Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. - za měsíc leden 2014
Poskytnuté informace na žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb. za měsíc leden 2014
Dotaz:
Žádám vás tímto dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, o poskytnutí informace
A) o počtech a finančních objemech případů porušení rozpočtové kázně zjištěných v rámci řídících kontrol prováděných kontrolními orgány vašeho ministerstva u vašeho ministerstva, coby organizační složky státu, oznámených správci daně v roce 2012,
B) o počtech a finančních objemech platebních výměrů vydaných správcem daně (v členění na odvody za porušení rozpočtové kázně a penále), pokud jde o případy porušení rozpočtové kázně oznámené správci daně v roce 2012,
C) o počtech a finančních objemech případů porušení rozpočtové kázně, oznámených správci daně v roce 2012, u nichž došlo k prominutí odvodu, případně penále, ze strany Generálního finančního ředitelství (ať již zcela nebo z části),
D) o tom, zda vaše ministerstvo řeší neprominuté odvody za porušení rozpočtové kázně a související penále jako škodu na majetku státu.
Odpověď:
Ministerstvo zemědělství obdrželo Vaši žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
V příloze Vám zasílám tabulku zpracovanou k požadovaným bodům A) až D) výše uvedené žádosti.
(Příloha: 1. Přehled porušení rozpočtové kázně v roce 2012)
Dotaz:
V souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, si vás dovoluji pro účely mé diplomové práce požádat o poskytnutí následujících informací:
- zda má vaše organizace zavedený etický kodex a případně též vytvořena pravidla pro posuzování střetu zájmů
- pokud ano, dovoluji si vás požádat o sdělení, v jaké formě jsou tyto dokumenty přístupné zaměstnancům, zda (a v jaké formě) jsou přístupné i široké veřejnosti
- pro jakou skupinu zaměstnanců jsou etický kodex a pravidla pro posuzování střetu zájmů závazná,
- kdo je zodpovědný za revizi etického kodexu a pravidel pro posuzování střetu zájmů
- zda jsou zaměstnanci průběžně proškolování
- zda jste řešili porušení povinností stanovených těmito předpisy – pokud ano, ráda bych vás požádala o velmi stručný anonymizovaný popis včetně přijatých opatření.
Odpověď:
Na základě Vašich žádostí ze dne 16. a 17. ledna 2014 v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám sděluji následující:
- Etický kodex byl na Ministerstvu zemědělství vytvořen v roce 2007, pravidla o střetu zájmů jsou přímo obsaženy v zákoně č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů.
- Dokumenty jsou volně přístupné zaměstnancům jak v písemné formě, tak na intranetu, veřejně je přístupný Etický kodex.
- Etický kodex a pravidla pro posuzování zájmů jsou závazná pro všechny zaměstnance Ministerstva zemědělství, což se týká i přímo řízených organizací.
- Za revizi Etického kodexu je odpovědná Etická komise Ministerstva zemědělství.
- Zaměstnanci jsou proškolováni v rámci vstupního vzdělávání a na základě Usnesení vlády ČR.
- Porušení těchto povinností řešila Etická komise pouze jednou. Jednalo se o formu šikany na pracovišti KAZV Olomouc. Toto protiprávní jednání nebylo prokázáno a věc byla vyřízena bez přijetí opatření.(Přílohy: 1. etický kodex; 2. čestné prohlášení)
Dotaz:
Na základě zákona 106/1999 Sb, .o svobodném přístupu k informacím žádám o poskytnutí následující informace týkající se projektu reg. č. 10/011/41200/098/002330 evidovaného u SZIF, žadatel Jezdecký klub Medový ranč.
Výše uvedený projekt byl po kontrole v r. 2011 přerušen. V projektu nebylo uvedeno místo realizace projektu- p, č. 564/1 k.ú. Vysočany, která je společně s náhonem mým vlastnictvím. Žadatel byl vyzván k doplnění právního vztahu k místu realizace. Dotazem na RO SZIF Ústí nad Labem jsem byl informován dopisem č.j.: SZIF/2014/0015181 ze dne 13.1.2014, že administrace projektu pokračuje na základě vyžádaného rozboru Povodí Vltavy s.p. č.j. 15478/2013-411. Později jsem byl informován, že prodloužení administrace projektu bylo provedeno na základě rozhodnutí přezkumné komise Ministerstva zemědělství, která vycházela z výše uvedeného rozboru Povodí Vltavy s.p.
1) Žádám o zaslání kopie rozhodnutí přezkumné komise, jímž byla prodloužena administrace výše uvedeného projektu.
2) Žádám o jmenný seznam všech členů přezkumné komise, která uvedené rozhodnutí vydala.
3) Žádám o kopii žádosti žadatele (včetně příloh) o vydání tohoto rozhodnutí o prodloužení administrace.
4) Žádám o informaci, čím prokázal žadatel právní vztah k mému majetku na kterém má být projekt realizován a poskytnutí kopie(í) tohoto dokladu, pokud nejsou obsahem předchozího bodu.
5) Žádám o kopii Rozboru PVL s.p. č.j. 15478/2013-411 ze dne 13.3.2013, který byl podkladem pro rozhodnutí přezkumné komise, pokud nebude obsahem bodu č.4.
6) Žádám o informaci, zda si přezkumná komise MZe vyžádala k věci stanovisko místně příslušného vodoprávního orgánu- OŽP Královice. Pokud ano, žádám kopii tohoto vyjádření a kopii žádosti o toto vyjádření. Pokud nevyžádala, žádám o sdělení důvodu proč tak neučinila.
7) Žádám o informaci kdo jmenovitě a na základě čeho rozhodl, že pro prokázání právního vztahu k místu realizace má být pro prodloužení administrace projektu žadatelem doloženo právě vyjádření PVL s.p.. Žádám o kopii sdělení vydaného žadateli, kterým toto vyjádření bylo vyžádáno.
Odpověď:
K Vaší žádosti o informaci podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, doručené Ministerstvu zemědělství dne 24. 1. 2014, ohledně informace týkající se projektu reg. č. 10/011/41200/098/002330, sděluji následující.
K dotazu číslo 1) sděluji, že Přezkumná komise pro projektová opatření Programu rozvoje venkova (dále jen „Přezkumná komise“) nevydává rozhodnutí. Přezkumná komise je poradním a konzultačním orgánem, který vydává doporučující stanovisko. Z jednání se vyhotovuje zápis. Kopii zápisu Vám zasílám v příloze dopisu.
K dotazu číslo 2) sděluji, že seznam členů, kteří posuzovali daný případ je uveden v kopii zápisu. Přezkumná komise jednala v následujícím složení: Ing. T., Mgr. H., Mgr. Ř., Ing. K., Ing. H., JUDr. U., Ing. S. a Ing. K.. Na úvodní stránce zápisu je uvedeno, kterou organizaci daný člen zastupuje.
K dotazu číslo 3) a 5) Vám zasílám žádost příjemce dotace o prodloužení administrace včetně přílohy, kterou je Rozbor problematiky výměny technologie mlýna od Povodí Vltavy, státní podnik.
K dotazu číslo 4) uvádím, že Přezkumná komise při vydání svého stanoviska vycházela z podkladů, které měla k dispozici a jejichž relevantnost považovala za dostačující. Dle zákona č. 254/2001 Sb.,
o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů, jsou vlastníci pozemků, na nichž se nacházejí koryta vodních toků, povinni vodní dílo na svém pozemku strpět.
K dotazu číslo 6) uvádím, že Přezkumná komise si nevyžádala stanovisko místně příslušného vodoprávního orgánu, neboť podklady, které měla k dispozici, považovala za dostačující. Přezkumná komise není povinna si vyžadovat stanoviska od jiných institucí. K tomuto kroku přistupuje pouze v případech, kdy podklady pro posouzení případu shledá jako nedostatečné.
K dotazu číslo 7) uvádím, že nikdo nerozhodl o nutnosti prokázání právního vztahu k místu realizace žádostí o vyjádření u státního podniku Povodí Vltavy. Žádost o přezkum na Přezkumnou komisi dle Pravidel podává žadatel či příjemce dotace. Je na jeho rozhodnutí, jakými argumenty a podpůrnými dokumenty svou žádost podpoří. Členové Přezkumné komise berou v potaz všechny dokumenty, které shledají relevantní pro daný případ.
Dále mi dovolte Vás informovat o tom, že Přezkumná komise byla ministrem zemědělství zřízena k řešení stížností žadatelů či příjemců dotace na administrativní postup Státního zemědělského intervenčního fondu (dále jen „SZIF“), resp. Ministerstva zemědělství při posuzování plnění podmínek stanovených Pravidly. S žádostí o přezkum na Přezkumnou komisi se mohou obrátit pouze žadatelé a příjemci dotace. Dále bych chtěl uvést, že daný projekt není dosud proplacen. Výjimkou ministra zemědělství byla žadateli pouze posunuta lhůta pro podání Žádosti o proplacení. Při podání žádosti o proplacení bude ze strany SZIF prověřen soulad realizace projektu s Pravidly pro žadatele a s platnou legislativou.
(Přílohy: 1. Zápis z jednání Přezkumné komise č. 22; 2. Příloha žádosti o prodloužení termínu realizace - Rozbor Povodí Vltavy; 3. Udělení výjimky ministrem zemědělství; 4. Žádost o prodloužení lhůty pro realizaci projektu)
Dotaz:
Podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím si dovoluji požádat o poskytnutí následujících informací:
1. Přehled všech (nezrušených) nadlimitních a podlimitních veřejných zakázek (tedy vyjma zakázek malého rozsahu), které Ministerstvo zemědělství ČR (pouze samotné ministerstvo, nikoli příspěvkové organizace) vypsalo v období od 10. července 2013 do 29. ledna 2014 (včetně). V rámci tohoto přehledu si dovoluji požádat u každé vypsané zakázky konkrétně o sdělení:
- kdy byla zakázka vypsána
- názvu veřejné zakázky
- předpokládané/odhadované hodnoty bez DPH
- druhu řízení (tedy zda otevřené, omezené, vyjednávací bez zveřejnění oznámení o zakázce / výzvy k účasti v soutěži apod.).
2. Pokud ve stanoveném období došlo k zadání některé z výše specifikovaných veřejných zakázek, dovoluji si požádat rovněž o doplnění:
- komu byla zakázka zadána (tedy kdo je vítězných uchazečem), včetně jeho nabídkové ceny bez DPH
- jaké další subjekty podaly nabídku (tedy kdo byli neúspěšní uchazeči), včetně jejich nabídkových cen bez DPH
- data zadání zakázky.
3. Rovněž si dovoluji požádat o sdělení, kolik (nezrušených) nadlimitních a podlimitních veřejných zakázek (tedy vyjma zakázek malého rozsahu) ministerstvo (pouze samotné ministerstvo, nikoli příspěvkové organizace) vypsalo v období od 1. července 2012 do 9. července 2013 (včetně) a jaká byla jejich celková hodnota (bez DPH).
Odpověď:
Na základě Vaší žádosti o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vám přílohou předkládám požadované informace.
Přílohy: 1. Přehled veřejných zakázek 2013-2014; 2. Přehled veřejných zakázek 2012 – 2013)
Dotaz:
Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb.
Obec Želechovice žádá o poskytnutí následujících informací:
Ministerstvo zemědělství dopisem č.j. 39331/2013-MZE-15132 ze 3. července 2013 obci sdělilo, že provedlo předběžný propočet investičních nákladů na námi navrhované technické řešení odkanalizování obce Želechovice podle platného Metodického pokynu pro orientační ukazatele výpočtu pořizovací ceny objektů do Vybraných údajů majetkové evidence vodovodů a kanalizací, pro Plány rozvoje vodovodů a kanalizací a pro Plány financování obnovy vodovodů a kanalizací a sdělilo obci, že výše těchto nákladů by měla být od cca 14 mil. Kč do cca 19 mil. Kč podle technického řešení odkanalizování tlakovou nebo gravitační kanalizací bez zahrnutí nákladů srážkové kanalizace.
Žádáme Vás, aby jste nám tento předběžný propočet investičních nákladů zaslali.
Odpověď:
Odpovídám na Vaši žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, které požadujete v návaznosti na dopis Ministerstva zemědělství čj. 39331/2013-MZE-15132 ze dne 3. července 2013.
Předběžný propočet investičních nákladů podle platného Metodického pokynu pro orientační ukazatele výpočtu pořizovací (aktualizované) ceny objektů do Vybraných údajů majetkové evidence vodovodů a kanalizací, pro Plány rozvoje vodovodů a kanalizací a pro Plány financování obnovy vodovodů a kanalizací (dále jen „metodický pokyn“) byl proveden pro dvě dále uvedená navrhovaná technická řešení odkanalizování a čištění odpadních vod ve Vaší obci.
Technické řešení s gravitační kanalizací celkové délky 2 500 metrů (DN 250, materiál kamenina, kanalizace uložená ve zpevněných plochách, měrný cenový ukazatel 6 740 Kč/bm kanalizace, investiční náklad 16,850 mil. Kč) zakončenou čistírnou odpadních vod s navrhovanou kapacitou 250 ekvivalentních obyvatel (měrný cenový ukazatel 11 615 Kč/EO, investiční náklad 2,904 mil. Kč). Celkové orientační investiční náklady zahrnující i koeficient velikosti obce podle článku VI. metodického pokynu (k = 0,85) byly vypočteny ve výši 16,791 mil. Kč.
Technické řešení s tlakovou kanalizací celkové délky 2 500 metrů (DN 80, materiál ocel, kanalizace uložená ve zpevněných plochách, měrný cenový ukazatel 3 310 Kč/bm kanalizace, investiční náklad 8,275 mil. Kč a s domovními tlakovými čerpacími stanicemi u každé nemovitosti (aktualizovaný cenový ukazatel 60 000 Kč/ks, investiční náklad 4,200 mil. Kč). Toto technické řešení je zakončeno čistírnou odpadních vod se stejnými parametry, které jsou uvedeny u předcházejícího řešení. Celkové orientační investiční náklady zahrnující i koeficient velikosti obce podle článku VI. metodického pokynu (k = 0,85) byly vypočteny ve výši 13,072 mil. Kč.
V úvodu zmíněném dopisu ministerstvo sdělilo, že výše nákladů by měla být od cca 14 mil. Kč do cca 19 mil. Kč podle technického řešení odkanalizování tlakovou nebo gravitační kanalizací bez zahrnutí nákladů srážkové kanalizace. Tento rozsah orientačních investičních nákladů vycházel z výše uvedených předběžných propočtů investičních nákladů. Náklady lze přesněji stanovit po podrobném seznámení s projektovou dokumentací a jejich další zpřesnění umožňuje vyhláška č. 441/2013 Sb., k provedení zákona o oceňování majetku (oceňovací vyhláška).
Ministerstvo zemědělství upozorňuje, že je nutné posoudit předkládanou změnu odkanalizování a čištění odpadních vod z hlediska udržitelného rozvoje, který lze zajistit, jen pokud je možné na něj generovat finanční prostředky na obnovu vodohospodářské infrastruktury v reálných sociálně únosných cenách pro stočné.