Proexportní okénko
Související odkazy
Proběhl webinář "Příležitosti pro české producenty a obchodníky s vínem na japonském trhu"
30. 3. 2021
Ve čtvrtek 25. března se uskutečnil prostřednictvím platformy MS Teams webinář „Příležitosti pro české producenty a obchodníky s vínem na japonském trhu“.
Japonské pivovary uvádějí na trh bezsacharidová piva
26. 3. 2021
Dva ze čtyř předních pivovarů v Japonsku se rozhodly uvést na trh produkt zaměřený na milovníky piva, kteří dbají o své zdraví a štíhlou linii.
Situace v Libanonu se v souvislosti se šířením COVID-19 nijak nezlepšuje
26. 3. 2021
Počet nových pozitivních případů se za s poslední 2 týdny příliš nemění (poslední týden v průměru cca 3.000 - 3.500 nových případů denně) a tato čísla přímo souvisí s počtem provedených testů. Průměrná pozitivita za posledních 7 dní stoupla na 19,2 %, stále se však jedná o vysokou hodnotu.
Spojené arabské emiráty jsou potravinově zabezpečené, nikoli ale soběstačné
26. 3. 2021
Uběhl již více než rok od počátku celosvětové pandemie a počátku veškerých opatření. Je tedy možnost většinu kroků porovnávat a analyzovat. Zajímavé může být například ohlédnutí za vyrovnáváním se potravinovou soběstačností v Emirátech.
V Rusku se obnovuje výstavní činnost – přehled plánovaných agrárních akcí na první pololetí 2021
26. 3. 2021
Na rozdíl od Evropy, v Rusku se život pomalu vrací do normální situace bez zásadních omezení a obnovuje se mj. činnost výstav a veletrhů. Již bylo potvrzeno několik termínů pro tradiční zemědělské a potravinářské akce.
Tradiční mlékárenské společnosti se do rostlinných alternativ mléčných produktů nehrnou – proč je tento segment v rukou menších společností a start-upů?
26. 3. 2021
Při pohledu do chladících vitrín v obchodech nebo prohlížení nabídky v e-shopech je patrné, že nabídka plant-based (tj. rostlinných alternativ) mléčných produktů, např. sýrů je v rukou spíše nových hráčů. Dle dostupných informací v současné době tyto alternativní produkty tvoří asi 3 % z celkového trhu se sýry v USA v hodnotě 35 mld. USD, tedy cca 1 mld. USD.
Srbsko v dubnu zveřejní výzvu k čerpání subvencí do zemědělství
26. 3. 2021
Srbsko chce počátkem dubna zveřejnit informace o nových subvencích do zemědělství, kde hlavní podpora bude cílena na chov dobytka a ovocnářství. Během návštěvy obce Kosjerić srbský ministr zemědělství na příkladu nákupu traktoru vysvětlil, jak tyto subvence budou vypadat.
Rostoucí dovozy mléčných produktů do Číny a očekávané trendy
26. 3. 2021
Zatímco vývoz mnohých produktů do Číny díky pandemii covid-19 a souvisejících změnách v chování spotřebitelů zaznamenal pokles, vývozy mlékárenských produktů překonávaly rekordy. Čína v minulém roce dovezla více než 3,2 milionů tun mléčných produktů, tedy o 10 % více než v roce 2019.
Vysoký dovoz brambor na Ukrajinu
26. 3. 2021
Ukrajina už druhou sezónu v řadě dováží obrovské množství brambor a platí za ně desítky milionů dolarů. Za prvních osm měsíců marketingového roku 2020/21 již Ukrajina nakoupila v zahraničí 110 tis. tun brambor v celkové hodnotě 22 mil. USD.
Webinář "Příležitosti pro české producenty a obchodníky s vínem na japonském trhu"
25. 3. 2021
9:00–10:00
Vzdělávací akce (konference, kurzy, přednášky atd.)
Online (Microsoft Teams)
Ministerstvo zemědělství a Velvyslanectví ČR v Tokiu Vás zve na webinář, který se bude konat ve čtvrtek 25. března od 9:00 – 10:00 SEČ. Během webináře Vám představíme specifika japonského trhu s vínem z pohledu dvou odborníků na víno žijících v Japonsku, dozvíte se, jak probíhal letošní ročník veletrhu FOODEX JAPAN a jaké další akce v letošním roce plánujeme. Program 1. Proexportní nástroje MZe…