Výběrové řízení – služební poměr
Služební poměr

Zaujala Vás nabídka volného místa ve služebním poměru? Dejte nám o sobě vědět!
Nejprve je třeba si pod záložkou Volná pracovní/služební místa vyhledat pozici (může jich být samozřejmě i více), která Vás zaujala.
U každé nabídky obsazovaného místa ve služebním poměru naleznete Oznámení a Přílohy.
Oznámení je vlastně inzerát s nabídkou konkrétního volného místa. Na jeho první stránce najdete informace týkající se obsahu činností vykonávaných na tomto služebním místě, v jaké platové třídě a v jakém oboru služby je místo zařazeno, zda na tomto místě bude služba vykonávána na dobu určitou či neurčitou a předpokládaný termín nástupu.
Pokud Vás tyto informace zaujmou, stačí pouze vyplnit formulář žádosti, který naleznete v Příloze. K žádosti je v některých případech (služební místa představených a služební místa se specifickými požadavky) dále nutné doložit dokumenty, jejichž výčet je uveden jak v Oznámení, tak v samotné žádosti.
Žádost můžete podat buď v listinné či elektronické podobě (viz níže):
- elektronicky
- do e-mailové schránky služebního úřadu uvedené v Oznámení (není třeba podepisovat uznávaným elektronickým podpisem, stačí jen běžný e-mail, na jehož konci bude uvedeno jméno a příjmení žadatele)
- do datové schránky služebního úřadu uvedené v Oznámení
- v listinné podobě (vlastnoručně podepsané)
- poštou na adresu Těšnov 65/17, 110 00 Praha - Nové Město
- osobně podané na podatelnu Ministerstva zemědělství
Obálku, e-mail či datovou zprávu označte dle instrukcí v Oznámení, tj. „Neotvírat“ „Výběrové řízení na služební místo název služebního místa, …“
Žádost je třeba podat ve lhůtě uvedené v Oznámení.
Co bude následovat
Došlé žádosti zpracovává personální útvar a ten také posoudí, zda Vaše žádost splňuje podmínky uvedené v Oznámení. Pokud bude vše v pořádku, pozveme Vás na osobní pohovor. V případě, že podmínky nesplňujete, budete o této skutečnosti informováni vyrozuměním doručeným do Vaší datové schránky či na Vaši e-mailovou adresu uvedenou v žádosti.
Jak bude probíhat pohovor
Pohovor obvykle probíhá formou klasického rozhovoru. Pokud by tomu bylo jinak a čekal by na Vás nějaký test (např. počítačových dovedností), budete o tom dopředu informováni v pozvánce.
Výběrová komise je většinou složena ze třech členů, u výběrových řízení do nejvýše 12. platové třídy může být pohovor proveden pouze před budoucím nadřízeným. Budeme se Vás ptát na Vaše pracovní zkušenosti a dovednosti, dále Vám položíme dotazy vztahující se k oboru služby/činnosti stanoveném na služebním/pracovním místě (doporučujeme se podívat na stránky ministerstva vnitra , kde naleznete výukové materiály k oborům služby), ale i třeba i na to, co Vás baví či motivuje. Samozřejmě poskytneme informace ohledně obsazované pozice, včetně specifik služebního poměru a zaměstnaneckých benefitů. Na závěr bude prostor na otázky.
Kdy se dozvíte výsledek pohovoru
Personalista (či jiný pověřený zaměstnanec) Vás bude o výsledku pohovoru telefonicky informovat zpravidla do pěti pracovních dnů od konání pohovoru, pokud se na této formě domluvíte. Elektronické vyrozumění o výsledku Vám bude odesláno do Vaší datové schránky či na Vaši e-mailovou adresu uvedenou v žádosti zpravidla do 10 pracovních dnů.
V případě, že budete vybrán/a, budete v nejbližší době kontaktován/a příslušným personalistou ohledně zařízení nástupních formalit (doložení dokladů o praxi, vstupní lékařská prohlídka apod.).