Evropská komise v roce 2024 investuje 185,9 milionu EUR do propagace EU potravin
V roce 2024 plánuje Evropská komise pokračovat v propagaci potravin a nápojů ze zemí Evropské unie.
Kampaň s alokací 185,9 milionu EUR je určena k oslovení cílových skupin v sektoru B2B, B2G a koncových zákazníků, s cílem prezentovat kvalitu potravin z EU a zvýšit povědomí o režimech jakosti EU, produktech s chráněným označením původu a ekologických produktech EU.
Bude probíhat jak na vnitřním trhu EU (81,3 milionu EUR), tak i ve třetích zemích (85,1 milionu EUR). Mezi hlavní zahraniční trhy, na které se kampaň zaměří, patří Severní Amerika včetně USA, Čína, Japonsko, Jižní Korea a Singapur. V rámci výzvy pro USA bude realizována série projektů a účastí na výstavách, na kterých budou mít možnost participovat také české firmy a asociace ze sektoru potravin a nápojů. Program v USA bude zejména vhodný pro prezentaci vína, piva, likérů, cukrovinek a pekařského zboží.
Specifikace projektů a možnosti pro participaci českých subjektů budou zveřejněny na stránkách EK a v proexportním okénku webu eagri.cz v průběhu ledna 2024. Sledujte aktualizace a zapojte se do iniciativy Evropské komise na podporu exportérů.
Zpracovala:
Tereza Černá
zemědělská diplomatka velvyslanectví ČR ve Washingtonu, D. C.
mob.: +1 202 507-3859, mob. ČR: +420 727 938 522
tereza_cerna@mzv.cz