:
Tereza Černá
zemědělská diplomatka velvyslanectví ČR ve Washingtonu, D. C.
mob.: +1 202 507-3859, mob. ČR: +420 727 938 522
tereza.cerna@mzv.gov.cz