Velká Británie
Třetina britských spotřebitelů se snaží ušetřit za nákupy zboží denní potřeby
7. 10. 2022
Britští spotřebitelé se snaží šetřit, protože výdaje na základní potřeby, jako jsou potraviny, energie a pohonné hmoty, se ve srovnání s lednem 2022 zvýšily v průměru o 145 liber měsíčně (průměrný měsíční plat je v Británii zhruba 2100 GBP).
Společnost Sainsbury´s vytvoří v UK krátkodobý prostor (pop-up) s mraženými potravinami zdarma
23. 9. 2022
Společnost Sainsbury's oznámila, že ve snaze omezit plýtvání potravinami pokusně otevře prostor „Sainsfreeze“ (umístěný spolu s dalšími inovativními prodejci a projekty v námořních kontejnerech), v němž se budou zdarma rozdávat mražené potraviny (např. před koncem doby trvanlivosti), kterým by jinak hrozilo vyhození.
Rostoucí náklady na energie v UK
16. 9. 2022
Nová premiérka Liz Trussová představila svůj plán podpory, který má domácnostem a podnikům pomoci vyrovnat se s rostoucími náklady na energii. V rámci opatření bude od 1. října zaveden roční cenový strop ve výši 2 500 liber.
Výzva potravinářských a obchodních firem v UK nové premiérce
9. 9. 2022
Nová britská premiérka Liz Trussová byla vyzvána k přepracování Národní potravinové strategie, aby se zabránilo bankrotu tisíců malých a středních podniků v Británii v důsledku prudkého růstu cen energií.
Odhad vývoje tržního podílu německých diskontních řetězců v UK
2. 9. 2022
Bývalý šéf společnosti Lidl UK Ronny Gottschlich předpověděl, že německé maloobchodní diskontní řetězce Aldi a Lidl během příštích pěti let předstihnou v podílu na britském trhu Tesco, které je v současnosti největším supermarketem ve Velké Británii.
Ztráty úrody ovoce a zeleniny v Británii v důsledku nedostatku pracovníků
19. 8. 2022
Dle průzkumu Národního svazu zemědělců (asociace zemědělců Anglie a Walesu) mezi jeho členy 40 % respondentů uvedlo, že u nich v letošním roce došlo ke ztrátám v úrodě ovoce a zeleniny v důsledku nedostatku pracovních sil. Farmářům v Británii chybí dle odhadů zhruba 14 % pracovníků.
Dvě třetiny zákazníků ve Velké Británii omezují výdaje za potraviny
29. 7. 2022
Podle nových údajů dvě třetiny britských zákazníků omezují své měsíční výdaje na potraviny, protože inflace se vyšplhala na nejvyšší úroveň za posledních 40 let.
Přejdou supermarkety k většímu množství privátních značek?
22. 7. 2022
Privátní značky se vracejí na scénu poté, co si pandemie Covid-19 vynutila jejich útlum. V roce 2021 prodeje privátních značek klesly v celé Evropě.
Maloobchodní řetězce v UK zvažují racionalizaci v oblasti čerstvého ovoce a zeleniny
15. 7. 2022
Maloobchodní řetězce v UK zvažují racionalizaci sortimentu čerstvého ovoce a zeleniny a přechod na levnější a méně pracné produkty.
Spor Tesco vs Heinz v UK: ceny rostou, nedostatek produktů a prázdné regály
8. 7. 2022
Heinz dočasně přestal dodávat do Tesca některé ze svých nejoblíbenějších produktů kvůli sporu o zvýšení cen. Veřejnost sympatizuje s Tesco poté, co supermarket veřejně prohlásil, že není připraven "přenést neospravedlnitelné zvýšení cen na zákazníky".